P
Fotografen Fotografen skrev:
Tyvärr finns det för många som pular ändå.
Hur många för många finns det, och vilka allvarliga problem medför det?
Verkliga problem, alltså. Inte potentiella problem.

• Gilla
Kanelbullen123 och 1 till
  • Laddar…
P
K Kanelbullen123 skrev:
Jag får laga bilen, tvn, avloppet eller dra rör själv.
Men det var enklare på den tiden då man, efter att bildröret slocknade i teven, tog bort bakstycket och letade rätt på var det såg bränt ut och luktade lite rök. Sen bytte man den komponenten och tittade vidare på kvällens teveprogram. Tyvärr missade men en del medan reparationen pågick eftersom det handlade om linjärteve på den tiden (bonusupplysning för er under 40).

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En potatis har bättre bildkvalitet än den där
Du har nog aldrig sett analog tevesändning OTA på en tjockteve. 😉

• Haha
Dilato
  • Laddar…
K Kanelbullen123 skrev:
Wow, jag kan inte säga annat än det.
Fungerade det så här hade det varit mångt och mycket ett icke-problem
Också landet. Lite långsam kanske men duktig elektriker gjorde en snygg dosa som jag inte klarade själv, en gammal installation med arbetsbrytare till ett dubbeluttag, en råttgnagd perilex till spisen samt svarade på några frågor jag samlat på mig. Runt två timmar à 600 eller t o m lägre. Totalkostnad för mig 1700 pix. Snyggt, snabbt och säkert.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Typ EK, FK, RK, EKK, EKRK, EKLK...
Enkelt och begripligt.

Ger mig fan på att EKKJ och AKKJ har bytt namn också.

Nu heter de något i stil med HTLV-3-07-R (ja jag är bitter)
HTLV III = HIV. Inte igår man hörde den förkortningen! Var det inte den där HTLV IV som kallades ap-aids?

Nu hamnade vi en bit ifrån elen...

janwide
Kul med en lång eltråd 👍🏻

P pmd skrev:
Du har nog aldrig sett analog tevesändning OTA på en tjockteve. 😉
Vi hade en CRT projektor och betamax och sedan laserdisc när jag var liten. Samma teknik som tjocktv :)

Vi hade en CRT projektor och betamax och sedan laserdisc när jag var liten. Samma teknik som tjocktv :)
Hade ni inte ens en VHS? Stackare...

T TypRätt skrev:
Hade ni inte ens en VHS? Stackare...
Vi hade en VHS för allt fanns inte på betamax

Hur kom vi in på detta spår nu igen?

S
Betamax hade bättre kvalitet än VHS men porren var starkare på VHS så därför vann de

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Hur kom vi in på detta spår nu igen?
Tror det var något om din förkärlek till korv i ugn som fick mig att tänka på att Fäbojäntan bara kom ut på VHS o inte Betamax.

• Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
S
Fast rätta mig om jag har fel men var inte V2000 överlägset de andra två teknik mässigt men försvann rätt fort?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Tror det var något om din förkärlek till korv i ugn som fick mig att tänka på att Fäbojäntan bara kom ut på VHS o inte Betamax.
Min första kontakt med det där var Ylva Thompson. Försökte spela in det på betamax för senare konsumtion, men pappsen upptäckte tilltaget nästan direkt 😆

• Haha
Saelen
  • Laddar…
S
Din lilla gottegris…

S Saelen skrev:
Fast rätta mig om jag har fel men var inte V2000 överlägset de andra två teknik mässigt men försvann rätt fort?
Jo, så är min minnesbild (sic!) åxå.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.