Senaste aktiviteten
-
MSå var det klart. Förutom sorgen över att ta ner ett träd som visade sig ha en frisk stam, kommer två nya problem. Hur sågar man den här...
-
MJag tycker du ska göra en lönndörr, jag kan använda den för att hitta ut själv.
-
Mathildatiger svarade i tråden Planlösning i smalt badrum..Vårt badrum är 1,20 brett med ingång på kortsidan. Toaletten står rakt och jag tycker inte det känns trångt. Men vi har omvänd ordning... -
kashieda gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.2 § komplicerar lite. Kommunalrådet Andreas From borde kanske ha känt till den tidigare överlåtelsen. Förutsättningen är förstås att... -
kashieda gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.I vilket inlägg avslöjades det? Var det en god man som skänkte bort fastigheten? Du menar väl inte att staten ska stifta tvingande lag... -
EEgenföretagarn svarade i tråden Hur kan detta ske på en ny nibe S1256 bergvärmepump?.När nibe släppte sin F1210 var jag till Markaryd på introduktion och genomgång. När vi på kvällen käkade lite gott och fick någon öl så...
-
MJag kollade med min trädsäljare och det var såklart mycket pengar, men inte orimligt. Små pinniga lindar fanns för mellan ett och fem...
-
kashieda gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vilket man än väljer så chansar man. Såvida man inte är duktig på försäljningsstatistik baserad på ett litet underlag. -
Mmartin.sveg svarade i tråden Stämde grannen: servitut för rörledningar fanns.Ja, det stämmer, jag missade att ledningen ska vara av väsentlig betydelse för det allmänna. Då är det bara officialservitut som...
-
GGurrakrog svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Jag har en anhörig som satte in badkar på ovanvåning utan att tänka på tyngden, blev givetvis vattenläcka o lite sättningar (rören gled...
-
Hemingway svarade i tråden Energidelning, ny lag!.Behöver det vara inom samma elområde? För om man en timme i SE1 har överskott och vill ”använda” det in SE3 så är det inte otroligt att... -
Strip svarade i tråden Hur ska jag öppna upp timmerhusväggar?.Vad menar du? Du brukar väl ändå hålla en avsevärt högre nivå på dina inlägg. Min kunskap om traditionella timmerkonstruktioner är... -
ESnygg och korrekt mening, den är jag stolt över. Måste sluta att skriva på telefonen när jag cyklar, åtminstone när jag är pruttfull.
-
EEgenföretagarn svarade i tråden Hur kan detta ske på en ny nibe S1256 bergvärmepump?.Nu har jag ej jobbat med Nibes pumpar sedan 2020, men det låter som din maskin toppar varmvattnet precis som IVT/BOSCH gör på sina...
-
TTypRätt svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Det kanske är han från andra tråden som skulle göra boulebana?
-
Matti_75 svarade i tråden Skruv- och borrtips för infästning av aluminiumram i betongplattor.Som svar på alla dina frågor JA -
OJag fick för ett tag sedan ett lass tegelpannor från ett hus från 30 talet som jag ville lägga på mitt hus som jag håller på att...
-
MFrån min erfarenhet så kan en och samma typ av maskin med samma specifikationer och kvalitet i samma härad variera mellan exempelvis...
-
TTypRätt svarade i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.Som norrlänningarna brukar säga, ”det är synd om stockholmarna.”
-
ADet är ingen bult, det är en skruv 😉
-
AAhlsells-listpriser svarade i tråden Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet.Bra att ni faktakollar. Men vi kan väl ändå enas att det är hyffsat synd om alla de yngre familjer som bor i Stockholm och köpt sitt...
-
FMidsommarafton var 27 grader varm härnere i Skåne.. .. vi käkade sillunch ute på balkongen .. & eftermiddagsfikade på innergården -...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Hur kan denna bult ha hamnat här?.Enligt den äldre uppslagsboken kan bulten vara såväl gängad som ogängad. "Kunskapens bok" i en upplaga från tidig femtiotal. Artikeln...