2 442 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Haasteita pyöräkatoksessa...
Rakennan pyöräparkkia kotona ja innokas amatööri kun olen, niin toki pitää tehdä muutama virhe. Yksi asia, jota en lainkaan ajatellut tätä luonnostellessani, oli kattopalkkien kohtaaminen etummaisen kantavan palkin kanssa. Koska kantava palkki on kulmassa suhteessa kattopalkkeihin, ne lepäävät eri pituuksilla. Tämä johtaa siihen, että katto kallistuu.
Saadakseni katon tasaiseksi, minun täytyy rakentaa kattopalkkien alle eri vaiheissa, jotta ne kaikki ovat samalla tasolla.
Kysymys on, miten tämän tekee tyylikkäästi. Sahasin kokeeksi palan, jonka ruuvasin kiinni palkin alle, mutta miten tämä yleensä tehdään?
Saadakseni katon tasaiseksi, minun täytyy rakentaa kattopalkkien alle eri vaiheissa, jotta ne kaikki ovat samalla tasolla.
Kysymys on, miten tämän tekee tyylikkäästi. Sahasin kokeeksi palan, jonka ruuvasin kiinni palkin alle, mutta miten tämä yleensä tehdään?
Riippuu, kuinka tarkka olet. Mutta minä olisin irrottanut kantavan palkin ja säätänyt sen. Jos tolpan korkeus ei riitä, olisin vaihtanut sen.
Vaihtoehtoisesti palikat niin kuin itse ehdotat
Vaihtoehtoisesti palikat niin kuin itse ehdotat
Kuinka olisit mennyt eteenpäin kantavan palkin säätämisessä? Se on kuitenkin vaakasuorassa.G Niklas Anders sanoi:
Olisitko tehnyt korkeuseroja esimerkiksi portaina?
Kaksi niistä on läpi ja kiinni takana olevaan rakenteeseen ja kaksi vain jaluslaudassa.S SueCia sanoi:
En ole täysin varma, tiedän.. harkitsen vahvistamista jollain tavalla, vaikka uskonkin, että se kyllä kestää.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 368 viestiä
Edestä katsottuna haluaa, että etummainen kantopalkki on suorassa, muuten se näyttää hassulta.
Olisin käyttänyt sinun klossia.
Olisin käyttänyt sinun klossia.
Joo se ei onnistu. Syy tähän on se, että kantolinja on viistottu ja se kohtaa palkin lyhyemmällä puolella kuin vastakkaisella puolella oleva palkki. Katso markkikiveä ja asvalttia niin näet kulman.G Niklas Anders sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi