P
Per-Erik: Katselin Marmorocilta, mitä hintoja heillä oli.. 1 m² Marmoroc Baltic 147:- 3,8 rm Asennusprofiilit 76:- Sen lisäksi Värillinen kivi + 15 kr /m² Strukturoitu pinta + 20 kr /m² Ulkonurkka 170 kr rm 8) miten tämä vertautuu esimerkiksi puuverhoukseen ja rappaukseen ja muuhun kiveen? ???
0 vastausta · 10,0k lukukertaa
E
Emelie: Sinä ja minä Niklas, sinä ja minä...hehe Yhtä kokemattomia ja meillä on molemmilla hölmönleima ;D
2 vastausta · 5,2k lukukertaa
H
hama170: Uskon, että tällaisia listoja on jo olemassa tässä forumilla. Se riippuu siitä, millaista standardia haluaa. Perusta voi maksaa erittäin erilailla riippuen siitä, millaiset edellytykset on. Jouduimme tekemään KALLIIN perustan, koska talon alla tulee seisomaan vettä suurimman osan ajasta.
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
M
Mangelito: Tässä edetään nopeasti... 13mm kipsilevy asennettu kauan sitten. Tretex jo aikoja sitten poistettu. Kiitos kaikista vastauksista/vinkeistä
8 vastausta · 6,5k lukukertaa
J
JoGi: Kiitos!!! :D
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
J
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
P
pinch: Hei, suunnittelen rakentaa ytong-talon ja mietin, tietääkö kukaan, kuinka herkkä ytong on sateelle ja kosteudelle? Ei tietenkään halua muurata sateessa, joten kysymys on, voiko ytongin varastoida pressun alla ja jos niin, miten kauan (jos on pitkäkestoista sadetta) vai täytyykö se säilyttää sisätiloissa? Sama asia, kun on muurannut sen... jos alkaa sataa muuraamisen aikana...
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
Z
zville: Kiitos nopeista vastauksista! Koko ventilationsutsugskanalen vaihtaminen ei tunnu ajankohtaiselta. Se on hyvässä kunnossa ja siirretään vain kymmenen senttimetriä. \\zville
2 vastausta · 8,1k lukukertaa
J
joano051: Kiitos vastauksista/Jocke
2 vastausta · 8,9k lukukertaa
J
2 vastausta · 8,9k lukukertaa
F
Fru_Lind: Emelie, et ole ollenkaan väärässä. Neliöhinta ei ole vertailukelpoinen mittari, koska se sisältää liian monia tekijöitä. Ennen kaikkea on kyse siitä, kuinka paljon teet itse. Vain avaimet käteen -taloa ostettaessa neliöhinnasta tulee mielenkiintoinen. Henkilökohtaisesti katson, että talotoimittajat viittaavat siihen mielellään peittääkseen todelliset kustannukset. Kivitaloissa
2 vastausta · 3,5k lukukertaa
M
markis: Oki, joten mitä etua on lattioiden liimaamisessa? Onko kyseessä toinen tyyppinen materiaali, jota ehkä etsitään? Pysyvätkö ne paremmin paikoillaan? Kestävätkö ne vettä paremmin ("ei" saumoja?)
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
E
Emelie: Mitä maksaa rakentaa tiilitalo?? Hintahaarukka työvoimalla ja ilman, kiitos. :)
0 vastausta · 3,9k lukukertaa
J
Jonte: [citat] Acrobatissa on nappi, jossa on T (riippuu versiosta), jota klikkaamalla voit valita tekstin kopiointia varten... :) Anna palaa, onhan perjantai ;D
13 vastausta · 3,7k lukukertaa
A
Alfons_Helikopter: Heiluvuutta mihin suuntaan? Ylös/alas vai sivu/sivu? Sivu/sivu korjataan kai listoilla poikittain? Ylös/alas lisäämällä kunnollinen lankku olemassa olevan viereen ja ruuvaamalla tiukasti kiinni? Niin minä varmaan olisin tehnyt. Mutta nykyään ei ole oikein ajankohtaista, että koskaan pääsisin astumaan jalallani vinttiin vuodelta 1915 :( (edellyttäen ettei ole kyse jonkun kaverin
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
A
AndersG: Tavallinen kansi, säädettävä. Seinän sisäpuoli on kuin ulkopuoli rapattu.
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
L
Lotta och Roger: Kiitos vastauksesta. Olen katsonut niitä, ja ne ovat aivan liian kalliita. Ei, mies saa kuten haluaa, mutta portti ei tule olemaan ruskea, vaan olemme päättäneet valkoisesta. Vielä yksi "yksityiskohta" valittu ja tilattu :)
2 vastausta · 4,5k lukukertaa
R
Roger_B: Tein pienen muurin, 2 kerrosta Rustik blockeilla kesällä, PL 400 toimi erinomaisesti.
