Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Topsy67: [citat] Kiitos! Aion ehdottomasti ottaa yhteyttä suunnittelijaan. Ajattelin vain, että voisin tulla esiin joillakin rakentavilla ehdotuksilla enkä vain valituksilla:D,
marp68: Nämä liimat vaikuttavat tarttuvan yhtä tiukasti kuin rakennusliima. Minulla on rakennusliimaa kotona. Voisikohan sen poistaa yhtä helposti pianolangalla? Luulin, että rakennusliima tarttuu liian tiukasti. Siinä tapauksessa voisin ehkä käyttää sitä kuitenkin.
PerSaukko: No niin, käytimme apuna aikuista.:) Weber vetonit KRL levitti hän ja sitten peitti Tikkurila Yki Rouhepinnoite, karkea sokkeli- ja seinäpinnoite.
krillek: No, sitten tarvitset varmasti jotain, joka pitää palaset paikoillaan. Suosittelisin kysymään joltakin kivialan yritykseltä, mikä olisi sopivaa, mutta arvaan, että tavallinen sementtilaasti toimii hyvin.
densomkanvet: Sain poistettua sen, mitä halusin viikonlopun aikana! Lattiasta tuli väliaikainen ratkaisu, kunnes asennamme uuden lattian.
hennyli: [citat] Tuhannet kiitokset nopeasta ja selkeästä vastauksesta!
Kontoristen7: Rakensin matalan muurin betonikivellä ja kiviliimalla, todella helppokäyttöinen, vähän kuin sumutusvaahto, mutta ei yhtä laajeneva. Käytin tällaista: https://stenbolaget.se/products/stenlim-pu-stonegrip-598-750ml Kaikki irtonainen pitää poistaa ja sen pitää olla puhdasta.
Kallebo: Meillä on samanlainen rakenne, joka seisoo täysin vapaasti. Jos moni keinuu samanaikaisesti, se heiluu hyvin täälläkin. Laitoimme vinotuet, jotka vakauttavat ylemmän osan tolppiin. Eli säännön, joka menee vaakasuoraan tolppien välillä, ja sitten vinotuet jalkojen ja tämän säännön välillä. Teimme ihmeitä rakenteellemme, vaikka siitä ei tulekaan täysin jäykkä. Ne eivät vie
Joelbitar13: Mieluiten 6%, mutta jos sinulla ei ole esteitä (savupiippu, ilmanvaihto, kattoluukku jne.) ja voit käyttää kokonaisia peltilaipaleja, 4% kallistus toimii.
KnockOnWood: [citat] Kiitos! Se oli noin 180*17 mm. En muista niin tarkkaan, ja talo on nyt myyty. Näin paketeissa luki: [bild] Kovavahaöljy on helppo levittää, mutta ehkä vähän vaikea saada täysin tasaiseksi, jos ei ole maalauksen ammattilainen. Mutta mitä siitä, kahden viikon kuluttua siihen tottuu :cool: Valitettavasti olemme myyneet ja muuttaneet, mutta kaipaamme usein takaisin!
AG A: [citat] Jos olisin työskennellyt asbestin saneeraajana, olisin sanonut jotain vastaavaa. Jos ihmiset pelkäävät rakennusmateriaalia talossaan, he haluavat vaihtaa sen. Tämä johtaa sitten enemmän työhön. Siksi luulen, että tarvitset toisen lähteen väitteellesi.
z_bumbi: Pelicase tai etsi työkalulaatikoita joltakin toiselta valmistajalta. Valitse reilun kokoinen, jotta suojavarusteet ja lisävarusteet mahtuvat.
Meatmanager: Hei. Olen suunnitellut lisäeristää mökkini, kosteudenhallinnan asiantuntija kävi täällä vierailulla ja vakuutti minulle, että se ei aiheuta ongelmia, mutta emme ehtineet keskustella rakennustoteutuksesta tarkemmin kuin että 50 cm solumuovi ja 12 mm vaneri toimivat hyvin seinillä ja katossa. Ajattelen nykyistä sisäseinää, joka nykyään koostuu jostakin kovalevyn kaltaisesta, ei
fribygg: Sinun pitäisi ehkä käsitellä terva tai roslagsmahogny käyttöiän pidentämiseksi.
