Senaste aktiviteten
-
Xxxargs svarade i tråden Risker med detta hus?.Det som många glömmer bort, inte finns med i besiktningsprotokollen och det kan bli surt efter, är att kolla skicken på avlopp och...
-
Kkrambriw svarade i tråden Häcksax till föräldrarna, batteri? sladd? förslag?.Inget jag sett hända mina trots att jag aldrig håller på sådär och underhållsladdar. Dom står där på hyllan tills jag behöver dom och...
-
LLexos450 svarade i tråden Får inte tillbaka låskolven.Dörren har suttit där i flera år. Allt annat fungerar bra.
-
Fairlane gillade BirgitSs inlägg i tråden Tråden Klimatet ... sant eller påhitt? är på väg att stängas.Ja, konstigt att vissa män blir så provocerade av att man talar om för dem att det pågår en klimatförändring orsakad av människor, och... -
BBästerortarn gillade Kaskens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Fiber är lika självklart som vatten. avlopp och el.... En fastighet utan möjlighet till fiberuppkoppling skulle vara totalt intressant...
-
Kkrambriw svarade i tråden Häcksax till föräldrarna, batteri? sladd? förslag?.Visst är det så men jag upplever den batteridrivna ryobin jag har som väldigt bra balanserad, lika med trimmern Alla mina ryobi är...
-
Det rimliga är väl att kolla på vad statistiken säger i de fall där investeringsbeslutet tas. -
Ffribygg svarade i tråden Hej alla vi behöver lite tips om vår nya köksfläkt...Tänker du att det som byggs ska kunna demonteras lätt vid rengöring av frånluften? Förslag på mtrl Vit folierad skiva tex färdiga...
-
BBästerortarn gillade Düsseldorffs inlägg i tråden Hej alla vi behöver lite tips om vår nya köksfläkt...Det är väl takgips ni behöver. Jag antar att ni vill att taket ovanför fläkten ska se likadant ut som i resten av rummet? Sen behöver ni...
-
BBästerortarn svarade i tråden Hej alla vi behöver lite tips om vår nya köksfläkt...Och hur ska vi kunna veta vad som behövs med så lite info om jobbet annat än "småfix? På ett sånt här litet jobb är det bara dumt att...
-
Ffusion svarade i tråden Häcksax till föräldrarna, batteri? sladd? förslag?.Man kan ju köpa adaptrar , jag har t.ex. haft lite problem med BMS som låst sig i Makita 5Ah batteri trots att jag aldrig plågat...
-
TTornhill 2 svarade i tråden Flytta in kallluft i sovrum.Vi bor i ett gammalt hus med självdrag. Om det blir varmare inomhus än utomhus (sommarnatt) så dör självdraget. Miniftx låter stort...
-
HHenrikHuslöse svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Ja, rör det sig om stora betalningar klarar inte enskilda banker att hantera dem. Då sätter man upp ett bankkonsortium med flera banker.
-
lars_stefan_axelsson gillade pmds inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Nej, det är ganska stor skillnad. -
Düsseldorff svarade i tråden Hej alla vi behöver lite tips om vår nya köksfläkt...Det är väl takgips ni behöver. Jag antar att ni vill att taket ovanför fläkten ska se likadant ut som i resten av rummet? Sen behöver ni... -
lars_stefan_axelsson svarade i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Ja, om du likställer dessa uttalanden då är ju vidare diskussion helt meningslös... Jag sår inte på hälleberget. Det är änna ingen... -
BOm vi inte lyder klimatets överstepräster kommer vattnet att stiga och vi går alla under, känns inte narrativet bekant. Att måla upp...
-
AHär är en broschyr från Barnsäkerhetsrådet (MSB) just om barn och damm/pool...
-
Gg.kraft svarade i tråden Hur ska vi göra med höjdskillnaden på tomten?.Vi bor på en tomt som är upphöjd ca 50-70cm i ett villakvarter med en gångväg utanför tomten. En stor fördel är att man får mindre...
-
BAlla ovan påståenden tacklar inte faktumet: Om golvet redan är öppnat ner till krypgrunden. Varför då inte dra nya rör ner till denna...
-
FField70 svarade i tråden Hej alla vi behöver lite tips om vår nya köksfläkt...Hej! Tyvärr inte. Vi vill skaffa material själva så det inte blir så dyrt. Vi är ute efter en lista bara vad som behövs bara så vi kan...
-
LLaurentiusson svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Är det någon som har fog för att moderna avloppsrör håller sämre än gamla (från exempelvis 80-talet)? Annat än att "det var bättre...
-
Höghus svarade i tråden Friformsdela aluminiumplåt, plasmaskärare eller annat?.Om du redan har cirkelsåg kanske det räcker att köpa klinga för aluminium till den. 2mm plåt ska funka och såga utmed en rätbräda så... -
HHenrikHuslöse gillade Staffan-Ns inlägg i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.Vill man tycka lite mindre synd om sig själv så kan man ju flytta till Kramfors :-) Nä men jag tycker det är en lite konstig analys...
-
BBästerortarn svarade i tråden Häcksax till föräldrarna, batteri? sladd? förslag?.Nej och ja! Om dom är vana vid att använda en nätansluten maskin, bara använder den ett par gånger om året och inte har något behov av...
-
HHenrikHuslöse gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.En närmare läsning av rapporten visar att den är trams och förljugen statistik. De räknar alltså på genomsnittliga villapriser i...
-
AHej! Vi planerar att fixa framsidan av huset nu när vi har semester. Tyvärr är det totalt kaos på grund av skicket på området...