dadid
dadid: Hei. Käy katsomassa Kauna.com Ystävällisin terveisin, Dadid
2 vastausta · 2,8k lukukertaa
G
glader: Itse julkisivupuutavara on minulla esimerkkihinta täällä Göteborissa: 102 kr per neliömetri. sis. alv. Silloin oli pohjustetut laudat smålanninpuutavaraa. Valitettavasti minulla ei ole hintaa lopulle, mutta olihan muita, joilla oli =). En tiedä missä asut, mutta on aina hauskaa vertailla eri rakennusliikkeiden hintoja. Norrlandsvirke Kalixista minulla on myös hinta: 10.58 kr + alv per
2 vastausta · 3,0k lukukertaa
S
Stratovarius: ok minun pitäisi olla se rakennustyöhön puhuin henkilön kanssa hän sanoi vain se on vaalea puu käsittelemätön ! Joitakin vinkkejä? 16-18 mm olisi täydellinen /micke
5 vastausta · 4,0k lukukertaa
B
Benno: Byggmax on ollut melko edullinen VP-putkien ja rasioiden suhteen, noin kymmenen per kappale, ja silloin se on sama merkki, josta muut veloittavat 50 % enemmän. Muuten en mielelläni tingi laadusta, kun kyse on sähköstä. Parasta on, jos tunnet jonkun, jolla on alennus sähköurakoitsijalta. Silloin sinun ei tarvitse huolehtia huonojen tavaroiden hankkimisesta ja valikoimaa on huomattavasti
14 vastausta · 3,1k lukukertaa
Bozz50
Bozz50: Käytin Clas Ohlsonin (oletteko kuulleet siitä ennen? ;)) ranskalaisia kiinnikkeitä, kun asensin upean hallipenkkini seinälle. Heidän kiinnikkeensä ovat kuitenkin sinkitsemättömiä tai ainakin kiiltäviä, mikä ei ehkä sovi satelliittiantennille...
12 vastausta · 6,7k lukukertaa
E
einpajo: Ok, kaikella kunnioituksella valintaasi General Failure, niin käytän kuitenkin iätöntä. Kiitos mielipiteistänne
4 vastausta · 4,0k lukukertaa
G
gaia: Jos siellä on mitään formaldehydiä jäljellä 15 vuoden jälkeen, se pysyy siellä seuraavat 15 vuotta myös.... arvelisin. gaia
4 vastausta · 4,8k lukukertaa
J
joen1: Vain arvonlisäveron korjaus Arvonlisävero nousee 22 %:iin EU:hun liittymisen yhteydessä. Monet yritykset ovat jo nyt nostaneet sitä. Olin siellä jouluna, joten tiedän tilanteen! Ystävällisin terveisin Jörgen
24 vastausta · 21,8k lukukertaa
F
frasse: Se on Gyproc ja ne ovat nimeltään GN9, aion tarkistaa talotoimittajalta, onko hänellä vähän enemmän tietoa.
18 vastausta · 32,6k lukukertaa
M
mammamys: Meillä oli murto rakennuksemme alussa >:( >:( >:( He varastivat työkaluja ja koneita käsityöläisiltä, mutta "meidän" tavarat eivät olleet saapuneet, ei ollut järkevää rakentajien käyttää heidän vakuutustaan, sillä omavastuu on niin korkea, mutta jos se olisi ollut meidän esim. kodinkoneet, meidän vakuutus olisi korvannut sen!! Terveisin Maria
2 vastausta · 3,3k lukukertaa
T
Torparkungen: Täytyy tarkistaa toimituskulut omalta osaltani. Ei pidä unohtaa. Mutta on tärkeää nähdä asia positiivisesti = pitäisi pystyä pääsemään alle 21.25 :-X
4 vastausta · 8,3k lukukertaa
T
Torparkungen: Hei! Kuuntelen ja tarkkailen... Itse aion käyttää 45x95 seinissäni. Kaikki alakerrassa, jotta saa mahdollisimman vankan tunteen liioittelematta kuitenkaan. Olen muuten kuullut, että 45x95 tukipuut c-c 600 sopivat kantavaksi sisäseinäksi 2-kerroksisessa talossa. Aion myös naulata raakaponttia kipsin sisäpuolelle joillakin seinillä. En malta odottaa!
