Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä ja ratkaisuideoista oman leuanvetotangon tekemiseksi parvekkeelle. Se pitäisi kiinnittää punaisen luonnoksen mukaan kuvan alapuolelle. Sen täytyy roikkua hieman alempana, muuten emme yletä siihen. En ole löytänyt mitään hyvää valmista tuotetta ostettavaksi, joka olisi täysin suora ja ilman pehmustettuja kahvoja jne., katso liitetty esimerkki (ei toivottua).
Ajattelin galvanoitua pyörötankoa, jonka halkaisija on 30-40 mm. Palkki on 45x170.
Hieman kysymyksiä:
1. Mistä löytää galvanoitua pyörötankoa tällaisessa mitassa?
2. Kuinka tällainen ratkaisu voisi toteuttaa? Onko olemassa jonkinlaisia koukkuja, joihin tangon voisi ripustaa? En tiedä, mitä sanoja käyttämään etsiessäni verkosta…
Minulla ei ole mahdollisuutta hitsata mitään itse, ehkä voisin yrittää saada apua siihen, mutta siitä tulisi projekti sinänsä.
Nopea ratkaisu voisi olla köyden käyttäminen roikkumaan palkin ympärillä ja tangon ripustaminen köysiin jonkinlaisella pysäytysratkaisulla päissä. Vähän hankalampi harjoitella tällaisella ratkaisulla. Vaihtoehtoisesti ostaa valmis seinään kiinnitettävä ja asentaa se palkkiin, jolloin täytyy hypätä sinne. Ehkä tehdä askelmat palkkiin, jotta ylettää. Kuitenkin silloin lyö päänsä, jos menee ihan ylös asti…
Sitten on makuasia, miten se ripustetaan. Jos pidät puuntyöstöstä, yksi ratkaisu on kiinnittää edellä mainittu putki kahteen 45x95 osaan, jotka yläpäähän loveat 45x170 ja alapäähän poraat 34mm reiän. Kiinnitä osat tukipuuhun paksuilla ruuveilla ja pujota putki reikien läpi. Lukitse putki poraamalla 5mm reikä puun ja putken läpi toiselta puolelta ja kiinnitä ruuvi niin, että se vetää puuhun putken ohi.
Konsolit tai kattoraudat ja pyöreät rautapaneelit ovat muuten ne, joita käytetään vesiputkien kiinnittämiseen, kun ne toimivat vesiputkina. Ehkä ei kaunein ratkaisu, mutta helppo tehdä itse, helppo säätää ja melko edulliset osat.
Pyöreä rautapaneeli: https://www.rinkabyror.se/artikel/rundjarnsbygel-m8x1-/
Tällaisella molemmissa päissä kiinnität putken konsoliin tai kattorautaan.
Ajatuksena on, että pyöreät rautapaneelit kiinnitetään kattorautojen tai konsolien pyöreisiin tai soikeisiin reikiin. Mutta konsolien kohdalla reiät ovat todennäköisesti väärään suuntaan, ellei löydy Schaktkonsoler (näyttävät samalta, mutta U-profiili käännettynä 90 astetta kiinnityslaattaan nähden). Mutta on helppo porata uusia reikiä U-profiilin pohjaan tarvittaessa.
Siistimpi putkiosa-ratkaisu on kiinnittää putki tukipuuhun kahdella lyhyellä putkenpalalla ja kierrettyillä kulmilla. https://www.rinkabyror.se/artikel/galv-vinkel-inv-25/
Mutta se vaatii, että löydät jonkun, joka voi kierteyttää putken puolestasi. Putket, joita voit ostaa RInkaby, Dahls, yms. tukkuliikkeistä, ovat kierrettyjä vain kuusi metriä pitkien päiden kohdalla. Jos myyvät leikattuna, ne eivät ole kierrettyjä lainkaan. Monet putkimiehet ja jotkut konepajat voivat auttaa sinua kierrettämään putket. Poraa reiät lyhyisiin putkenpaloihin ja kiinnitä ne tukipuun sivulle.
Siis tuhannet kiitokset!! Luulen, että valitsemme puuversion, se näyttää todella hyvältä. Olen lukenut blogia, joka on tehnyt jotain vastaavaa ratkaisua toiseen telineeseen, mutta en ymmärtänyt, miten saisin sen toimimaan tässä. Kiitos, että käytit aikaasi näin selittävään vastaukseen. Olen juuri saanut kaksoset, joten kestää hetken, ennen kuin se on pystyssä, mutta laitan kuvia tänne myöhemmin!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.