8 038 läst ·
39 svar
8k läst
39 svar
Hitta en spis med ugn till 10 Ampere?
Det är en märkning som är något vilseledande. I spisar med den märkningen finns det inget som går på 400V. Den används även på spisar som bara använder två faser.
Det är du som sätter likhetstecken mellan själva ordet "trefasspis" och elementspänningen 400V.electroluxaren skrev:
Jag gör det inte för en trefasgrupp kan ju ha tre enfasbelastningar.
Kanske tillhör jag en minoritet, men tycker inte nomenklaturen är självklar och entydig.
För att undvika förvirring och felkoppling vore det bästa om alla hade klart för sig vad deras spis har för elementspänning. Oftast 230 nuförtiden som bekant.
(själva elläran behöver du inte förklara för mig, jag är elingenjör i grunden)
Tänker du dåD Daniel 109 skrev:
Tänker du så har du otur.D Daniel 109 skrev:
Och kan ingenting om elektriska spisar OMFGM MagHam skrev:Det är du som sätter likhetstecken mellan själva ordet "trefasspis" och elementspänningen 400V.
Jag gör det inte för en trefasgrupp kan ju ha tre enfasbelastningar.
Kanske tillhör jag en minoritet, men tycker inte nomenklaturen är självklar och entydig.
För att undvika förvirring och felkoppling vore det bästa om alla hade klart för sig vad deras spis har för elementspänning. Oftast 230 nuförtiden som bekant.
(själva elläran behöver du inte förklara för mig, jag är elingenjör i grunden)
Kan vara att det bara är klockan som behöver nolla så säker skulle jag inte vara utan att vara elementspänningen.Demmpa skrev:
Har du något sådant exempel? Det låter något långsökt.
Klicka här för att svara