Sain alla olevan tarjouksen väliseinän (ilman ovea) asentamisesta, noin 3,5 m pituinen ja 2,5 m korkea.

Rakennusmateriaali: lastulevyt, kipsilevyt, säännöt, ruuvi, eristys ja ym. noin 3 500 kr
Työskentelykustannus: 7 500 kr
Matkakulut: 0 kr
Jätehuolto: 0 kr

Yhteensä 11 000 kr
Alustava Kotitalousvähennys 3 750 kr

Kokonaisuudessaan työskentelykustannus, sis. alv, alustavan Kotitalousvähennyksen jälkeen 7 250 kr.

Kuulostaako tämä kohtuulliselta?

Vaikuttaa olevan noin 17-20 työtuntia.
Kuulostaa ehkä hieman ylimitoitetulta, mutta siihen kuuluu luultavasti myös materiaalien hankinta siinä ajassa.
Kokeile, tuleeko halvemmaksi, jos hankit materiaalit itse?

• Tykkään
Pary
  • Laddar…
Hei,
Toivotaan, että se on myös tasoitettu ja maalattu.

Vakavasti puhuen från byggmax
Reglar 4 x 2,50 (45x70) = 10m = 100kr
Syll+hammarband 7m = 70kr
Puutavara 170 kr

Kipsilevyt kahdella puolella, kolme kappaletta/puoli = 6 kpl x 80 kr = 500kr

1 aski kipsiruuvia 90 kr.

1 aski puuruuveja 5x100mm 65 kr

Eristys, kivivilla från Beijer, 2pkt 70mm á 276 kr = 552kr

Materiaali vähän alle 1500kr

Ajan osalta,

Jollekin, jolla on vähän kokemusta ja kiinnostusta:
Syllin ja hammarbandin asentaminen vie noin 2 tuntia, reglarit vievät noin kaksi tuntia lisää.
Levyjen asentaminen vie noin puoli tuntia per levy.

Päädymme noin 7 tunnin työhön.

Voisi olla tilanne, että otetaan se juoksevalla laskutuksella. Mutta niin kannattaa tehdä vain, jos tiedät, miten ala ja prosessi toimivat.

Laskea tuntipalkalla 360 plus alv.. siitä tulee 450. 7500/450= 16 tuntia. Eli 2 miestä yhden päivän. Kuulostaa täysin järkevältä. Heidän täytyy hankkia materiaaleja, ehkä joutua liikenteeseen,,,, kantaa ylös materiaalit & työkalut ja sitten kaikki täytyy kantaa alas myös. Puu voi olla hieman kallista, mutta ei niin, että olisin reagoinut siihen. Yllä mainitun puhujan erittely ei ole aivan täydellinen. 4 pystypuulla ei pääse pitkälle. Vähintään kaksinkertainen määrä. He varmasti käyttävät 90 levyä kipsistä, eikä erittelyssä ole lastulevyä mukana.

Summa summarum. En olisi reagoinut liikaa siihen..

P
Jos olisin jäänyt asumaan Tukholmaan, olisin aloittanut yrityksen ja rakentanut "seiniä" ja vastaavaa. Ainakin jos voi lähettää sellaisia laskuja ja ehkä saada ne hyväksytyiksi. Tai ehkä auttanut ihmisiä lauantaisin..... :S

Ei....
Jos kyseessä on suora yksinkertainen seinä, siihen menee suunnilleen materiaalit kuten magnu kirjoittaa. Eli selvästi vähemmän kuin mitä olet saanut tarjouksessa. Ala- ja pystypuut laitetaan paikoilleen tunnissa. Ei ole mitään kulmia. Sitten ei kestä 30 minuuttia saada levyä paikalleen. Enemmän "3 minuutin" tietämille. Ruuviautomaatilla, joka rakennusmiehillä pitäisi olla, se sujuu nopeasti. Vain kaksi levyä on sahattava yhdellä yksinkertaisella viillolla. Suurin työaika on työkalujen esille ottaminen ja pois laittaminen, mutta kuten sanoin, tarvitaan vain kaksi konetta. Katkaisu-/pistosaha ja ruuviautomaatti + terävä veitsi.

Häpeällistä lähettää sellainen tarjous.
Etkö ole miettinyt tekeväsi sitä itse?

En aio lähteä arvioimaan tarjouksen järkevyyttä. Ehkä materiaalin hankinta, laitteiden raahaaminen, asiakkaalle ajaminen, ruuhkassa istuminen, pakkaaminen, laskun kirjoittaminen jne. vie paljon ylimääräistä aikaa. Mutta spontaanisti olen samaa mieltä TheStillsin kanssa, se vaikuttaa olevan melko yksinkertainen tee-se-itse -projekti. Joko pidätte sitä liian kalliina ja kysytte useammalta ammattilaiselta tai jätätte viikon aikana TV-illat väliin ja teette sen itse. Jos olette tarkkoja ja kohtuullisen käteviä, se onnistuu hyvin ja voitte käyttää rahaa johonkin muuhun.

