Senaste aktiviteten
-
KKråkson svarade i tråden Parkeringsbot fel zon, kan man vinna ??.Det verkar inte vara samma ägare. Den ena ägs av kommunen men någon annan är tomträttshavare. Och den andra ägs av ett företag som äger...
-
HJag är rätt säker att den kom dit med hjälp av tyngdlagen..
-
HHappySleep svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Hej, Jag skulle börja med dokumentera med bilder under resans gång, det kostar inget och ingen kan hindra dig. Känner igen situationen...
-
1123abc svarade i tråden För kort sprint för altandörr.Klicka på länken @tommib postade och följ beskrivningen jag skrivit där.
-
Snigelpostarn svarade i tråden Är det någon som har en Cylinda FT46 tvättmaskin?.Finns i Upplands-Bro. Tillverkad 2004 och ja, den är svensktillverkad. Värt att notera: Kosmetiskt slitage på ovansida med färgsläpp... -
WWeimik svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ok, nu är jag inte helt hundra på det här, men gissar att en mäklare enligt god mäklarsed inte får medverka till försäljning av en...
-
BTätt med aptonymer nu. Sist var det Tokslut som skrev om att något var slut.
-
BBaltzarH skrattade åt Festlunds inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..”Dra en lina?” …… 😬🫣
-
BVerkar som de försöker vara goda grannar och mäter upp tomtgränsen för att vara säkra på att hålla sig på sin sida?
-
BDe kanske ska starta en äppelodling. Fråga. Kan ju vara stordriftsfördelar med att ni beställer träden gemensamt. För jag förstår om vi...
-
FSkule säga 99-101% trären. Akrylaten är svår.
-
Ffribygg svarade i tråden Hur kan denna bult ha hamnat här?.Utesluter du att bulten kommit dit med hjälp av tyngdlagen och sen pressats ner av välten? Att bilar pressar ner m12 bultar i solvarm...
-
JSkaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga. EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort...
-
KJag tycker du ska göra en lönndörr, jag kan använda den för att hitta ut själv.
-
UUffe6 svarade i tråden Hur kan detta ske på en ny nibe S1256 bergvärmepump?.Det gick på garantin till sist. De var här i förrgår och bytte elpatron och satte om EXP/SÄK till returen. Tydligen hade det enligt...
-
Roga1337 skrattade åt Davidbagares inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Dra upp en likadan lina längs med deras, sä kanske de frågar ”Ska du också….” -
Ffribygg svarade i tråden Vill byta ytterdörr men har ovanligt mått....Nej. Sätt dörren i träväggen innanför fasadteglet, det blir varmare inne då än om dörren sitter i kalla delen av väggen.
-
13th Marine svarade i tråden CTEK Njord.Visste inte att funktionen fanns, men ser inte min heller just nu. -
GMan plockar ju knappast bort lister! Iaf om vi pratar dörrfoder, fönsterfoder, golv och taklister. Har aldrig någonsin sett en målare...
-
WWeimik svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Man kan i alla fall konstatera att det är extremt dumt att inte ansöka om lagfart, i synnerhet om man inte tar fastigheten i anspråk...
-
GBeror på vad man kommer överens om. Klart vanligare att tapetsera ett par mm ut på listen än att ta bort dom. Blir en finare övergång.
-
GOm du ser dig omkring inser du i så fall att de flesta som tapetserar är dårar. Detta är som redan sagts inget onormalt, utan det...
-
BBor i gammalt hus brädhus med tegelfasad. Vi vill byta ytterdörr, hålet i teglet är 97x213. får man in en 10x21 där? Kan man såga lite i...
-
JNu har jag flera dagar utan problem (utom ett som var mitt eget fel). Men kartan är full av virtuella staket för att hindra klipparen...
-
Ceciliasod65 svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..De kanske ska sälja och då är det bra att mäklaren vet exakt tomtgräns 😄