Hei, olen parhaillaan valamassa pylväitä autokatokseen. Päivän pylväissä kaivaminen oli vähän vaikeaa lopussa, joten reikä jäi vain noin 1,3 metriä syväksi. Kysymykseni on:

Valoin ensin pohjan suoraan vähän makadamin päälle pohjalle. Siitä tuli ehkä noin 6-7 cm makadamia ja sitten betonia. Raudoitusrauta ja reikä eivät olleet niin syvät kuin halusin, joten rauta lepää periaatteessa kokonaan makadamin päällä betonissa.

Tuleeko siitä ongelma, kun rauta on "pinnassa"? Onhan se kuitenkin 1,2 metriä alhaalla, joten tuskin se siellä alhaalla mitään ruostuu? Kiinnitin valumuotin, joka on 1,2 metriä pitkä ja halkaisijaltaan 20 cm märässä betonissa. Jatkan pylväiden valua joku toinen päivä.
 
L
Tavallinen hiiliteräsrakenne ei saa olla paljaana ilman betonin suojausta, pelkkä maa ei riitä suojaamaan sitä. Betonin korkea pH-arvo muodostaa korroosiosuojan. Kaikki muut ratkaisut johtavat rakenteen lyhentyneeseen käyttöikään raudoituksen toiminnan kannalta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.