Kiitos vinkeistä. Sain juuri uuden tarjouksen toiselta snickare...1500 kr alempi kuin yllä oleva. Joten suunta on oikea! :)

TheStills sanoi:
Jos olisin vielä asunut Sthlm:ssä, olisin perustanut yrityksen ja rakentanut "seiniä" ja vastaavaa. Ainakin jos voi lähettää sellaisia laskuja ja ehkä saada ne hyväksytyksi. Tai ehkä auttanut ihmisiä lauantaisin..... :S

Ei....
Jos on suora yksinkertainen seinä, niin siihen menee suurin piirtein materiaaleja kuten magnu kirjoittaa. Eli selvästi vähemmän kuin mitä olet saanut tarjouksessa. Sokkelit ja runkotolpat pystytetään tunnissa. Ei ole mitään kulmia. Sitten ei mene 30 minuuttia levyn nostamiseen. Pikemminkin "3 minuutin" suuntaan. Ruuviautomaatin kanssa, joka rakentajien pitäisi olla, se käy nopeasti. On vain kaksi levyä, jotka täytyy leikata yksinkertaisella viillolla.
Suurin työaika kuluu työkalujen esille ottamiseen ja pakkaamiseen, mutta kuten sanottu, tarvitaan vain kaksi konetta. Jiirisaha/sticksåg ja ruuviautomaatti + terävä veitsi.

Häpeällistä lähettää sellainen tarjous.
Etkö ole miettinyt tehdä sitä itse?
Kyllä, yrityksesi olisi pärjännyt todella hyvin, varmasti!

Jos sinulla on työ, joka vie kahdelta mieheltä 5-6 tuntia, luuletko, että voit lähettää heidät toiselle asiakkaalle viimeiseksi tunniksi? Pienet yrittäjät joutuvat laskemaan koko päivän, yhden menetetyn tunnin myötä koko päivän voitto on mennyttä.

• Tykkään
Tompa_72 ja 1 muu
  • Laddar…
P
Stringfellow Hawke sanoi:
...två man 5-6 timmar...
Kaksi miestä, jotka pystyttävät seinän... Kuulostaa kuntatyöntekijöiltä. Yksi kaivaa kuopan ja toinen katsoo....

Ja muuten miksi jonkun, joka on tilannut työn 6 tunniksi, pitäisi maksaa 8 vain siksi, että "työpäivä on 8". Jos tilaan työn 10 tunniksi, voinko sitten maksaa 8? Pyöristäminen siis? Eikö niin, että yksi päivä on 6 tuntia ja toinen 10? Vähän joustavuutta yksinkertaisesti.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Nanou ja 1 muu
  • Laddar…
Thomas59
Joo, firmasi olisi varmasti pärjännyt tosi hyvin!

Jos sinulla on työ, joka vie kahdelta mieheltä 5-6 tuntia, luuletko, että voit lähettää heidät toiselle asiakkaalle viimeiseksi tunniksi? "Småskuttar" täytyy laskea koko päivät, ja kun päivästä menettää yhden tunnin, koko päivän voitto on poissa.
Ehmm! Jos työ vie 5-6 tuntia, asiakkaan tulee tietenkin maksaa 5-6 tunnista. Jos sitten valitset istua puistonpenkillä lopun päivän ja valitat, että menetät 2-3 tunnin laskutuksen, se on täysin ja kokonaan sinun ongelmasi. Voisit ihan yhtä hyvin mennä toimistolle kirjoittamaan aikalaskelmia, laskuja, tilaamaan materiaalia jne.

"Småskuttar", joiden "täytyy laskea koko päivät", pitäisi tehdä jotain muuta kuin olla käsityöläisiä.

• Tykkään
Ida Ahlbäck ja 1 muu
  • Laddar…
K
Osavalle puusepälle uskoisin, että tehokas työ paikan päällä kestää noin 2-3 tuntia. Sitten tulee lisänä matka-aika ja ostosaika, mikä on vaikea arvioida. Mutta jos ostokset ja matkustaminen eivät vie liikaa aikaa, työn kokonaisaika yhdelle henkilölle pitäisi olla enintään 8 tuntia.

