Senaste aktiviteten
-
SStefan_R svarade i tråden Har man inte problem så skaffar man sig - SCHEPPACH BRMR300.Det är ju på lågspänningssidan så det är ju helt riskfritt (ur brandperspektiv) att skarva kabeln själv om du är någorlunda händig med...
-
DToo soon! 😂
-
Vrana svarade i tråden Traditionell fasad, svår planlösning....Ja verkligen. Man prioriterar olika. Jag hade aldrig flyttat tillbaka till det huset med sovrumsdörrar mot varje sällskapsdel, ingen... -
DTror det var något om din förkärlek till korv i ugn som fick mig att tänka på att Fäbojäntan bara kom ut på VHS o inte Betamax.
-
DFast rätta mig om jag har fel men var inte V2000 överlägset de andra två teknik mässigt men försvann rätt fort?
-
DBetamax hade bättre kvalitet än VHS men porren var starkare på VHS så därför vann de
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Nu har jag läst domen (mark- och miljödomstolens vid Vänersborgs tingsrätt dom P 4644-25 av den 27 juli 2026). Målet handlar om en... -
JIom att det verkar se ok ut vid själva lampan så tror jag att jag byter sladd från strömbrytaren och nedåt, så sparar jag lite pillande...
-
DOckså landet. Lite långsam kanske men duktig elektriker gjorde en snygg dosa som jag inte klarade själv, en gammal installation med...
-
Intet skrattade åt AlfaHanness inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Man kan väl nästan sätta pengar på att om rören pajar så är det i samband med fullt utvecklad magsjuka i familjen 😆 -
CI veckan kom en uppmaning från Jordbruksverket att komplettera bidragsansökan, men planen nu är nog snarare att slänga den i...
-
Ggeminga skapade tråden Hej, en spanjolett har gått sönder vill köpa, var? i forumet Byggmaterial & Byggteknik.
-
Mmirakelasta svarade i tråden Kärnvirke till fönster.Vi har ett hus från 1926. Vi har köpt gamla fönster och tagit trä som vi behövt för byte i tex fönsterbågar. Spröjs har vi gjort själva...
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Ja det är en X5, ca 10mil. Där är den dock inte snål, mer tvärs om med tanke på att batteriet är 25 netto (30 brutto)kWh stort...
-
DMed få undantag ger försäkringsbolag enbart ut myrdosor som bot/ersättning för myror i hemmet. Endast de lite större villaförsäkringarna...
-
Jmycket sällan att strömmen överstiger 5A snarare 2A Vid provkörning - maxbelastning värme i plusgrader brukar tångamperemetern visa 7-8A
-
Iiljic svarade i tråden Bygga isolerad ateljé inuti oisolerad lada.Toppen. Tack för svaret. Jo det enklaste kanske blir att gjuta en betongplatta och isolera. Alternativet med plintar, reglar och...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Krav på elmatning för att byta gammal spis till ny.Ja, en 400 V-spis behöver ingen nolla. Den kan kopplas in hos dig. Det är så det var i Sverige förr, innan EU. -
MDet med flödet genom hela slingan är viktigast och går att strypa in på ett 1-rörs, så det blir bra, om det inte finns för många...
-
Rabbithole svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Är det en X5 så är det imponerande, tänkte att det va en 5-serie kombi. Hur långt kommer du på el? -
SAtt avstå är en uppoffring, det är därför det är så svårt att få stöd för mänskliga rättigheter globalt, det skulle nämligen innebära...
-
IJag håller på med något liknande. Ena änden på min lada är tidigare oisolerad med betongplatta. Jag har använt utrymmet till...
-
JKör ner en trädgårdsslang i röret som kommer upp ur golvet, spola fullt ett tag, då vet du om det är stopp längre ner.