123 901 lukukertaa ·
53 vastausta
124k lukukertaa
53 vastausta
Kohtuullinen tarjous sisäseinän asentamisesta?
Minun on, kaikista saamiesi palautteiden huolimatta, annettava sinulle kunnia, koska sinulla on vastaus kaikkeen ja olet todella tehnyt perusteellista työtä saadaksesi sanomasi esille!Thomas59 sanoi:Puhuttaessa arkikielessä yhtäsuuruuden merkitys annetuissa ja urakoissa, mutta periaatteessa olet oikeassa.
Jos on kiinnostunut Ruotsin teollisuushistoriasta, suosittelen kirjaa "Människor i Scania under 100 år (1991)" professori Eric Giertziltä, joka on tänään vararehtorina KTH:ssa Tukholmassa. Kirja ei ole vain kertomus Scanian historiasta vaan myös yksityiskohtainen kuvaus teollisuuden kehityksestä sekä työnantaja- ja työntekijäjärjestöjen kehityksestä. Kirjassa käsitellään myös ajanmittauksen (MTM=Metod Tid Mätning) taustaa ja kehitystä, ja sieltä voi oppia kaiken tarpeellisen tiedon annetuista ja urakoista. Hyvä kirja takkatulen ääressä pimeinä syysiltoina.
Haluan myös korostaa, että sinun päättäväisyytesi olla koskaan luovuttamatta, vastoinkäymisistä huolimatta ja että huolimatta vastoinkäymisistä olet silti nöyrä ja otat aikaa syventyäksesi turhuuteen, vain ollaksesi mieliksi. Tiedän, että on mahdotonta rekrytoida sinua tämän foorumin kautta, mutta sillä mentaliteetilla, mitä sinulla on, olet juuri oikea henkilö pumppaamaan betonia!
Kaikki te muut betonipumppukuskit, jotka luette tätä keskustelua ja olette kohdanneet täydellisen epäonnistumisen erottuneen betonin kanssa koko mastossa, ymmärrätte mitä tarkoitan Thomas59:n määrätietoisuudella ja että hän seisoo asian takana ja on lisäksi nöyrä!
Sinulla on työpaikka minulla heti! Mutta se on vain minun mielikuvituksessani, koska tämä foorumi ei ole muotoiltu yritysmainontaan tai henkilöstörekrytointiin, mikä on täysin oikea asenne luoda vakavaa rakennusfoorumia. Minulle tärkeintä on, että se on edelleen mahdollista ja että on olemassa "ukkoja", joilla on se "vanha" mentaliteetti, jota tarvitsen laajentaakseni edelleen yritystäni.
Kaikki te muut betonipumppukuskit, jotka luette tätä keskustelua ja olette kohdanneet täydellisen epäonnistumisen erottuneen betonin kanssa koko mastossa, ymmärrätte mitä tarkoitan Thomas59:n määrätietoisuudella ja että hän seisoo asian takana ja on lisäksi nöyrä!
Sinulla on työpaikka minulla heti! Mutta se on vain minun mielikuvituksessani, koska tämä foorumi ei ole muotoiltu yritysmainontaan tai henkilöstörekrytointiin, mikä on täysin oikea asenne luoda vakavaa rakennusfoorumia. Minulle tärkeintä on, että se on edelleen mahdollista ja että on olemassa "ukkoja", joilla on se "vanha" mentaliteetti, jota tarvitsen laajentaakseni edelleen yritystäni.
Liityn uteliaaseen joukkoon, joka haluaa tietää, mitä Tomas59 tekee työkseen.
Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, hinta ei kuulosta kohtuuttomalta, mutta ehkä suurkaupunkitasolta. Missä päin maata työ tullaan tekemään?
Olisin varmaankin suosinut kevytrakenneseinää - eristys tulisi varmaankin ottaa myös huomioon laskelmassa. Materiaalikustannukset ovat varmaankin melko kohtuulliset tässä tapauksessa.
Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, hinta ei kuulosta kohtuuttomalta, mutta ehkä suurkaupunkitasolta. Missä päin maata työ tullaan tekemään?
Olisin varmaankin suosinut kevytrakenneseinää - eristys tulisi varmaankin ottaa myös huomioon laskelmassa. Materiaalikustannukset ovat varmaankin melko kohtuulliset tässä tapauksessa.
Monet käsityöläiset tässä ketjussa, huomaan
En ymmärrä, miksi kritisoitte Thomas59:ää niin kovasti? Hänen asenteensä on selvä, eli juoksevassa laskutuksessa tulisi maksaa vain ajasta, jonka käsityöläinen työskentelee, eikä siitä ajasta, jolloin hän ei työskentele. Pitääkö hänen todella perustella työnsä voidakseen esittää tällaisen itsestäänselvyyden?
