4 032 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Kattokorkeus kellarissa
Tulvan jälkeen minulla on vähän pohdintoja. Kellarikerroksen lattia on tasoitettu ja nyt kun etsimme vaatekaappia, näemme että huonekorkeus yhdessä huoneessa on 202 cm. Mitä voin lukea, on että alin sallittu huonekorkeus on 210 cm. He tasoittivat kaikkia huoneita, mutta vain siinä huoneessa, jossa on vesikiertoinen lattialämmitys, he nostivat reilusti, yhteensä se nousi varmaan 7-8 cm korkeammaksi. Voiko pitää paikkansa, että huonekorkeus ei saa olla alle 210 cm? Ja mitä voi tapahtua, jos asia on näin?
Olen lukenut myös, että jos huonekorkeus on liian korkea "kellarissa", sitä pidetään kerroksena eikä kellarina.
Kerros siitä taitaa tulla, jos siellä on asuintilaa. Kellariksi lasketaan se, mikä on määritelmän mukaan maan alla tai suurimmaksi osaksi maan alla. Sehän ei sano mitään sen laadusta, ajattelen, että jos rakentaisit kerroksen ilman ikkunoita, se ei luultavasti laskettaisi kerrokseksi, koska asuintilaa ei ole. Mutta tämä on vain arvaus.Huddingebo sanoi:
Olisi mukavaa, jos näin olisi, koska silloin minulla ei olisi asuintilaa lainkaan vapaa-ajan asunnossa. Mutta Verohallinto katsoo, että 1.90 riittää. Sitten on kuitenkin uudisrakentamissäännöt, jotka sanovat vähintään 2.10. https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/fastighetstaxering/deklarerasmahus/matreglerforsmahus.4.5cbdbba811c9a768f0c80002011.htmlT TypRätt sanoi:
Talon omistaja
· Småländska höglandet
· 5 629 viestiä
Rakennussäännöt eivät (onneksi) ole taannehtivia. Nykyään voimassa olevia sääntöjä ei voida käyttää vaatimaan muutoksia vanhoihin, olemassa oleviin taloihin.
Klikkaa tästä vastataksesi