R
Rena: Hei! Kyllä, aion käyttää suihkukaappia, koska se on paljon kätevämpi kuin tehdä oikea suihkunurkka. Ainoa haittapuoli on, että siitä tulee korkeampi kuin jos olisin tehnyt suihkunurkan.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
Linska
Linska: Se on kotona juttu marraskuun numerossa-03 Hus&Hem-lehdessä juuri tästä talosta!! Kiirehdi, kiirehdi kauppaan niin ehdit varmaankin ostaa yhden kappaleen! Terveisin/ Malin
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
N
NikS: Olen juuri tilannut ilmanvaihtohupun katolleni, Nortegel, se maksaa noin 1600 sis. alv. Peltiseppäni maksaa 300+alv/tunti, mikä tarkoittaa hänelle hieman yli 4 tuntia valmistaa ja asentaa hupu materiaalin kanssa. En usko, että siitä tulee halvempaa, jos "plåtis" tekee sen, valmiin hupun asennan itse. Peltiseppä on itse sanonut, että kestää noin 2 tuntia korjata viemärin tuuletus, ja
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
C
Christer: Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa Poroton kivestä? Hyvin yleinen rakennusmateriaali mm. Saksassa, mutta lähes tuntematon Ruotsissa. Tietoa löytyy netistä, mm. www.poroton.org Mutta koulu-saksa ei riitä aivan. Ja vaikka kääntääkin Googlen avulla, tiedoissa on liian suuria aukkoja. U-arvo? Vertaa Lecaan ja kevytbetoniin? :)
0 vastausta · 3,4k lukukertaa
L
Lycke: Jureitille: Aion laittaa ne minimaaliselle pinnalle tiskialtaan yläpuolelle mökissämme, joka rakennetaan pian. Kyse on vain muutamasta neliömetristä! Ajattelin, että ympäröivä kaakeli olisi samantyyppistä (neliömäistä ja kermaisen valkoista) ja muutama sammakonkaakeli siellä täällä. Ei kuin boordina ja ehdottomasti ei kaikkialla. Mutta nyt kun pidän enemmän liskoista, syntyy
4 vastausta · 6,4k lukukertaa
F
frasse: Tarkastelin hieman tarkemmin erästä vaihtoehtoa, jonka todennäköisesti valitsemme, se näyttää itse asiassa olevan rasteripainettu. Näkyy vain, kun katsoo erittäin läheltä, eikä sitä todennäköisesti tapahdu kovin usein. Onko sillä mitään todellista merkitystä?
6 vastausta · 6,1k lukukertaa
J
joa_bj: Detta ämne har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=VVS;action=display;num=1069076267;start=0]Värme, vatten, ventilation[/link] av Marlene Eskilsson.
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
F
frasse: 45 eriste 70 seinässä on melko yleinen ratkaisu, se antaa tilaa sähkö- ja vesiasennuksille ilman, että se aiheuttaa sotkua. Karlsson voi myös toimittaa eristyksen kanssa, sinun tarvitsee vain ilmoittaa siitä. Älä unohda tarkistaa, miten välipohjarakenteet eristetään, tämä on vähintään yhtä tärkeää kuin hyvä eristys sisäseinissä äänen kannalta. Monilla toimittajilla ei
3 vastausta · 3,0k lukukertaa
F
freedoman: Hei Olemme päättäneet rakentaa talon kevytbetonista. Etsimme nyt toimittajia, jotka myyvät esivalmistettuja seinäelementtejä. Olemme olleet yhteydessä Finjabetongiin (betoni + solumuovi), mutta varmasti on muitakin toimittajia. Jos joku tuntee muita toimittajia ja osaa kertoa niiden neliöhinnan, voitte mielellään postata viestin tänne! Kaikki kommentit ovat meille tällä hetkellä
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
Immobil
Immobil: Ota yhteyttä plåtslagare niin hän taivuttaa överbleck juuri kuten haluat.
1 vastaus · 2,8k lukukertaa
B
BAS: Hei. Käy maalikaupassa. Varmista, että pääset juttelemaan jonkun kanssa, joka on työskennellyt siellä pitkään (älä siis mene viikonloppuna, jolloin vakituinen henkilökunta saattaa olla vapaalla). Aiotko rakentaa uutta? Siinä tapauksessa se on helppoa. Jos kyseessä on käytetty talo, ota mukaasi pala julkisivumaalia näytteeksi.
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
H
Henke: >Tapauksessani Beijer bygg oli halvin No jopas. Yleensä he ovat kalleimpia, jos katsotaan hinnaston mukaan. Ilmeisesti kannattaa tarkistaa hinnat huolellisesti.
7 vastausta · 7,2k lukukertaa
I
IngvarW: Hei, tavallinen pala peltiä, joka on "taivutettu" ollakseen ikkunapelti tai vastaava, maksaa noin 40 kr/metri luulen. Meillä on itse nauhapelti, savupiippu, erilaisia harjapeltejä sekä 40 ikkunaa pelti ympäriinsä, eli ikkunat ovat täysin peltien ympäröimät, koska meillä ei ole mitään peitelistoja. Se työ maksaa noin 85000. Terveisin, iw
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
C
capaintere: Vuokraa kivisaha bauhausista timanttilevyllä.
