K
Kojfabriken: Ehkä tämä kuva voi selventää asiaa. On lisäksi laudoitettu nämä 95:t tilan saamiseksi erittäin ohuelle kerrokselle eristystä väliin. Mielestäni se tuntuu oudolta, että niin tehtäisiin, jos kyseessä olisi kestävä rakenne, mutta mitäpä minä tiedän. Toinen syy poistaa ne on, jotta voisi helpommin tehdä siitä jotakuinkin ilmatiivis (tai ainakin ilmansitkeä), jotta ei vuotaisi
5 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
Viktor.J
Viktor.J: [citat] Sitten sinun täytyy määritellä pienempi. Poraa reikä - KYLLÄ, asenna ikkuna - Riippuu koosta tietenkin. 1: Puhu hallituksen kanssa 2: Palkkaa rakennesuunnittelija 3: Hanki hallituksen ja kunnan hyväksyntä (rakennusilmoitus) 4: Toteuta muutos.
7 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
F
fredrik_pe: [citat] hei! Kuinka päädyit tekemään? :)
2 vastausta · 6,9k lukukertaa
·
J
jora2957: Suuret kiitokset vastauksistanne!
9 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
B
bighenk: [citat] mutta itse pilari pitäisi kai odottaa ehkä 1 päivä ennen valua? jotta jalka ehtii kovettua hetken
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
K
KjellTimell: Nostan vanhan ketjuni... [citat] Nostan 4 vuotta vanhan ketjuni, kun aiheesta on tullut ajankohtainen uudelleen. Rappaus irtoaa sieltä täältä, enkä ole innostunut rappaamaan uudelleen niin keskeistä osaa talosta, vaan haluan saada työn nopeasti valmiiksi. Pohdin jälleen paneeli-ideaa, tällä kertaa yhdistelmänä PL600 ja 16ga/60mm dyckert kevyessä betonissa. Ajatus on käyttää
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
F
fribygg: [citat] LAUTA hienosahattu, mänty tai kuusi 1X3" 48 dm pitäisi maksaa 90kr/kpl, planker ovat jotain aivan muuta
8 vastausta · 3,0k lukukertaa
Z
z_bumbi: Kuten se, mutta että reunoiden välinen kulma on suurempi. On mahdollista, että sitä ei ole vakiovalikoimassa.
15 vastausta · 13,2k lukukertaa
A
Anderscurl: Tai miksi ei ottaa Ikea fyrtur / kadrilj verhoa ja vaihtaa kangas hyttysverkkoon. Paristokäyttöinen, kaukosäätimellä tai sovelluksella ohjattava, vaihtoehtoisesti google home kautta. Jos sopivaa leveyttä ei ole, niitä voi varmasti lyhentää. Niitä voi varmasti myös leventää, kun kuitenkin vaihdat kankaan.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
T
TH-huset: [citat] aha, nyt ymmärrän. Kiitos nopeasta vastauksesta!
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
K
kungfuu: Katto ja mahdollinen kuivatus ensin (näyttää siltä, että voi odottaa niin kauan kuin ette tee toimenpiteitä ulkona), loput ovat taloutta ja kosmetiikkaa, joista lämmitys on etusijalla. Epäselvää kuitenkin, kuinka paljon säästätte vaihdolla kaukolämmöstä, mutta jos se on perusteltua, niin priorisoisin sen. Mitä aikaisemmin teet investoinnin, sitä nopeampi takaisinmaksuaika.
9 vastausta · 10,0k lukukertaa
G
Gunnar Johansson69: [citat] ...ja oikeastaan hänen pitäisi myös palauttaa julkisivu/talo alkuperäiseen kuntoon, jos hän ei enää halua suorittaa sovittua palvelua julkisivuvaihtoa. Hän ei voi tulla ja repiä kaikkia paneeleja/rimat/pahvit ja jättää taloa täysin suojaamattomaksi. :)
6 vastausta · 2,8k lukukertaa
T
Tubie: [citat] Kiitos vastauksesta! Ok, ehkä 2-3 min ;) Seisoin alhaalla odottaen, että pora tulisi läpi.
11 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
P
pennybridge: Ajattelin ryhtyä rakentamaan portaita sivusisäänkäynnille, mutta olen hieman epävarma, mikä design olisi paras. Tällä hetkellä pohdin kahta vaihtoehtoa: [bild] Kynnyksen korkeus on 40 cm Ajattelin syvyyden olevan yhteensä 80 cm (50 cm ylemmälle askelmalle + 30 cm alemmalle askelmalle) (jolloin kivilaattoja jää noin 30 cm ennen soraa). Leveys voisi olla yhteensä 220-250 cm (190 cm
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
H
Hälva: Pienen säätämisen jälkeen katto uusittiin uudella huovalla. Kirvesmies teki uudelleen ja teki oikein. (;
10 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
S
sepani: Meillä on ns. L-tuki tontin ympärillä ja ne ovat aika rumia. Ajatukseni on sekoittaa vähän (todella) pientä kiveä rappauksen sekaan ja laittaa L-tukien päälle. Mitä mieltä olette, tarttuuko se? Onko jotain huomioon otettavaa?