17 vastausta · 6,4k lukukertaa
B
Benno: Ehdotin sitä Pricerunnerille pari vuotta sitten, mutta he eivät näyttäneet olevan kiinnostuneita. Luultavasti liikaa työtä.. Sen pitäisi pystyä laskemaan joidenkin standardituotteiden hintoja, mutta paljon ei ole vertailukelpoista. Ota esim. puutavara Byggmaxilta, joka voi aiheuttaa enemmän hukkaa ja vaatii enemmän panostusta oksalakan ja kitin muodossa (puhun omasta kokemuksesta). Eri
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
Fasting65
Fasting65: Lisa - olet saanut viestin... Meillä on rakennustelineitä lojumassa...
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
B
BAS: Se on melko yhdentekevää, jos sinulla on 95 tai 120 seinissä. Suuri lämmönvuoto on nimeltään Garageport. Olen asentanut yhden, joka on "voimakkaasti eristetty" vain 40 mm. Se vie 9,5 m[sup]2[/sup] ja vuotaa lisäksi hieman reunoista ja alapäästä (kattoportti) huolimatta siitä, että olen säätänyt sen kaikki taiteen sääntöjen mukaisesti. Mitä tulee kattoon, eristä enemmän kuin
1 vastaus · 3,1k lukukertaa
T
tiggre: ajo itse folioitu kattopaneeli kaikkiin huoneisiin (nykyään vanhat tretex-tyyppiset laatat)... on kätevää työskennellä jos sinulla on painin + naulapistooli... 120x60 lastulevyt jotka on folioitu, on erilaisia merkkejä mutta luulen että kaikki ovat enemmän tai vähemmän samankaltaisia (paitsi jos sen pitäisi olla "kalkittu tammi" tai sellainen kuvio)...
2 vastausta · 5,0k lukukertaa
KarlXII
KarlXII: Ruostumattomat tai kuumagalvanoidut.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
dadid
dadid: Kiitos hyvästä viestistä. Olen valinnut 145-regelit seinille lujuuden vuoksi, ei eristysvahvuuden. Tämä johtuu siitä, ettei minulla ole muuta kuin ulkogyprocia jäykistämässä rakennetta. Mutta olet varmasti oikeassa, minun täytyy laskea ja harkita ohuempia. Sisäseinät vähensin eilen 70:een :-) Aiempi paksuus johtui siitä, että halusin piilottaa muutamia tolppia, jotka olivat
12 vastausta · 4,3k lukukertaa
R
Rena: Hei! Olen laajentamassa mökkiä muutaman neliömetrin saadakseni tilaa suihkukopille. Kyseessä on vanha "hall", jonka lattia on muurattu tiilistä. Tämä lattia pitäisi laajentaa hieman, kysymykseni on, pitäisikö minun purkaa koko tiililattia ja rakentaa uusi lattia vai voisinko vain rakentaa uuden lattian runkorakenteen tiililattian päälle. Ongelma, jonka näen, on se, ettei lattiasta
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
P
pharrell: Hei. Onko kenelläkään ylimääräisiä neliömetriä laattoja (4 m2). Tummia laattoja 15 x 15 tai 20 x 20. Ostan myös 5 kg seinälaastin sekä laattaleikkurin. Arvostan toimitusta ja maksan polttoainekulut, sijaitsen Tukholmassa. Hyvää joulua, Jimmy.
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
R
roblar: Miten on Byggmaxin eristeen laatu. Onko eristyskyky yhtä hyvä kuin tunnetuilla merkeillä, kuten paroc ja Isover?
