-RB- -RB- sanoi:
En ole kovin ihastunut polyuretaanivaahtoon ylipäätään. Näyttää siltä, että sinulla on vanha kaunis talo, ja mielestäni silloin tulisi käyttää perinteisiä menetelmiä kuten kiveä ja laastia. Leca ei ehkä ole niin perinteinen, mutta sitä on helppo muotoilla verrattuna betonikiveen tai tiileen. Lisäksi uskon, että kipsi/tasoitus halkeaa, jos sinulla on vain polyuretaanivaahtoa takana.
Kiitos selityksestä!
Ajatuksena on laittaa sisäpuolelle laatat rappauksen päälle (ehkä kannattaa mainita).

Olen työntänyt leikatun solumuovin palikan sisään ja tasoittanut/kitannut viimeistelyn. Uretaanivaahto toimii varmasti myös hyvin.
Olisin myös purkanut pois ulkopuolen ritilän, mutta lähinnä siksi, että minusta tuntuu oudolta jättää se paikoilleen.

En näe mitään etuja Leca:ssa, jota ehdotettiin.

• Tykkään
Rostig_9000i_-88
  • Laddar…
Päivitys noin vuosi myöhemmin :)
Sisäpuolelta tuli käytettyä uretaania; ensin liimasin uuden hyönteisverkon ritilän sisäpuolelle, sitten teippasin sen hopeateipillä ja täytin reiän uretaanilla.
Sen jälkeen vähän rappausta ja kaakelia.
Ritilä ulkopuolella on edelleen paikallaan, jos jostain selittämättömästä syystä haluan avata reiän uudelleen tulevaisuudessa. Olen myös dokumentoinut mitat niin, että tukitun reiän keskikohta löytyy sisäpuolelta.

• Tykkään
Herman85
  • Laddar…
@Rostig_9000i_-88 Oletko huomannut minkäänlaisia ongelmia ratkaisusi kanssa? Ajattelen tehdä jotain vastaavaa mutta en tule kaakeloimaan päälle, joten olen hieman huolissani mahdollisista halkeamista kuten yllä mainittiin.

@Herman85 Ei, ei ongelmaa ollenkaan.
Huvin vuoksi kokeilin ottaa kuvan lämpökameralla seinästä (eniten uteliaisuutta, jos voisin nähdä, missä venttiili on ollut) ja tosiasia on, että siellä missä vanhat venttiilit on tukkineet, on 1 aste lämpimämpi kuin muut ulkoseinät.
Katso kuvaa, jossa risti merkinnällä "Sp1" on tukittu venttiili.
Termokuva seinästä paljastaa lämpimämmän kohdan tukitun venttiilin kohdalla.

• Tykkään
adishardis ja 1 muu
  • Laddar…
Rostig_9000i_-88 Rostig_9000i_-88 sanoi:
@Herman85 Ei, ei mitään ongelmaa ollenkaan.
Hauskan vuoksi kokeilin kuvata seinää lämpökameralla (lähinnä uteliaisuudesta, voisinko nähdä missä venttiili oli ollut) ja itse asiassa siellä, missä vanhat venttiilit on tukittu, on 1 aste lämpimämpää kuin muissa ulkoseinissä.
Katso kuva, missä risti "Sp1" sijaitsee, on tukittu venttiili.
[kuva]
Ajattelin samankaltaista ratkaisua, tukkia vanhat tuuletusreiät vaahtomuovilla. Minun tapauksessani koska ftx-ventilaatio on nyt asennettu kuitenkin. Mitä tyyppiä vaahtomuovia käytit?

Y Yllert sanoi:
Ajattelen samanlaista ratkaisua, eli tukkia vanhat ilmanvaihtoaukot vaahtomuovilla. Minun tapauksessani kuitenkin siksi, että ftx-ilmanvaihto on nyt asennettu. Minkä tyyppistä vaahtoa käytit?
En tiedä oliko kysymys suunnattu minulle vai @Rostig_9000i_-88 mutta epäilen, että voit käyttää melkein mitä tahansa. En miettinyt niin paljon, minkä tyyppistä vaahtoa käytin. Mahdollisesti katsoin, että se kestää kylmää/ulkoilmaa.

Y Yllert sanoi:
Ajattelen samanlaista ratkaisua, tukkii vanhat ilmanvaihtoaukot vaahdolla. Minun tapauksessani johtuu siitä, että FTX-ilmanvaihto on nyt asennettu. Mitä tyyppiä vaahtoa käytit?
Käytin Byggmaxin halvinta vaahtoa.

Rostig_9000i_-88 Rostig_9000i_-88 sanoi:
Käytin Byggmaxin halvinta rakennusvaahtoa.
Käytin Bilteman talvivaahdon. Kaikki reiät on nyt tukittu, joten hyönteisiä ei enää pääse sisään ainakaan =)

• Tykkään
Aser ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.