Ajattelin laittaa laattoja ja kaakelia vessaani...ja minulla on 22 mm lattialastulevyt pohjalla ja lastulevyseinät...näyttäisi olevan myös 22 mm lastulevyä siellä! Laattamyyjä sanoi, ettei laattoja voi asentaa siihen...miksi ei voisi? Hän sanoi, että minun pitäisi ensin asentaa kipsilevy...miksi...onko se siksi, että lastulevyt voivat liikkua? vai mikä se on?
 
Kuten sanottu, etsi foorumilta niin löydät enemmän, mutta lyhyt vastaus: lastulevy laajenee/kutistuu kosteuden ja lämmön vaikutuksesta (=kylpyhuone), jos laitat klinkkeriä tai kaakelia sen päälle niin se tarkoittaa, että saumat halkeavat ja kaakelit/klinkkerit putoavat.

 
Riittääkö seinille kunnostuskipsi (6 mm) vai vaaditaanko 13 mm kipsilevy? On cc 40 koolauksilla ja 15 mm lastulevy.
 
Kuulostaa hyvältä, vaikka 6 mm kipsi on kalliimpaa kuin 13 mm. Riittääkö kipsin kiinnittäminen ruuveilla, vai pitäisikö se myös liimata?
 
Ja miksi ei sitten käyttää 13mm?
 
Lattiassa voi olla joustoa, vaikka sinulla olisi 22 mm lastulevyä + 6 mm kipsiä. Tarkista, miten lattian koolaus on tehty, ja vahvista tarvittaessa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.