Vatten verkar komma ut vid/under/mellan tvättmedelsfacket och behållaren för att sedan rinna på frontplåten som har blivit bubblig av rostangrepp. Med andra ord har det pågått länge.

-Tar jag bort frontplåten så är bälgarna hela och det är torrt i övrigt dvs inget uppenbart läckage.
-Har gjort rent tävttmedelsfacket flera gånger
-Har gjort rent avloppet
-Tycker den står rakt och inte lutar i framåt eller bakåt
-Har rensat filtret som aldrig varit direkt smutsigt och även haft bälgen mellan trumma och pump borta för att se om det var täppt i den men inget där heller

-Kan det vara något i trumman mellan anslutningarna/bälgarna från tvättmedelsfacket i ovankant och till pumpen i underkant? hur kollar man det?

-Kan det vara pumpen eller dräningsslangen invändigt i maskinen som inte klarar av trycket eller är täppt? blåser jag i slangen så verkar det inte täppt

-Kan det vara avloppsslangen mellan maskin och avlopp som är ganska lång och hänger i en lång halvcirkel bakom maskinen dvs lägsta punkt är nästan i golvet och anslutningen sitter i övre kant på maskinen och ansluter högt till avloppet i andra änden, kan detta vara en orsak?

Har haft isär den flera gånger men hittar inte något fel, någon som har några uppslag? Är slut på ideer och hittar inget nytt när jag söker på nätet

3 3emer skrev:
Vatten verkar komma ut vid/under/mellan tvättmedelsfacket och behållaren för att sedan rinna på frontplåten som har blivit bubblig av rostangrepp. Med andra ord har det pågått länge.

-Tar jag bort frontplåten så är bälgarna hela och det är torrt i övrigt dvs inget uppenbart läckage.
-Har gjort rent tävttmedelsfacket flera gånger
-Har gjort rent avloppet
-Tycker den står rakt och inte lutar i framåt eller bakåt
-Har rensat filtret som aldrig varit direkt smutsigt och även haft bälgen mellan trumma och pump borta för att se om det var täppt i den men inget där heller

-Kan det vara något i trumman mellan anslutningarna/bälgarna från tvättmedelsfacket i ovankant och till pumpen i underkant? hur kollar man det?

-Kan det vara pumpen eller dräningsslangen invändigt i maskinen som inte klarar av trycket eller är täppt? blåser jag i slangen så verkar det inte täppt

-Kan det vara avloppsslangen mellan maskin och avlopp som är ganska lång och hänger i en lång halvcirkel bakom maskinen dvs lägsta punkt är nästan i golvet och anslutningen sitter i övre kant på maskinen och ansluter högt till avloppet i andra änden, kan detta vara en orsak?

Har haft isär den flera gånger men hittar inte något fel, någon som har några uppslag? Är slut på ideer och hittar inget nytt när jag söker på nätet
slangen från tvättmedelsfacket till baljan är täppt av tvättmedle motsv

returen returen skrev:
slangen från tvättmedelsfacket till baljan är täppt av tvättmedle motsv
Nix har haft borta bälgen från facket till trumman och det är inget täppt där.

3 3emer skrev:
Nix har haft borta bälgen från facket till trumman och det är inget täppt där.
har du kalkhaltigt vatten?
då kan det vara munstyckena i taket på tvättmedelbehållaren
du har inte delpåfyllning i bälgen?

vad är det för modell?

returen returen skrev:
har du kalkhaltigt vatten?
då kan det vara munstyckena i taket på tvättmedelbehållaren
du har inte delpåfyllning i bälgen?
Har rentgjort tvättmedelsbehållaren flera gånger och kan inte se några rester eller spår av avlagringar där, delpåfyllning i bälgen förstår jag inte riktigt vad du menar med?

Upplever det som om det kommer vatten underifrån på tvättmedlesfacket som rinner mellan facket och frontplåten eftersom det inte finns någon riktig tätning mellan dem

Redigerat:
returen returen skrev:
vad är det för modell?
FSCR80422

3 3emer skrev:
FSCR80422
jag kan se att tvättmedelsfacket är den mest vanliga reservdelen
ävilken anledning vet jag inte
481010580618 är reservdelsnumret

returen returen skrev:
jag kan se att tvättmedelsfacket är den mest vanliga reservdelen
ävilken anledning vet jag inte
481010580618 är reservdelsnumret
Tack för informationen, vet dock inte hur jag ska gå vidare då jag inte ser något uppenbart fel på den.

3 3emer skrev:
Tack för informationen, vet dock inte hur jag ska gå vidare då jag inte ser något uppenbart fel på den.
du behöver en att jämföra med
men kvarstår att många är bytta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.