2 216 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Purkaa sisäkoriste vanhasta talosta?
Olen aloittamassa makuuhuoneen kunnostusta. Talo on vuodelta 1918. Katto on ”rapattu” ja katon/seinän reunat ovat pyöristetyt. Tämän yläpuolella näyttää olevan hirsiä. Olen purkanut vanhan katon laskun, joka oli yli 50 cm, ja aion tehdä tukirakenteen piilottaakseni sähköt ja asentaakseni kipsilevyt. Tätä varten haluaisin poistaa nuo pyöristetyt kulmat, koska ne vievät 5 cm.
Ehkä siinä tapauksessa voisi yhtä hyvin hakata alas rappauksen katosta? Vai onko niillä kantava merkitys? Ajattelin, vaikuttaako kantavuuteen, jos naputan alas kulmat. Äänenvaimennuksen suhteen aion sen sijaan eristää.
Terveisin
Ehkä siinä tapauksessa voisi yhtä hyvin hakata alas rappauksen katosta? Vai onko niillä kantava merkitys? Ajattelin, vaikuttaako kantavuuteen, jos naputan alas kulmat. Äänenvaimennuksen suhteen aion sen sijaan eristää.
Terveisin
Olen huomannut, että se on ns. kloasong sekä seinässä että katossa.
Mietin, pitäisikö minun:
1) jyrsiä uria kattoon piilottaakseni johdot ja sitten peittää urat ja mahdolliset vauriot kipsilaastilla. Sen jälkeen korjata ja laajapakkeloida seinät.
2) asentaa norgips flex teräsrungon ja sitten kiinnittää kipsilevyt. Vältän mieluiten toimituksen ja yleisen sähellyksen takia.
Itse kokeilisin mieluummin vaihtoehto 1), koska mielestäni on hauskaa säilyttää. Mutta ehkä ryhdyn johonkin toivottomaan?
Mietin, pitäisikö minun:
1) jyrsiä uria kattoon piilottaakseni johdot ja sitten peittää urat ja mahdolliset vauriot kipsilaastilla. Sen jälkeen korjata ja laajapakkeloida seinät.
2) asentaa norgips flex teräsrungon ja sitten kiinnittää kipsilevyt. Vältän mieluiten toimituksen ja yleisen sähellyksen takia.
Itse kokeilisin mieluummin vaihtoehto 1), koska mielestäni on hauskaa säilyttää. Mutta ehkä ryhdyn johonkin toivottomaan?
Klikkaa tästä vastataksesi