Rakennan pyöräparkkia kotona ja innokas amatööri kun olen, niin toki pitää tehdä muutama virhe. Yksi asia, jota en lainkaan ajatellut tätä luonnostellessani, oli kattopalkkien kohtaaminen etummaisen kantavan palkin kanssa. Koska kantava palkki on kulmassa suhteessa kattopalkkeihin, ne lepäävät eri pituuksilla. Tämä johtaa siihen, että katto kallistuu.

Saadakseni katon tasaiseksi, minun täytyy rakentaa kattopalkkien alle eri vaiheissa, jotta ne kaikki ovat samalla tasolla.

Kysymys on, miten tämän tekee tyylikkäästi. Sahasin kokeeksi palan, jonka ruuvasin kiinni palkin alle, mutta miten tämä yleensä tehdään?:thinking:

• Puutavara- ja tukirakenteet tekeillä olevan katoksen alla; näkyvissä on rakenteellinen virhe, joka aiheuttaa katon kallistumisen.
  • Puinen rakentamaton pyöräkatoksen runko pihalla, vieressä tikkaat sekä työkaluja maassa.
  • Tykkään
bis ja 1 muu
  • Laddar…
Riippuu, kuinka tarkka olet. Mutta minä olisin irrottanut kantavan palkin ja säätänyt sen. Jos tolpan korkeus ei riitä, olisin vaihtanut sen.

Vaihtoehtoisesti palikat niin kuin itse ehdotat :)

• Tykkään
Appendix
  • Laddar…
G Niklas Anders sanoi:
Riippuu kuinka tarkka olet. Mutta minä olisin irrottanut kantavan palkin ja säätänyt sen. Jos pilari ei riitä korkeudeltaan, olisin vaihtanut sen.

Vaihtoehtoisesti kiiloja kuten itse ehdotat :)
Kuinka olisit mennyt eteenpäin kantavan palkin säätämisessä? Se on kuitenkin vaakasuorassa.
Olisitko tehnyt korkeuseroja esimerkiksi portaina?

S
Mihin palkkikengät on ruuvattu? Onko se vain jalkalautaan vai onko ne kiinnitetty takana oleviin palkkeihin? :)

S SueCia sanoi:
Mihin palkkikengät on ruuvattu? Onko se vain jaluslaudassa vai onko ne kiinnitetty takana oleviin palkkeihin? :)
Kaksi niistä on läpi ja kiinni takana olevaan rakenteeseen ja kaksi vain jaluslaudassa.
En ole täysin varma, tiedän.. harkitsen vahvistamista jollain tavalla, vaikka uskonkin, että se kyllä kestää.

Gustaf.P Gustaf.P sanoi:
Kuinka olisit säätänyt kantolinjaa? Se on kuitenkin vatupassissa. Teitkö korkeuseroja siihen esimerkiksi portaan mallilla?
Edestä katsottuna, säädetty etummainen kantolinja oikealle ylöspäin niin, että se kohtaa kattotuolin ilman sinun puupalikkaa. Vai ajatteleinko täysin väärin?

Edestä katsottuna haluaa, että etummainen kantopalkki on suorassa, muuten se näyttää hassulta.
Olisin käyttänyt sinun klossia.

• Tykkään
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Millaista kattoa aiot käyttää? Kysymys on, näyttääkö se paremmalta eri kattokulmalla, jotta saadaan suora etureuna, eli laskeudut katon samaan korkeuteen etureunassa.

G Niklas Anders sanoi:
Etuviistosta katsottuna, säädetty etulinja oikealle ylöspäin niin, että se kohtaa kattotuolin ilman klossiasi. Vai ajattelenko ihan väärin?
Joo se ei onnistu. Syy tähän on se, että kantolinja on viistottu ja se kohtaa palkin lyhyemmällä puolella kuin vastakkaisella puolella oleva palkki. Katso markkikiveä ja asvalttia niin näet kulman.

T topmount sanoi:
Minkälaisen katon aiot hankkia? Kysymys on, olisiko parempi ettei takakulma muuttuisi, vaan etureuna olisi suora, eli laskeutuisit katolle samaan korkeuteen etureunassa.
Siitä tulee tavallinen kunnollinen muovikatto.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.