Jos olet vain normaalitaitoinen ja sinulla on mahdollisuus kuljettaa materiaali kotiin suhteellisen helposti, ehdotan että teet työn itse. Sen, mitä säästät materiaali- ja työvoimakustannuksissa, voit ostaa hyvän porakoneen ja kohtuullisen sahan :D

Lisäksi voit tuntea itsesi hieman ylpeäksi aina, kun näet seinän;)

K

• Tykkään
Tompa_72
  • Laddar…
Lattialistat pitäisi myös asentaa.
En ole käsityöläinen, mutta olen samaa mieltä aiemman puhujan kanssa ja uskon, että tällaisista pienistä töistä täytyy maksaa "lisämaksu" juuri siksi, että ne ovat niin pieniä, sisältäen kiinteät kustannukset hallinnossa, aloituksessa ja "siivous"-ajassa jne. Ei ole mitään järkeä ottaa vain tällaisia töitä, ellei veloiteta ylimääräistä.

Kuulin sähköasentajalta, että hän voi saada puheluita mummoilta, jotka haluavat saada kynttelikön lamput vaihdetuksi. Pitäisikö sekin veloittaa 10 minuutin työstä 45 kruunulla? Niitähän on monta...

/A

• Tykkään
raggartejpen
  • Laddar…
The Stills: Onko työympäristöystävällistä kantaa kipsilevyjä itse autosta työpaikalle? Kuinka monta portaita ilman hissiä mielestäsi on ok?

Thomas59: "Voisit yhtä hyvin mennä toimistoon ja kirjoittaa aikalaskelmia, laskuja, tilata materiaaleja jne. " Juuri siitä asiakkaatkin täytyy maksaa (myös).

Se on tarjous, kiinteä hinta, hinta tulee sisältää työvoimakustannukset, materiaalikustannukset, autokulut, keskusadministration, voiton ja riskin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos hinta ei miellytä, voi vain kieltäytyä.

• Tykkään
Tompa_72 ja 2 muuta
  • Laddar…
Thomas59
Thomas59: "Voisit yhtä hyvin mennä toimistolle kirjoittamaan aikalomakkeita, laskuja, tilaamaan materiaaleja jne." Juuri se on, mitä asiakkaiden on maksettava (myös).
Se ei ollut mitä kirjoitit.

Kirjoitit:

Jos sinulla on työ, joka vie kahdelta mieheltä 5-6 tuntia, luuletko, että voit lähettää heidät toiselle asiakkaalle viimeiseksi tunniksi? Pienyrittäjien on otettava huomioon koko päivä, yhden menetetyn tunnin takia päivästä on koko päivän voitto mennyttä.
Mikä on jotain aivan muuta. Luulen kuitenkin, että sinun on vaikea selittää asiakkaalle, että kaksi miestä käyttäisi 2-3 tuntia x2 (=4-6 tuntia) aikalomakkeiden, laskujen jne. kirjoittamiseen tämän 5-6 tunnin työn aikana.

Varmasti on töitä, joita nämä kaksi kaveria voivat tehdä ylijääneenä aikana, mutta valitettavasti Stringfellow Hawke ei ole mitään luonnonlakia, joka sanoo, että käsityöläisen on aina voitava laskuttaa 8 tuntia päivässä, mikä muuten näyttää olevan mitä luulet ja myös yleinen väärinkäsitys käsityöläisten keskuudessa.

Jos olet nyt sitä mieltä, että käsityöläisten on kaikissa tilanteissa voitava laskuttaa 8 tuntia päivässä, haluaisin mielelläni, että selittäisit hieman tarkemmin, mihin perustat tämän väitteesi. Se, että ansaitsette vähemmän, jos ette voi laskuttaa 8 tuntia päivässä, on toki totta, mutta se ei automaattisesti johda siihen, että teidän aina pitäisi voida laskuttaa 8 tuntia.

Kaikilla muilla aloilla (joilla myydään aikaa) on jotain, jota kutsutaan kuormitusasteeksi, ja se harvoin on 100% (=8 tuntia päivässä). Kun muilla aloilla asetetaan hintaa, on juuri kuormitusaste tekijä, joka otetaan huomioon hinnoittelussa.

Miksi käsityöläiset olisivat poikkeus?

• Tykkään
jimih
  • Laddar…
Selittää käsitettä beläggningsgrad käsityöalalla näyttää olevan asia, jota ei tehdä. Olen täysin samaa mieltä. Hyvin usein kuulee ilmaisuja kuten: "mutta minun on kirjattava kahdeksan tuntia, niin pomo on sanonut" ja tässä on mielestäni iso ongelma. Maksaisin mielelläni 100 kruunua enemmän tunnissa "pienityölisänä", joka vapauttaisi heidät laskuttamasta asioista, joita he eivät tee. Pitkällä aikavälillä me, jotka haluamme usein saada pienempiä töitä tehtyä, hyötyisimme siitä. Nykyään tulen enimmäkseen vain vihaiseksi ja teen kaiken itse, vaikka minulla ei oikeasti ole osaamista tai aikaa, vain siksi, että on NIIN hankalaa ja kallista ostaa pienitöitä. Sähköasentaja on poikkeus, koska heidän täytyy ostaa pienitöitä…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.