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
D
David: Joten olimme melko lähellä rakennusprojektimme loppua. (Paitsi autotalli, jonka toistaiseksi unohdan). Meillä on vielä jäljellä ovien maalaus ja jalkalistojen ja karmin asentaminen. Nopean katsauksen jälkeen Bygg-Oleen saimme ison järkytyksen. 50 kruunua metri eksokkelista! Pienen pohdinnan jälkeen mietin, eikö olisi mahdollista asentaa yksinkertaisia höylättyjä tammilistoja
0 vastausta · 4,6k lukukertaa
N
NikS: Vielä yksi kysymys sinulle RakennaRolle, miksi kipsilaasti? Me asumme myös kivitalossa, jossa on rapatut sisäseinät, tosin tavallisella kalkkisementillä. Kaikki sisäseinämme ovat lecatiilistä. Ulkoseinät on myös muurattu lecatiileillä, kantava sisäseinä 15 cm lohkoilla, sitten 12 cm styroksi ja julkisivu 9 cm lecatiileillä. Olemme erittäin tyytyväisiä tulokseen, pitäisi vain
15 vastausta · 5,1k lukukertaa
Sweli
Sweli: Olemme käyttäneet Masterfacade-levyjä päällystäessä kuppeja. Tarkoituksena on, että niitä voi rappailla suoraan. Keväällä aiomme testata jäljellä olevilla paloilla, mikä on helpointa tehdä ja mikä kestää. Kuvissa verkkosivulla näet, miltä ne näyttävät.
3 vastausta · 3,3k lukukertaa
M
Michailoff: Myyn rakennusmateriaaleja sekoitettavaksi tavalliseen maaliin hintaan 20 kruunua litralta. Pitäisi löytyä kaikista maalikaupoista. Laattasauma on liian hienojakoista struktuurimaalin aikaansaamiseksi.
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
R
Rena: Hei! Kyllä, aion käyttää suihkukaappia, koska se on paljon kätevämpi kuin tehdä oikea suihkunurkka. Ainoa haittapuoli on, että siitä tulee korkeampi kuin jos olisin tehnyt suihkunurkan.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
Linska
Linska: Se on kotona juttu marraskuun numerossa-03 Hus&Hem-lehdessä juuri tästä talosta!! Kiirehdi, kiirehdi kauppaan niin ehdit varmaankin ostaa yhden kappaleen! Terveisin/ Malin
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
N
NikS: Olen juuri tilannut ilmanvaihtohupun katolleni, Nortegel, se maksaa noin 1600 sis. alv. Peltiseppäni maksaa 300+alv/tunti, mikä tarkoittaa hänelle hieman yli 4 tuntia valmistaa ja asentaa hupu materiaalin kanssa. En usko, että siitä tulee halvempaa, jos "plåtis" tekee sen, valmiin hupun asennan itse. Peltiseppä on itse sanonut, että kestää noin 2 tuntia korjata viemärin tuuletus, ja
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
C
Christer: Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa Poroton kivestä? Hyvin yleinen rakennusmateriaali mm. Saksassa, mutta lähes tuntematon Ruotsissa. Tietoa löytyy netistä, mm. www.poroton.org Mutta koulu-saksa ei riitä aivan. Ja vaikka kääntääkin Googlen avulla, tiedoissa on liian suuria aukkoja. U-arvo? Vertaa Lecaan ja kevytbetoniin? :)
0 vastausta · 3,4k lukukertaa
L
Lycke: Jureitille: Aion laittaa ne minimaaliselle pinnalle tiskialtaan yläpuolelle mökissämme, joka rakennetaan pian. Kyse on vain muutamasta neliömetristä! Ajattelin, että ympäröivä kaakeli olisi samantyyppistä (neliömäistä ja kermaisen valkoista) ja muutama sammakonkaakeli siellä täällä. Ei kuin boordina ja ehdottomasti ei kaikkialla. Mutta nyt kun pidän enemmän liskoista, syntyy
4 vastausta · 6,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.