Onko vaikeaa kiinnittää verkkoa ja asentaa styroksia ennen rappausta,
voiko sen tehdä itse vai pitäisikö "rappari" tehdä se?
 
Se on uskomattoman yksinkertaista. Se vie vain aikaa. Varmista vain, että sinulla on Optirocin ohjekirja. Soita heille ja pyydä lähettämään se, jos et ole saanut sitä.

Kirjassa/vihkossa/irtolehdissä on kaikki ohjeet, kuten vahvistus ikkunoiden ja ovien ympärillä jne.
 
Fasting65:
Olen katsonut vähän kotisivujasi ja mitä olet kirjoittanut aiemmissa ketjuissa. Oletko tehnyt itse suorituksen vai vuokrasitko ihmisiä? (tai mitkä vaiheet teit itse?)
Täytyy muuten sanoa, että talosi näyttää upealta! Aivan minun makuuni...
 
Hei hasse_f.

Kiitos kehuista, lämmittää aina. :)

Itse rappaustyö on ulkoistettu. Samat tyypit, jotka auttoivat runkojen pystytyksessä ja kattoristikoiden rakentamisessa.

Kokeilin rapata 2x2 metriä kellarissa, ja se oli naurettavan vaikeaa henkilölle, joka ei ole koskaan aiemmin pitänyt muurauslastaa kädessä.

Minä ja työntekijäni autoimme verkon asettamisessa. Se ei ole lainkaan monimutkaista, mutta vie vain aikaa.

Eristyksen ja verkon kiinnikkeet eivät riitä niiden cc-etäisyyksien mukaan, joita Optiroc suosittelee. On täydennettävä hieman sinkillä päällystetyillä nauloilla niissä kohdissa, joissa verkko ei pysy kunnolla. Kiinnikkeet ovat liian kalliita tuhlattaviksi.
 
Verkkoititko sisältäkin ennen kuin rappasit siellä?
 
Ei. Kellarissa kostutimme vain... Ehkä ei aivan oikea menetelmä, mutta se näyttää hyvältä. Löytämissäni ohjeissa ei koskaan puhuttu verkottamisesta.
 
Hei, minun pojat rappaavat suoraan Lecalle sisällä, mutta ulkona he ovat päättäneet laittaa verkkoa, myös siellä on Leca. Näyttää yksinkertaiselta rapata, mutta se on varmaan kuten tavallisesti kaikki, mikä näyttää yksinkertaiselta, = tosi vaikeaa...

terveisin iw
 
Rehellisesti sanottuna en tiedä, miksi laitetaan verkkoa, kun alusta on betonia, mutta olen puhunut vanhan koulukunnan muuraajan kanssa, joka ehdottomasti kehotti laittamaan verkon, jos rapataan betoniseinä/kevytsoraharkkoseinä ulkona.

On olemassa useita vuokrataloja Hägerstensåsenilla Tukholmassa, jotka EIVÄT ole laittaneet verkkoa. Niissä rapattu pinta putoaa isoissa lohkoissa.

Joten, Ingvar - he tekevät oikein kontaktini mukaan, mutta kuten tavallista, on varmasti joku, joka väittää päinvastaista...

(Se liittyy varmaan säähän ja tuuleen, siksi ulkona kannattaa aina laittaa verkkoa, luulisin...).
 
en tiedä, mutta siellä missä pieni rakennukseni seisoo, tuulee kuin mikä, mutta se on kai hinta merinäköalasta luulen.. ;D

Kiitos inputista, aina hyvä saada vähän tukea.. ystävällisin terveisin iw
 
Verkkoitetaan, jotta voidaan ottaa huomioon pakkovoimat, jotka syntyvät siitä, että rappaus liikkuu suhteessa alustaansa esim. kutistumisen tai lämpötilan vuoksi.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.