Hei!

Ensimmäinen kysymys foorumilla, joten ilmoitathan, jos olen laittanut sen täysin väärin.

Meillä on syksyn tulvan jälkeen kellari remontoitu, ei vielä täysin valmis. He ovat tasoittaneet useita huoneita, mukaan lukien eteisen, jossa portaat laskeutuvat pohjakerroksesta. Poikani sanoo nyt, että ei ole ok, että viimeinen askelma lattiaa kohti on merkittävästi matalampi kuin muut rakennusmääräysten mukaisesti. Tietääkö joku, miten asia on?

Remontissa on ollut paljon kysymyksiä ja kaikki ei ole vielä valmista, etsin vastauksia, ja usein tämä foorumi tarjoaa viisaita vastauksia, joten toivon, että joku tietää tästä jotain enemmän ennen kuin sanomme kyllä remontille.

Terveisin Diana
 
Useimmat porrassäännöt ovat vain suosituksia, tai "tulisi".
Mutta riippumatta tiukoista säännöistä, ei näytä ammattilaismaiselta rakentaa portaita, joissa on vaihteleva askelkorkeus.
 
BirgitS
Onko se sama portaikko kuin ennen, niin että korkeusero alimmassa portaassa johtuu vain siitä, että lattiaa on nostettu?

Tervetuloa foorumille myös!
 
On paljon sellaista, mikä ei ole täysin ammattimaista minun näkökulmastani. Asumme Gävlessä ja monet kärsivät tulvasta, joten myös tavalliset yritykset ovat palkanneet paljon käsityöläisiä, joiden koulutusta voi miettiä.
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Onko sama portaat kuin ennen, joten että korkeusero alimman askelman kohdalla johtuu vain lattian nostamisesta?

Tervetuloa myös foorumille!
Kiitos!

Vain alin askelma on nyt olennaisesti matalampi. Haluan vain varmistaa, ettei tällaisista asioista tule ongelmia sinä päivänä kun myymme.
 
BirgitS
Onhan se melko mahdotonta tietää, aikooko mahdollinen ostaja perääntyä kaupasta siksi, että viimeisen askelman korkeus on väärä. Voit kysyä asiaa välittäjältä.

Tuskin saatte läpi, että yrityksen pitäisi vaihtaa portaat, koska se on hyvin kallista. Ovatko käsityöläiset siellä vakuutusyhtiön kautta?
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Onhan melko mahdotonta tietää, jos potentiaalinen ostaja peruuttaa ostoksen, koska viimeinen askelma on väärällä korkeudella. Voit kysyä välittäjältä.

Tuskin saatte läpi, että yrityksen pitäisi vaihtaa portaat, koska se on erittäin kallista. Ovatko käsityöläiset siellä vakuutusyhtiön kautta?
Ajattelen lähinnä, onko rakennusteknisesti virheellistä ja ostaja takertuu siihen. Käsityöläiset ovat siellä vakuutusyhtiön kautta ja minulla on jatkuva yhteys kaikkiin osapuoliin. Kysymykseni on pohjimmiltaan, onko näin rakentaminen sallittua rakennusmääräysten mukaan.
 
A AnnaDianaK sanoi:
Ajattelen eniten siitä, onko se väärin rakentamisteknisesti ja jääkö ostaja siihen kiinni. Käsityöläiset ovat siellä vakuutusyhtiön kautta ja minulla on jatkuva yhteys kaikkiin osapuoliin. Kysymykseni on pohjimmiltaan, onko sallittua rakentaa näin rakennusmääräysten perusteella.
Katso bbr 8:232, askelmat, joiden askelkorkeus poikkeaa muista, eivät saisi esiintyä. Jos se ei ole mahdollista, ne tulisi merkitä kontrastivärillä. Joten voimassa olevien rakennusmääräysten perusteella: se on ok, mutta ei optimaalinen.
 
  • Tykkään
MetteKson
  • Laddar…
BirgitS
Kun rakennetaan uudet portaat, ei tietenkään tehdä niin, mutta on varmasti monia, jotka muuttavat lattian korkeutta toisessa kerroksessa tai laittavat parketin olemassa olevien askelmien päälle, jolloin ensimmäisen tai viimeisen askeleen korkeus poikkeaa.
 
Olette oikeassa. Päästän irti tästä asiasta, on paljon muutakin mihin keskittyä, kun koko kellari peruskorjataan. Kiitos paljon vastauksesta!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.