Düsseldorff: Montageliima ja naulauspistooli. Sitten sinun täytyy kitata naulanreiät ennen maalausta. Se tulee silti rakoilemaan vähän seinää vasten joissakin kohdissa, mutta jos vedät sen pehmeällä tiivistemassalla, se ei näy maalauksen jälkeen.
ulrikf: Suunnittelen rakentaa uusi ääntä eristävä seinä kahden huoneen välille. Huoneiden välillä on läpi kulkeva harvarima sekä katossa että vinossa katossa. Kattorakenne on seuraava: Mineraalivilla (170 mm vinossa katossa, 315 mm katossa) Höyrysulku Harvarima 28x75 Kipsilevy 9 mm (jossa kitkaamaton v-sauma) Suunnittelen viiltäväni kipsilevyn uudella seinällä, eli reunaprofiilien
NatBat: Hei Suunnittelen sulkea oviaukon 50-luvun asunnossa, jossa on muurattu seinä. Luin silloin, että muurattuun seinään ei suositella käytettäväksi puurunkoja ja kipsilevyjä, vaan esimerkiksi rappausverkkoa ja solumuovia. Olen utelias, miksi ei suositella kipsiä oviaukossa, jossa on muurattu seinä? Johtuuko se materiaalien erilaisista liikkeistä tai vastaavasta? Lisäksi etsin vinkkejä
torptorp: Varmasti aliarvioin työn, mutta ajattelen, että jos se tarvitsisi vaihtaa, talotoimittaja saattaisi mielellään maalata päälle ja jatkaa eteenpäin. Kun taas minä haluaisin korjata sen kunnolla.
Tacobob: Sitten mennään sillä! Ajattelin, jos olisi jokin tapa, jolla se yleensä tehdään.
useless: Jos katto on riittävän korkea, voidaan asentaa poikkirimoitus. Mutta ehkä riittää, että poistetaan/vaihdetaan joitakin tiellä olevia lautoja.
newbee: On olemassa riski homeelle ja kosteudelle. Kuinka suuri? Vaikea sanoa. Voi kuvitella, että se riippuu myös maaperän olosuhteista, pohjakerroksesta laattojen alla, kasvillisuudesta talon ympäri, salaojituksesta jne jne. Todennäköisesti se on solumuovia, joka on suoraan betonin päällä ja lastulevy toimii lattian alustana. Ei pahin muoto kelluvasta lattiasta. Kynnys ei todennäköisesti ole
Düsseldorff: [citat] Mutta hitto, niinhän kirjoitin viestissä kaksi.
Henrik Vamos: Minulla on ongelmia rappauksen irtoamisessa kuvan mukaisesti. Rappasimme viime vuonna ja nyt se alkaa irrota uudelleen, erityisesti kulmista. Onko kenelläkään vinkkejä seuraavaa rappausta ajatellen? :)
raveper: Paras vastaus... Hän sanoo myös, että "niin kauan kuin et aio viedä kaivinkonetta yläkertaan, se on hyvä"
Dissonans: Löysin jotain nimeltään "pallningsbrick", jota näyttää olevan helppo käyttää, mutta sitä ei voi liimata. Ovatko lattialevyt 45x70 vakaita, kun niiden alla on pallningsbrickor ja ne ruuvataan alustaan kiinni?
Erik9005: Hei! Onko teillä hyviä vinkkejä kirjoista tai videoista, jotka käsittelevät sisäisiä vaiheita? Höyrynsulku, eristys, kipsi, seinien rakentaminen, kylpyhuone, keittiö, ilmanvaihto jne. Niin käytännöllisesti kuin mahdollista askel askeleelta selityksillä siitä, miten asiat tehdään. Ehkä joku kurssikirja Rakennusohjelmasta voisi toimia? Talon ABC tuntui enemmän keskittyvän
billyby: [citat] Tyylikäs! Olen harkinnut microcementtiä enimmäkseen välttääkseni sauman, kuten kirjoitat. Mutta olin vähän liian terrazzo-innostunut ja käytin karkeabetonia. Opin muuten tämän kerran läksyn ja teippasin kaikki ruuvit.
mickimike: Aion salaojitusta, joten hintaerot ovat erilaiset tyyppisten rakennusliikkeiden, kuten byggmax tai tunnettujen firmojen välillä. Tarvitaan sekä salaojaputkia että hulevesiputkia. Vinkkejä, mistä niitä voi ostaa edullisesti.
TH-huset: Hei, yritän rakentaa kevyen katon, noin 2.5x6.3m. Erittäin yksinkertainen pulpettikatto attefallshusin päälle, 3° kulmalla. Ajattelin käyttää peltiä, koska se painaa vähiten. Mutta sitten tulee ongelma kondenssin kanssa, joka muodostuu alapuolelle. Ajattelin kiinnittää 30mm xps-eristeen peltikaton alapuolelle, joka on toiselta puolelta profiloitu ja toiselta sileä, katkaisemaan