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
J
JoGi: [citat] ...ja pitäisi löytyä kaikista maalikaupoista, jotka ovat nimensä veroisia (jos heillä on Nordsjö siis). JoGi
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
M
Mangelito: Olen nyt hionut ja käsitellyt yhden kolmesta huoneesta. Lye maksoi 100kr/L. Se vei 4 litraa 20 neliömetriä kohden. Toinen huone on suurempi, ja mietin, mikä olisi kohtuullinen hinta maksaa leyestä. Ostin sen viimeksi samalla kun vuokrasin hiomakoneen, joten se tuskin oli halvimmasta paikasta. Täytyy säästää kaikessa, jos mahdollista, eikä se vaikuta lopputulokseen.
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
A
AndersG: Kiitos. Tarkistan ne. Slite on melko lähellä (linnuntietä) ;)
2 vastausta · 3,6k lukukertaa
Z
Zany: tai käyttää napalmin korvikkeena....
13 vastausta · 8,5k lukukertaa
S
Strisak: Lattiassa voi olla joustoa, vaikka sinulla olisi 22 mm lastulevyä + 6 mm kipsiä. Tarkista, miten lattian koolaus on tehty, ja vahvista tarvittaessa.
5 vastausta · 1,9k lukukertaa
Cujo
Cujo: leikattu ja liimattu hieman: KYSYMYKSET & VASTAUKSET RAKENNUSTARVIKKEET KYSYMYS: Minulle on tarjottu kunnan tontti ja aion rakentaa yksikerroksisen talon. Yksi kysymyksistä on, pitäisikö meidän rakentaa Ytongista vai puusta. Mitkä ovat 5–10 tärkeintä etua ja haittaa molemmille materiaalivalinnoille? VASTAUS: Tehtaalla esivalmistetut puurunkoiset ulkoseinät ja kattorakenteet
46 vastausta · 16,0k lukukertaa
Fasting65
Fasting65: visst voit asentaa paneelin suoraan masoniteen, jos haluat - Voit tarkistaa, missä olemassa olevat koolaukset ovat. Perustelut sille, että koolaat ensin, ovat, että voit sijoittaa uusia vp-putkia sähköasennuksia varten ilmataskuun, jonka saat, jos koolaat sen ensin. Jos seinä on hyvin epätasainen joissain kohdissa, voi olla etuna asentaa ensin vaakakoolaukset, joihin kiinnität paneelin
1 vastaus · 2,5k lukukertaa
TLovskog
TLovskog: Hei, Hyvä valinta rakentaa kivestä mielestäni. Muut toimittajat ovat H+H Celcon (www.hhcelcon.se), mielestäni heillä on myös hieman kehittyneempi kevytbetoniohjelma. Lisäsin vähän tietoa meidän rakennusprojektistamme puu vs kivi -keskusteluketjuun. Kesti 9 päivää rakentaa 9 seinää 1-tasoon muurarilta, jolla on 40 vuoden kokemus, ja apulaiselta (minä). Minä tein enimmäkseen
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
J
jonas4: Hei! Minulla on paljastettu tiiliseinä, joka on noin 60-70 cm leveä ja ehkä 2,5 metriä korkea. Luulen, että tiilen päällä on aiemmin ollut sementtilaasti. Noin 2 cm paksu kerros. Nyt haluaisin tietää, mikä on helpoin ja paras tapa peittää tiili uudelleen. Kipsilevy? sementtilaasti? vai joku muu laasti? Jos laasti on paras vaihtoehto, tarvitseeko tehdä muotti tai mahdollisesti
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
N
Naimare: Hei, Puhuin Icopalin kanssa ja he olivat samaa mieltä - puulistan käyttö katossa ei pitäisi olla mikään ongelma. Anders
2 vastausta · 4,5k lukukertaa
KarlXII
KarlXII: Oi kyllä. Se tulee olemaan vakaata ja hienoa.
0 vastausta · 3,0k lukukertaa
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Tasoituslevy, remonttilevy, rakkaalla (?) lapsella on monta nimeä.
6 vastausta · 8,8k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Totta kai sinulla pitäisi olla kaksi ovea. Kuinka usein haluaa avata KOKO autotallin kerralla? Ei ole koskaan tapahtunut. Lisäksi pian sinulla on tavaraa täynnä toisella puolella autotallia ja ne asiat tulevat putoamaan joka kerta kun avaat suuren ovesi. Kaksi ovea sen pitäisi olla. Alkaen 10kSEk per ovi saa oven muistaakseni, mutta parempi ohjehinta on varmaankin noin 20kSek.
8 vastausta · 2,4k lukukertaa
L
Lilla_vargen: Teimme yksinkertaisen piirustuksen itse. Sen jälkeen laadimme yksityiskohtaisen materiaaliluettelon kaikesta: puutavara, ikkunat ja ovet, kattomateriaali, eristys, syöksytorvet, naulat jne. Tämä lähetettiin kaikille lähialueen (Blekinge) puutavaraliikkeille, jotka saivat antaa tarjouksensa. Ostimme halvimmalta. Perusta valettiin samanaikaisesti asuinrakennuksen perustan kanssa ja sisältyi
9 vastausta · 4,7k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Lindab ehkä?
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
MathiasS
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
O
ok: Verkkoitetaan, jotta voidaan ottaa huomioon pakkovoimat, jotka syntyvät siitä, että rappaus liikkuu suhteessa alustaansa esim. kutistumisen tai lämpötilan vuoksi.
9 vastausta · 1,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.