0 vastausta · 958 lukukertaa
F
fribygg: Valitsisin tavallisen Örnpappin, se on yksinkertainen, hyvä ja halpa.
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Madsel
Madsel: Olen etsinyt kissojen ja koirien kanssa
19 vastausta · 21,9k lukukertaa
D
Derbyboy: Tuhannet kiitokset, juuri mitä etsin!
3 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
S
sandos: Minulla on mexitegel ja olen ostanut "slangvinda", joka painaa lähes 15 kg ja ulottuu melko kauas seinästä. Olenko vain huolissani ajatellessani, että on tyhmä idea kiinnittää se pelkästään tiiliseinään? Tuntuu siltä, että vipuvaikutuksen takia yläosassa on paljon vetovoimaa ulospäin seinästä. Olen jopa miettinyt, pitäisikö yrittää vetää jotain koko seinän läpi. Toisella
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
L
Lajta: Olen itse miettinyt tätä, kun on paljon säätöä suojien kanssa, joita täytyy ottaa pois ja laittaa takaisin. Jos sinulla on 2 tolppaa kummallakin puolella ja sitten nostaa sen ja ankkuroida jotenkin. Oletko onnistunut saamaan katon, joka myös suojaa talviaikaan?
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
B
Byggfuskarn: [citat] Haistella mikä on kuusi tai mänty! Tietysti! Sen aion oppia. (y)
4 vastausta · 3,5k lukukertaa
B
Bosse63: Hei Minulla on kysymys liittyen lattian palkistoon. Olen poistanut lattian, joka oli suoraan palkiston päällä (22 mm lastulevy ohuella parketilla päällä, eli se oli yksi kokonaisuus, joka oli asennettu kelluvasti). Sen jälkeen olen kottlannut hieman, parantanut eristystä ja aion laittaa lastulevyjä ja sitten parkettia. Nyt kysymys kuuluu; tarvitseeko minun kottlata ulkoseinän pitkälle
0 vastausta · 862 lukukertaa
Ole Utne
Ole Utne: Aion rakentaa kaappirunkoja ja kaapinovia varaston kaltaiseen tilaan. Eristämätön ja osittain avoin (kuitenkin suojattu suoralta sateelta). Mitä materiaalia suosittelisitte? Kosteudenkestävä vaneri on yksi idea, joka minulla on. Mutta olen nähnyt, kuinka Beijerillä olevan pinon ylin levy vääntyy, ja olen skeptinen sen toimivuudesta, kun se roikkuu siellä ja toimii kaapinovena.
0 vastausta · 970 lukukertaa
B
bellman83: Jyrsintä ja palan asettaminen tuntuu ammattimaisimmalta, mutta ajatus puuliimasta ja hiomapurusta sopii todennäköisesti parhaiten minun kunnianhimon tasolleni.
5 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
P
Pelle81: Hei, täytyykö Husfixia jälkikostuttaa kun se kovettuu? Olen korjannut joitakin vaurioita rappauksessa. Mutta olen huomannut useita pieniä halkeamia kun se on kovettunut. Ei mainintaa pussissa, että tarvitsisi jälkikostuttaa ja laitoin sen tosin auringonpaisteessa. Ajatuksena on hioa ja laittaa ohut kerros lisää. Aloittelija tässä, joten kiitos vastauksesta. Terveisin
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
R
Rillehouse: Hei! Minulla on paljon paroc kivivillalevyjä jäljellä ja mietin, mitä voisin tehdä niillä. Mietin, olisiko hyvä idea sijoittaa ne irtovillan päälle tuulen suojaksi? Vai onko rakennusteknisesti huonoa laittaa kivivillalevyjä irtovillan päälle?
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
T
TypRätt: Terve, olen tekemässä samanlaista rakennusta. Haluaisin myös rakentaa portaat parvekkeelta alaterassille, en ole sulkenut pois kierreportaita, mutta pelkään, että se saattaa tuntua enemmän hätäportaalta kuin luonnolliselta osalta talokuvaa. Miten sinulla meni, saitko portaita tehtyä?
1 vastaus · 5,7k lukukertaa
·
P
Pappa1986: [citat] Jos tolppien väli on 3,5 metriä, niin saat taipumaa, jos käytät 70×70 tai 45×95. Suosittelisin ruuviliimaamaan 2 kpl 45×145, mutta ei erityisen kauniisti. Muuten sinun täytyy käyttää liimapuuta 130×130mm, mutta ehkä sielläkin voi tulla taipumaa.
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
·
D
da98jpn: Tarkalleen
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
D
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.