Kaikki käsityöläiset, joita käytän, työskentelevät näin. Viimeksi, kun sähkömies oli täällä, se kesti 3 tuntia. Tietenkin maksan matkakorvauksen, materiaalit ja nuo 3 tuntia. Jos se olisi kestänyt 5 tuntia, olisin maksanut siitäkin, koska luotan häneen. Sen sijaan en koskaan maksaisi 8 tunnista vain perustelulla, että hänellä ei ollut muuta tekemistä loppupäiväksi tai että hänellä oli urakkasysteemi, joka vaati sitä...
Ymmärrän kuitenkin ongelman täysipalvelupäivien laskutuksessa, ja siksi kysyn hyvissä ajoin käsityöläiseltä, millä viikolla hän voi tulla, ja annan hänelle vapauden tehdä työn minä tahansa aikana tuolla viikolla, kun se sopii hänelle muiden töiden ohella.
/Krille
En ymmärrä, miksi kritisoitte Thomas59:ää niin kovasti? Hänen asenteensä on selvä, eli juoksevassa laskutuksessa tulisi maksaa vain ajasta, jonka käsityöläinen työskentelee, eikä siitä ajasta, jolloin hän ei työskentele. Pitääkö hänen todella perustella työnsä voidakseen esittää tällaisen itsestäänselvyyden?
Kaikki käsityöläiset, joita käytän, työskentelevät näin. Viimeksi, kun sähkömies oli täällä, se kesti 3 tuntia. Tietenkin maksan matkakorvauksen, materiaalit ja nuo 3 tuntia. Jos se olisi kestänyt 5 tuntia, olisin maksanut siitäkin, koska luotan häneen. Sen sijaan en koskaan maksaisi 8 tunnista vain perustelulla, että hänellä ei ollut muuta tekemistä loppupäiväksi tai että hänellä oli urakkasysteemi, joka vaati sitä...
Ymmärrän kuitenkin ongelman täysipalvelupäivien laskutuksessa, ja siksi kysyn hyvissä ajoin käsityöläiseltä, millä viikolla hän voi tulla, ja annan hänelle vapauden tehdä työn minä tahansa aikana tuolla viikolla, kun se sopii hänelle muiden töiden ohella.
/Krille
Nyt on kulunut melkein vuosi siitä, kun TS esitti kysymyksen, joten voimme olettaa, että hän on joko puraissut happaman omenan ja maksanut ylihintaa seinästään tai haudannut projektin.
Mutta lisätäkseni muutamia tietoja, autoin (olen yrittäjä, mutta en ole puuseppä) jonkin aikaa sitten sukulaistani rakentamaan suurin piirtein sellaisen väliseinän, josta TS kysyy. Auton lastaaminen työkaluilla, peräkärryn kiinnitys, ajo "asiakkaalle" (kolmekymmentä kilometriä) ja sitten käynti Bygmaxissa hakemaan materiaaleja, seinän pystyttäminen, siivoaminen, tavaroiden pakkaaminen ja kotiinajo kesti minulta noin päivän. Puuseppä tekee sen todennäköisesti nopeammin.
Materiaalit TS:n seinään maksavat Byggmaxissa 1500-1600 kruunua.
Näiden tietojen perusteella voisi arvella, että tarjouksen tekijä laskuttaa noin 1000 kr/h ja 100% lisän materiaalin hintaan. Onko se kohtuullista vai ei, se on jokaisen päätettävissä, mutta se oli tarjous, joten se onkin tarkoitettu arvioitavaksi.
Keskustelusta liittyen siihen, että pitää "täyttää" koko päivän työllä: jos ihmisellä on unelma, unelma leimata kellokortti joka aamu seitsemältä ja leimata ulos neljältä joka iltapäivä, ja olla varma, että hän saa maksun jokaisesta minuutista siinä välillä, hänen pitäisi hakeutua työsuhteeseen eikä perustaa omaa yritystä. Jos työskentelee yrittäjänä, jotkut päivät ovat lyhyempiä kuin toiset. Silloin voi iloita siitä, että on vapaata aikaa. Joistain päivistä tulee pidempiä kuin toiset. Silloin voi iloita siitä, että ansaitsee rahaa samalla kun muut istuvat television ääressä.
