nyt ovat porausreikäni seinässä melkein valmiit ja niihin aion kiinnittää kantopalkin kierretangoilla M16.

Mutta mitä materiaalia minun pitäisi käyttää kiinnittääkseni ne betoniin? Olen ajatellut ankkurimassaa, mutta onko se sama kuin kemiallinen ankkuri? Mikä on paras ja miten esimerkiksi ankkurimassa on Jula, Biltema, Bauhaus, jne..? Onko se sama, mistä sen ostaa?

Mielestäni sinun kannattaisi panostaa hieman "kalliimpiin" juttuihin, kuten Hiltin kemialliset ankkurit. Ankkurimassan laatu on vähintään yhtä tärkeä kuin tangon.

• Tykkään
Härryda2015
  • Laddar…
Fischer ja Sika? Huomasin, että heillä oli tätä Beijersilla.

Peter2400 Peter2400 sanoi:
Se kyllä kelpaa, mutta huomattavasti järkevämpi hinta Hornbachilla.
[linkki]
Kyllä, sitä voin todella sanoa..!!

Ja porausreikä tulisi olla 2mm leveämpi kuin kierretanko? Olen porannut 16mm poranterällä ja pyörittänyt sivuille niin että reiästä on tullut hieman suurempi. Mutta vaikea tietää kuinka paljon suurempi..Minulla on M16 kierretankoja.

Kuten aiemmin mainittu, reiän tulee olla 2 mm suurempi ja sen tulee olla pölystä puhdas. Saatavilla on erityisiä pyöreitä harjoja puhdistukseen, paineilma on myös hyvä. Kaikki ankkurimassat ovat 2-komponenttisia, on tärkeää jättää ensimmäinen ulos tuleva osa käyttämättä! Se ei ole oikeaa seosta, Hillti sanoo, että 2 painallusta käsiruiskulla ensimmäisen jälkeen ei tule käyttää. Ravista tai värisytä tankoa niin, että massa kiinnittyy kierteisiin ja betoniin.

• Tykkään
John Andersson
  • Laddar…
Minulla on pitkä puhalluspistooli paineilmalle ja olen hankkinut teräsharjan. Kuitenkin teräsharja on 20mm ja reiät ovat noin 18mm. Aion kokeilla harjaa ja yrittää korjata sen pahimmassa tapauksessa.

Olen muuten saanut käsiini Sika-ankarmassan.

Viimeksi muokattu:
Vielä yksi ongelma on ilmennyt.. En voi nähdä, kuinka paljon massaa minun pitäisi täyttää reikiin, kun menen kantopalkin läpi täyttöä varten.

Reikien halkaisija on noin 18mm ja syvyys 16cm. Kierretanko on M16. Kuinka paljon massaa lasken tarvitsevani jokaiselle reiälle??

Sinun tulee täyttää reikä noin 2/3 massalla ja sitten painaa kierretanko sisään hitaasti samalla kun kierrät sitä. On tärkeää, että aloitat täyttämisen reiän pohjalta ulospäin. Jokaisen pumppauksen jälkeen vedät ulos noin 2 cm. Et halua ilmataskuja massaan.

Jos käytät Hilti HIT yhdessä MD2000:n kanssa, voit ostaa siihen sopivia jatkoputkia.

Älä vibreeraa tai ravista tankoa.

Kun olet saavuttanut pohjan tangolla, tulee hieman massaa työntyä ulos reiästä. Tämä on kuitenkin vaikea kontrolloida nyt, kun sinulla on palkki paikoillaan.

Voit silloin pumpata massaa ja laskea pumppausten määrä, asentaa tangon yllä olevan menetelmän mukaisesti, ja sitten vetää tangon ulos ja tarkistaa, että massaa on tangon pinnalla yhtä pitkä tai hieman pidempi kuin reiän syvyys.

Asenna tanko takaisin lisäämällä vielä 2-3 pumpun verran massaa reiän pohjaan ja seuraa yllä olevaa menetelmää.

• Tykkään
Jocke Best ja 1 muu
  • Laddar…
Tangot ovat paikallaan ankkurimassalla, mutta se oli helpommin sanottu kuin tehty. Lisäksi onnistuin pistäytymään kunnolla saksilla, ja niissä oli luultavasti ankkurimassan jäämiä. Vaarallista!?

M Mogg sanoi:
Tangot ovat paikoillaan ankkurimassalla, mutta se oli helpommin sanottu kuin tehty. Lisäksi onnistuin pistäytymään kunnolla saksilla, ja niissä oli luultavasti ankkurimassan jäänteitä. Vaarallista!?
mitä..? Tangot ovathan paikoillaan..

M Mogg sanoi:
Tangot ovat paikallaan ankkurimassalla, mutta se oli helpommin sanottu kuin tehty. Lisäksi onnistuin pistäytymään kunnolla saksilla ja niissä oli luultavasti ankkurimassan jäänteitä. Vaarallista!?
Hei Käytitkö Sika Anchorfix 1 ja tuliko tuloksesta hyvä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.