Jos lattian tasoissa ei tule aivan väärin, olisin ehdottomasti valinnut 13 mm.... ja jos se menee väärin, olisin ehdottomasti tasoittanut valuammeella.

Onko se keittiöosassa?

Bob_the_builder
En ole koskaan kuullut mistään 6mm lattialevystä, itse asiassa. Tiedätkö, onko sellaista olemassa ylipäätään? Olen melko varma, että ainakaan Gyprocilla ei ole sellaista valikoimassaan.

Bob_the_builder
Hmmm, etsin mutta en löytänyt mitään. Kävin myös sekä Gyprocin, Danogipsin että Norgipsin verkkosivuilla, eikä yhtään 6mm lattialevyä näkyvissä. Mutta miksi ei toimisi tavallinen 6mm seinälevy ("renoveringsgips")? Kuulostaa siltä, että se on vakaa ja riittävä...

Seinäkipsi ei ole vahvistettu samalla tavalla ja väsyy varmasti, jos se asennetaan lattialle. 6mm lattialevyä en ole minäkään nähnyt missään.

Mutta miksei valaa ohutta kerrosta vahvistetulla itsetasoittuvalla laastilla, uskon sen toimivan jopa 5 mm paksuudelta. Tai laita enemmän betonia ja aseta kivi suoraan siihen.

Olen pitänyt 6 millimetrin ROT kipsilevyä nyt marmorikivilattian alla eteisessäni lähes kahden vuoden ajan, eikä se ole haljennut saumakohdista lainkaan. Ainoa mikä on haljennut, on seinien ympärillä, missä lattia ja seinä ovat liikkuneet suhteessa toisiinsa.

Mikä on ROT kipsi?

Bob_the_builder
Tasoituslevy, remonttilevy, rakkaalla (?) lapsella on monta nimeä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.