Mutta lisätäkseni muutamia tietoja, autoin (olen yrittäjä, mutta en ole puuseppä) jonkin aikaa sitten sukulaistani rakentamaan suurin piirtein sellaisen väliseinän, josta TS kysyy. Auton lastaaminen työkaluilla, peräkärryn kiinnitys, ajo "asiakkaalle" (kolmekymmentä kilometriä) ja sitten käynti Bygmaxissa hakemaan materiaaleja, seinän pystyttäminen, siivoaminen, tavaroiden pakkaaminen ja kotiinajo kesti minulta noin päivän. Puuseppä tekee sen todennäköisesti nopeammin.
Materiaalit TS:n seinään maksavat Byggmaxissa 1500-1600 kruunua.
Näiden tietojen perusteella voisi arvella, että tarjouksen tekijä laskuttaa noin 1000 kr/h ja 100% lisän materiaalin hintaan. Onko se kohtuullista vai ei, se on jokaisen päätettävissä, mutta se oli tarjous, joten se onkin tarkoitettu arvioitavaksi.
Keskustelusta liittyen siihen, että pitää "täyttää" koko päivän työllä: jos ihmisellä on unelma, unelma leimata kellokortti joka aamu seitsemältä ja leimata ulos neljältä joka iltapäivä, ja olla varma, että hän saa maksun jokaisesta minuutista siinä välillä, hänen pitäisi hakeutua työsuhteeseen eikä perustaa omaa yritystä. Jos työskentelee yrittäjänä, jotkut päivät ovat lyhyempiä kuin toiset. Silloin voi iloita siitä, että on vapaata aikaa. Joistain päivistä tulee pidempiä kuin toiset. Silloin voi iloita siitä, että ansaitsee rahaa samalla kun muut istuvat television ääressä.
Viimeksi muokattu:
Thomas Lundquist
Estetty
· Stockholm
· 745 viestiä
Thomas Lundquist
Estetty
- Stockholm
- 745 viestiä
Nyt et todennäköisesti tiedä, mitä pitäisi kiinnittää mihin ja millä, kun kyse on TS:n seinästä.andersmc sanoi:Nyt se on jo melkein vuosi siitä, kun TS esitti kysymyksensä, joten voimme olettaa, että hän joko puraisi happaman omenan ja maksoi ylihinnan seinästään tai hylkäsi projektin.
Mutta osallistuakseni hieman tietoihin, autoin (joka olen itsenäinen yrittäjä, mutta en puuseppä) jokin aika sitten sukulaista pystyttämään suunnilleen sellaisen väliseinän, jota TS kysyy. Auton lastaaminen työkaluilla ja perävaunun kiinnittäminen, ajaminen "asiakkaalle" (kolme mailia) ja sitten ajaminen Bygmaxin kautta ja materiaalin hakeminen, seinän pystyttäminen, siivoaminen, kokoaminen ja palaaminen kotiin vei minulta noin päivän. Puuseppä tekee sen todennäköisesti nopeammin.
TS:n seinän materiaali maksaa Byggmaxilta 1500-1600 kruunua.
Joten tästä voi arvata, että tarjouksen antanut on laskenut noin 1000 kr/h ja 100% korotus materiaalista. Onko se kohtuullista vai ei, sen jokainen saa arvioida, mutta se oli tarjous, joten sen on tarkoitus arvioida.
Koskien keskustelua siitä, että on täytettävä niin, että tulee kokonaisia päiviä: jos haaveilee, unelma leimautua joka aamu seitsemältä ja kelloutua pois neljältä joka iltapäivä ja tietää turvallisesti, että saa maksun jokaisesta siitä välin menevästä minuutista, niin silloin pitäisi hakeutua töihin, ei perustaa omaa. Jos työskentelee itsenäisenä yrittäjänä, jotkut päivät ovat lyhyempiä kuin toiset. Silloin voi iloita siitä, että on vapaa sillä ajalla. Jotkut päivät ovat pidempiä kuin toiset. Silloin voi iloita siitä, että ansaitsee rahaa, kun muut istuvat TV:n edessä.
Joten kun väität tietäväsi, mitä materiaali maksaisi TS:n seinään 100 kruunun marginaalilla, se ei ole uskottavaa.
Nyt tämä oli tarjous, ja jos itse olen yli 40-vuotias ja saisin sellaisen tarjouspyynnön, niin huolehtisin myös siitä, että kattaa koko päivän tarjouksessa, ellei kyseessä ole vanha asiakas tai jollain muulla tavalla hyväksyisi ei täyttä päivää.
Se on pentuja, uusi sukupolvi, joka ottaa tällaisia töitä ja jaksaa juosta ympäriinsä hulluna kuten itse tein alussa. Näin se on.