1 vastaus · 20,3k lukukertaa
L
Lotta och Roger: Kiitos vastauksesta Löysin mitä halusin linkeistä. Olin Glumslövissä Skånessa ;D Pidä huolta terv. "Oline"
3 vastausta · 13,0k lukukertaa
S
Stefan: Hei kaikille! Oho, onpa kulunut aikaa siitä kun aloitin tämän keskustelun! En ole ehtinyt tutkia enempää Ytongista Puolasta tai Virosta, mutta ulkoisessa eristyksessä on se haitta, että rappaus (jos valitsee tämän pintamateriaalin) muuttuu paljon herkemmäksi kuin jos rappaa suoraan kiven päälle. Jos/koska rakennamme lisärakennusta, jonkinlainen lämpöpumppu olisi hyvä, jotta
24 vastausta · 52,1k lukukertaa
B
BoByggarn: [citat] Ah, se selittää asian! Jos jotain arvostan, niin se on, kun asiat sopivat toisiinsa. Siinä voin jopa minä mennä monta ylimääräistä mailia, jotta se näyttäisi hyvältä!
13 vastausta · 8,2k lukukertaa
H
Haagbard: [citat] Tein sen autotallin sisäseinään, käytin tavallista betonia ilman lecakuulia! Muurasin seinän oviaukon yläreunaan asti plus yhden kiven kummallekin puolelle 30 cm aukosta, muotoilin ja raudoitin oviaukon yläpuolella samaan korkeuteen kuin kivet kummallakin puolella aukkoa, eli noin 20 cm ja kaadoin betonin ylhäältä! On helpompaa kuin voisi kuvitella ruuvata muotti lecaan, jos
11 vastausta · 8,8k lukukertaa
T
AndersD: V-haaran vaaka- ja pystysuuntaiset vuorottelut ovat tyylikkäitä, kunhan not ja pont on oikein käännetty, paneelini on peräisin vuodelta 1912 ja täysin terve. Tietysti edellyttää Falu rödfärg.
3 vastausta · 7,5k lukukertaa
T
TN: Ruuvaan lattian, koska olen nähnyt esimerkkejä siitä, miten kelluvan lattian saumoihin voi tulla rakoja, kun sen päälle asetetaan raskaita kirjahyllyjä ym.
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
T
tiggre: muuten voit pohjustaa lattian 3 kerrosta, vahvistaa "kanaverkolla" ja sitten tasoittaa suoraan päälle... tehty keittiössä ja eteisessä talossa, joka on rakennettu vuonna 45... toimi erinomaisesti... saa tasaisen ja täydellisen pinnan laattojen asentamiseen... edit kuituvahvistettu tasoite tietenkin...
4 vastausta · 3,6k lukukertaa
I
AndersD: Hei Olen juuri kokenut saman ongelman, olettaisin, että sinulla on noin 15-20 cm hirsiä koolauksena. Koska yläkerran lattiani tarvitsi kunnollista oikaisua, kiinnitin 6" koolauspuut kummallekin puolelle hirttä, c/c-mitta oli sitten noin 700, sitten asensin tuetuksen jokaisen lattialevyjen (22 mm) pitkittäisen sauman kohdalle. Se vaikuttaa tukevalta ja hyvältä. Lisäksi aion laittaa
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
J
JesperS: Täyttäisin varmaankin palkit, jotta saisi lyhyemmät välit. Koolausta ja tukipuita. Vaihtoehtoisesti laittaisin kunnon lankkulattian, vähintään 50 mm paksun.
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
J
JoGi: Tietysti kipsi, jos saan itse valita! (kaikki päivät - koko vuoden - koko elämän). JoGi
4 vastausta · 6,7k lukukertaa
L
lt: Arkkitehtimme on ehdottanut U-lasia seiniksi melko suurille alueille. Hän väittää, että se on halpa materiaali, jota käytetään paljon teollisuusrakennuksissa juuri tästä syystä. Onko joku, joka tuntee tämän materiaalin hinnan, eristysominaisuudet ja ehkä jonkin rakennuksen Göteborgin alueella, jossa tätä materiaalia voi nähdä? Terveisin LT :)
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Ei, ei ole olemassa moduuli 9 ovea, joka ei sopisi 90 cm leveään aukkoon. Se on standardi. Minusta ei kuitenkaan haittaa lisätä muutama ylimääräinen senttimetri, varsinkin korkeudessa, jotta on vähän pelivaraa. Todellinen karmimitta vaihtelee hieman valmistajien välillä (ainakin näin on ikkunoiden kohdalla), mutta voit luottaa siihen, että kukaan ei ole leveämpi kuin että
2 vastausta · 6,2k lukukertaa
T
tiggre: ajoin kotona lattiatasoitteen kanssa tasoittaakseni... koska se oli kellarikerroslattia, niin fuskasin ja käytin kuituvahvistamatonta, vaan sitä halvinta vaihtoehtoa (ei Optiroc vaan joku muu fuskamerkki) (betonilaatta kuitenkin liikkuu vain minimaalisesti)... käytin Optiroc-kuituvahvistettua yläkerrassa kun tasoitin puulattiaa (primer ja vahvike ennen) jotta pystyin laatoittamaan eteisen ja
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
Bob_the_builder
Bob_the_builder: [citat] Ehdottomasti, juuri näin minäkin ajattelen. Heidän "rakennusmallinsa" ovat erinomainen tapa esitellä tuotteita.
7 vastausta · 2,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.