Har en Electrolux induktionsspis EKD 60405W från 2010. Har funkat felfritt tills nu. Nu krånglar zonen med stekplattan ibland, man kan inte ställa in läge P(ower) utan max nivå kan vara 7, 8 eller 9, olika från till gång. Oftast funkar den som vanligt, dvs helt ok. Alla övriga zoner är alltid helt ok. Felet helt oberoende av om övriga zoner används.
Har mätt spänningen vid spis och även i centralen både vid fel och ok funktion. Samtliga faser mellan 225 och 230 V oavsett fel eller ej.
Vad kan det vara, och hur fixa eller mäta mera för att identifiera felet.
Har mätt spänningen vid spis och även i centralen både vid fel och ok funktion. Samtliga faser mellan 225 och 230 V oavsett fel eller ej.
Vad kan det vara, och hur fixa eller mäta mera för att identifiera felet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
finns inte mycket delar till denna längreF Frasse07 skrev:Har en Electrolux induktionsspis EKD 60405W från 2010. Har funkat felfritt tills nu. Nu krånglar zonen med stekplattan ibland, man kan inte ställa in läge P(ower) utan max nivå kan vara 7, 8 eller 9, olika från till gång. Oftast funkar den som vanligt, dvs helt ok. Alla övriga zoner är alltid helt ok. Felet helt oberoende av om övriga zoner används.
Har mätt spänningen vid spis och även i centralen både vid fel och ok funktion. Samtliga faser mellan 225 och 230 V oavsett fel eller ej.
Vad kan det vara, och hur fixa eller mäta mera för att identifiera felet.[bild] [bild]
men prova att byt potentiometern för den stora plattan annars är det restvärmekretskortet
Klicka här för att svara