En tiedä, mitä teet itsenäisenä yrittäjänä, mutta ne harvat päivät, jotka jäävät minulle lyhyiksi, en valitse tällä tyyppisellä mallilla.
Ei ole ydinvoimaa laskea, mitä materiaali seinään maksaa. Ja rehellisesti sanottuna, en ole laskenut, se on vain kokemukseen perustuva arvaus. Mutta olisi ollut paljon mukavampaa, jos sinä, ammattilaisena, joksi sinua oletan, sen sijaan että epäilisit kustannusehdotustani, olisit näyttänyt, miten itse tekisit laskelman. Luultavasti paljon opettavaisempaa myös foorumin jäsenille.Thomas Lundquist sanoi:Nyt et todennäköisesti tiedä, mitä piti kiinnittää mihin ja millä, kun kyse on TS:n seinästä. Joten kun väität tietäväsi, mitä materiaali maksaisi TS:n seinään 100 kruunua marginaalilla, se ei ole uskottavaa.
Nyt tämä oli tarjous, ja jos minulle, joka olen yli 40-vuotias, tulisi tällainen tarjouspyyntö, varmistan myös, että peitän koko päivän tarjouksessa, ellei kyseessä olisi vanha asiakas tai jollain muulla tavalla hyväksyisin ei-kokonaisen päivän. Ne ovat pentuja, uusi sukupolvi, joka ottaa tällaisia töitä ja jaksaa juosta ympäriinsä kuin hullut, kuten itse tein alussa. Niin se on.
En tiedä, mitä teet yrittäjänä, mutta ne harvat päivät, jotka jäävät lyhyiksi minun osaltani, en valitse tämän tyyppisellä mallilla.
Mutta oikeastaan ei ole kiinnostavaa, mitä materiaali maksaa Byggmaxissa. Ammattilaiset eivät kai osta sieltä? He ostavat oikeista rakennustarvikeliikkeistä, joissa heillä on alennuksia, joten se tulee vieläkin halvemmaksi kuin Byggmax.
Jos katat koko päivän tarjouksessa, se ei ole täysin väärin. Minulla, amatöörillä, kesti päivä pystyttää samanlainen seinä, joten ammattilainen pitäisi pystyä samaan aikaan. Mutta se, joka jätti tarjouksen, on pikemminkin kattanut kahdelle päivälle, se oli huomionarvoista.
Mutta tämä "päällekkäisyyden kattamiseksi"; jos arvioit, että työ kestää 7,5 tuntia, on täysin OK laskea se koko päiväksi. Mutta jos se arvioidaan kestävän 5 tuntia? Pyöristetäänkö ylös 8 tuntiin siinäkin tapauksessa? Jos se kestää 3 tuntia? Missä menee raja?
Thomas Lundquist
Estetty
· Stockholm
· 745 viestiä
Thomas Lundquist
Estetty
- Stockholm
- 745 viestiä
Ei, kyse ei ole ydinfysiikasta, mutta ilmeisesti se on lähempänä meediota.andersmc sanoi:Nyt ei ole mitään ydinfysiikkaa laskea, mitä seinän materiaali maksaa. Ja rehellisesti sanottuna en ole laskenut, tämä on vain kokemuspohjainen arvio. Mutta olisi ollut paljon mukavampaa, jos sinä, ammattimiehenä, oletan, että oletkin, sen sijaan että olisit vähätellyt kustannusehdotustani, olisit näyttänyt, miten laskit sen. Todennäköisesti oppimisen kannalta mukavampaa myös foorumin jäsenille.
Mutta oikeastaan materiaalin hinta Byggmaxissa on epäolennaista. Ammattimiehet eivät kai siellä asioi? He asioivat kunnon rakennustarvikeliikkeissä, joissa heillä on alennuksia, joten se tulee vielä halvemmaksi kuin Byggmax.
Jos olet katsonut tarjouksen koko päivän kattavaksi, niin ei se ole täysin pielessä. Minulta, amatööriltä, kesti päivän pystyttää samanlainen seinä, joten ammattimiehen pitäisi pystyä siihen suunnilleen samassa ajassa. Mutta se, joka teki tarjouksen, on pikemminkin katsonut sen kattavan KAKSI päivää, siinä oli huomautettavaa.
Mutta tämä "kattavuus"; jos työtä arvioidaan kestävän 7,5 tuntia, niin on ihan OK laskea se koko päiväksi. Mutta jos se arvioidaan kestäväksi 5 tuntia? Pyöristetäänkö se silloin ylöspäin 8 tuntiin? Jos se kestää 3 tuntia? Missä menee raja?
