Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Sweli: luulen, että se olin minä, joka lisäsi sen linkin. Tuodaan Saksasta. Heillä on varasto siellä ja he lähettävät tavarat suoraan kotiisi varastosta. Jos ymmärsin oikein, ei tule rahtia, mutta he ottavat 99 kr käsittelystä. Kuulostaa aika hyvältä, jos ei halua tehdä pientä "ostoslomaa" Saksaan. Me aiomme tehdä sen pian.
Sweli: Löysin seuraavan menetelmän/järjestelmän kittiä varten, ehkä jotain sinulle. Kullahus Tasoituskitit linkki siihen http://www.kullahus.se/ Meillä tulee olemaan jo rapattu betonitalo ja etsimme talolle väriä, törmäsimme tähän sivuun byggahus-linkkien kautta. Vaikuttaa yksinkertaiselta työskennellä. Onnea!
BoByggarn: KO, vihdoin saa asua asunnossa, jossa on tallattu maapohja! Kehitys menee eteenpäin...
Sven: Riksantikvarieämbetet rakentaa materiaalopasta. Ehkä jotain Teille, jotka olette ostaneet paremmin käytetyn kohteen, jonka aiotte kunnostaa. Tai ehkä yksinkertaisesti sille, joka haluaa lisätä tietojaan. http://www.raa.se/materialguiden/material.asp
Sven: Hinta riippuu mm. veistotekniikasta. Koneellinen tai manuaalinen, käsinveistetty sivu/sivut, käsintehdyt pitkät vedot ja nurkat jne. Merkittävä päätös on, halutaanko hirsirunko näkyväksi sisä- ja/tai ulkopuolelta. Henkilökohtaisesti en näe tarvetta eristää uutta hirsirunkoa. Tärkeintä on konvektiosuoja eli että runko on ilmatiivis (ei vesitiivis). Muistan nähneeni uuden alan
Sven: "slamfärg dras med pigmentproblem" Jos valitset Uulan punamullan värin, jota myydään Centrum för byggnadsvårdin kautta Gysingessä, vain valkoisella värillä on "ongelmia". Se näyttää ajan myötä hieman likaiselta, jos se maalataan vanhemmille julkisivuille.
General_Failure: Kuinka suuri talo on? Onko yläkerta jo eristetty? 177' kr kuulostaa kalliilta. Tarkista aiemmat viestit. Tiedän, että tästä on keskusteltu aiemmin.
General_Failure: [citat] Ei, olen iloinen amatööri. Äläkä usko kaikkea mitä sanon. On tapahtunut, että olen ollut väärässä :)
PA: Tarkoitin seinän kuivumista, kun rakennetaan Dorocell-seinäelementeillä, koska silloin betoni on päällystetty muovilla molemmilta puolilta. Sokkeleristys, jota tarkoitin, oli se, jonka asetat kellariseinäsi päälle ja sitten rakennat puutalon sen päälle. Pahoittelen, jos olin epäselvä. Kuten minä sen näen, betoni on päällystetty seinässä muovilla kolmella neljästä sivusta.
Lotta: Vihreä katto on myös jätetty pois, ja nyt se on musta, mutta ehdin kyllä muuttaa mieltäni monta kertaa vielä. Asia on se, että alamme kaivaa tiistaina. Joten mies on pohjatasolla, kun minä mietin muuta. Mitä tulee ylläpitoon, uskon siihen, että kannattaa tehdä siitä niin yksinkertaista kuin mahdollista. Talossa on aina jotain ylläpidettävää, joten jos voi helpottaa sitä
MC: Kuulostaa siltä kuin Hans & Greta tulisivat ihan milloin vaan... ;)
Lotta: Olen katsonut julkisivutiiliä. Haluaisin jonkun pyöreähkön keltaisen hienon. Ongelma on, että en ole nähnyt sellaista. Tietääkö joku jotain tiilistä? Mexi-tiiliä ei enää valmisteta Ruotsissa, mutta Tanskassa valmistetaan valkoisia ja harmaita.
General_Failure: Luulen, että se on samanlainen seinä kuin meillä on asunnossamme. Jos haluatte kiinnittää jotain, joka painaa enemmän kuin muutama kilo, täytyy käyttää expander-ruuvia. Aloittaisin poraamalla reiän rappauksen läpi poralla, jonka halkaisija on hieman suurempi kuin mitä expander-ruuvilla on. Kun olen porannut rappauksen läpi, vaihdan poraan, jonka halkaisija vastaa expander-ruuvia.
HR: Valitettavasti en saanut vinkkejä täällä foorumilla, joten jouduin itse lähtemään ulos ja katselemaan ympäriinsä, ja voin yllätyksekseni suositella Gårdstens Färhus, erittäin hyvä valikoima ja asiantunteva & avulias henkilökunta! ::)
HR: Onko kenelläkään linkkiä Saksassa oleviin yrityksiin, joilta voi katsoa hintoja? Etsin erityisesti graniittia, kaakelia, klinkkeriä, kivilattioita. ::)