29 235 lĂ€st ·
211 svar
29k lÀst
211 svar
Swedbank trogen kund đ
Ăr man riktigt stor har man mĂ„nga banker. Tror nog alla börsnoterade bolag har ivartfall 3 av 4 svenska storbanker plus nĂ„gra utlĂ€ndska.Alfredo skrev:
Jag utgick dock ifrÄn en medelinkomsttagare som Àr löntagare och ej egen företagare.
Medlem
· Uppland
· 2 522 inlĂ€gg
Ja, rör det sig om stora betalningar klarar inte enskilda banker att hantera dem. DÄ sÀtter man upp ett bankkonsortium med flera banker.Z Zodde skrev:
Jag tror inte att jag har trÀffat pÄ inloggning med annat Àn bankid de senaste 5-10 Ären, sÄ man behöver ju inte vÀja sig vid flera inloggningsmetoder.N Nogine2. skrev:
Av de fyra banker jag gör affÀrer med Àr en till för att betala rÀkningar. De övriga tre sköter mina kreditkort. KreditskortsrÀkningarna skickas som e-faktura till min betalbank, sÄ det Àr rÀtt sÀllan jag behöver logga in pÄ nÄgon av de tre bankerna.
Ja, en gratistjÀnst Àr svÄr att priskonkurrera med.Alfredo skrev:
Men dÄ mÄste du vÀl ha ett bankkonto hos Northmill och se till att det "alltid" finns tÀckning pÄ det?
Det Àr dock irriterande att banken vill veta mer Àn kontaktuppgifter.useless skrev:
Ibland behöver jag ocksÄ vara multiinloggad. Det Àr vid sÄdana tillfÀllet jag kan bli jÀttearg för att man inte tillÄts vara inaktiv i mer Àn 5-10 minuter utan att bli automatiskt utloggad.Ossian K Olsson skrev:
NÄn hÀr som kÀnner till ett bra sÀtt att simulera aktivitet pÄ en webbplats?
(Jag har provat Auto Refresh Plus men den har en del brister).
Ja, och jag skulle sÀga att det Àr det normala förfarandet nÀr man tar ut kontanter. Att anvÀnda kreditkort för kontantuttag Àr ofta en ganska dyr lösning.P pmd skrev:
Northmill ger just nu 1.0 procent i rÀnta, vilket Àr rÀtt skapligt sÄ jag ser inga problem med att ha pengar för kommande kontantuttag under nÄgra dagar hos dem.
Storleken pÄ betalningar har inget med det hela att göra. Varför skulle en bank inte klara av det menar du?H HenrikHuslöse skrev:
Tror kanske du menar finansiering�
Det handlar om riskspridning. Ett företag vill inte stÄ Ä falla med EN bankförbindelse.
Ă sĂ„ kan man spela ut bankerna mot varandra vilket blir svĂ„rt om man bara har en bankâŠ
Exakt samma argument anser jag Àven gÀller mig som privatperson. Jag vill inte fÄ besvÀrande problem bara för att en bank har datorstrul. Och de banker jag nyttjar mest Àr vÀl medvetna om att de inte Àr min enda leverantör av banktjÀnster.Z Zodde skrev:
Jag öppnade konto i en ny bank för ett halvÄr sedan senast. Det enda jag behövde göra var att identifiera mig med bankid och svara pÄ de vanliga KYC-frÄgorna. Klart pÄ nÄgon minut.S Saelen skrev:
Du kanske har nÄgot i din kredithistorik som stÀller till det?
Man ska nÀstan aldrig binda sina lÄn. Det blir dyrare över tidD DanielSt81 skrev:Tror det blir svÄrt nÀr det Àr bundet i 2 Är. Banken har nog ingen stor anledning att justera under bindningstid. Jag hade inte heller Àndrat min rÀnta jag hade bunden pÄ 5 Är för 1,45 om banken hade hört av sig och frÄgat om det gÄr bra att höja nÀr den lÄg pÄ över 5%.
Utöver det sÄ skulle nog alla kunder börja höra av sig om dom fick vetskap om att banken gÄr med pÄ att sÀnka under en lÀngre bindningstid.