Kysymys on, mikä on vaikeampaa.
Kun tiedän seinän paksuuden, runkojen materiaalin, minkälainen materiaali on lattiassa ja onko siellä lattialämmitys, katon materiaali, seinien materiaali, joihin runkojen on kiinnityttävä jne., niin pystyn laskemaan materiaalikustannukset.
Tämä tarkoittaa, että minun on oltava tarjouspyynnön tueksi, en voi arvata hintaa. Jos mahdollisesti tekisin niin, tähtäiminen osoittaisi ylöspäin tietenkin.
Ostan harvoin/ei koskaan rakennusmateriaalia Byggmaxista, näen laadun ja palvelun olevan tärkeintä ostoksilleni.
Miten jaan alennukseni on minun päätettävissäni, mutta useimmiten jaan suurimman osan kakkua asiakkaille.
Rakennusalalla ei ole paljon kultaa leikattavana materiaalien osalta, olet luultavasti käsittänyt väärin.
LVI ja jossain määrin sähkö ovat ehkä ne ryhmät, joihin viittaat kuvaillessasi alennusunia.
Tarjouslaskelman tehnyt ammattilainen on ehkä huijannut hieman ja sisällyttänyt matkat, pysäköintimaksut ja jätehuollon aikaan.
Emme myöskään tiedä, mihin seinä kiinnittyy, onko materiaali kannettava useita kerroksia ylös, joten ilman perustaa väittäminen, että se on ylihinnoiteltu, on hieman epäammattimaista.
Thomas59
Rakennusveteraani
· Stockholms län
· 3 321 viestiä
Thomas59
Rakennusveteraani
- Stockholms län
- 3 321 viestiä
Blast from the past! Joku tykkäsi juuri yhdestä vanhasta viestistäni ketjussa (joka on ollut epäaktiivinen 11 vuotta), joten aloitin lukemaan nähdäkseni, mistä ketju käsitteli, ja näin kommenttisi. Olisin hyvin voinut ottaa tarjouksesi vastaan. En karta raskasta fyysistä työtä. Itse asiassa pidän siitä, joten kiitos kommentista.Tyresö sanoi:
Haluan myös korostaa, että sinä, joka et koskaan anna periksi sitkeytesi vuoksi, vastoinkäymisistä huolimatta, ja että olet nöyrä ja käytät aikaa perehtyäksesi hölynpölyyn vain ollaksesi mieliksi. Tiedän, että sinua on mahdotonta rekrytoida tämän foorumin kautta, mutta sillä mentaliteetilla, joka sinulla on, olet loistava aine betonipumpun käyttöön!
Kaikki te muut betonipumpun kuljettajat, jotka luette tämän ketjun ja olette kokeneet täydellisen epäonnistumisen erottuneen betonin kanssa koko puomissa, ymmärrätte, mitä tarkoitan Thomas59:n määrätietoisuudella ja sillä, että hän seisoo asiansa takana ja on lisäksi nöyrä!
Sinulla on paikka minulla välittömästi! Mutta se on vain mielikuvituksessani, koska tämä foorumi ei ole muotoiltu yritysmainontaa tai henkilöstörekrytointia varten, mikä on täysin oikea asenne luoda vakava rakennusfoorumi. Minulle tärkeintä on, että se on edelleen mahdollista ja että on olemassa "ukkoja", joilla on se "vanha" mentaliteetti, jota tarvitsen, jotta voin laajentaa yritystäni edelleen.
Teille muille, joille väittelin vastaan (tai joiden kanssa, se oli hieman epäselvää, sillä esimerkkinne ja argumenttinne olivat ristiriidassa keskenään) ja jotka ihmettelivät, mitä tein työkseni, voin nyt paljastaa, että työskentelin kansainvälisenä johtamiskonsulttina, ja päivätaksani mahdollisesti ylitti huomattavasti sen, mitä te rakennusalan ammattilaiset (?) ansaitsitte kuukaudessa. Huijari siis, kuten appiukkoni ilmaisi sen tavatessamme ensimmäisen kerran. Hän itse oli hienomekaanisen työpajan omistaja/toimitusjohtaja, eli "oikea" työpaikka hänen mukaansa.
Ehkä hän oli oikeassa? Nyt harrastan joka tapauksessa jotain aivan muuta. Ehkä sitä voisi kutsua käsityöammatiksi. Hauskaa ja kehittävää.
Klikkaa tästä vastataksesi