MultiMan
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Tack, jag har också läst det där, men det svarar inte riktigt på min fråga om de är seriösa och om någon har handlat av dom. Som du säger är det nog inga problem, men det är alltid trevligt att veta hur kundbemötandet är om problem skulle uppstå.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Det är Bosch/Siemens outletbolag, så lär knappast vara ett problem att handla av även om jag inte gjort det själv, än.

[länk]

[bild]

Edit: Står ju för övrigt tydligt på deras förstasida:

[bild]
Egentligen skulle väl sidan teoretiskt sett kunna vara en ren bluff-sida i alla fall. Där man bara påstår att man är en del av vilket företag som helst, om det inte även finns en länk från någon av deras garanterat kända sidor. Sedan kan man tänka sig att en sådan sida snabbare skulle försvinna än en annan fejksida, då de skulle ha en fiende, det riktiga bolaget, som vill få bort dem snabbt, och enkelt kan visa för betaltjänst, polis mm att det inte är de själva som står bakom sidan. Vet inte hur nogranna kollar ett företag som Klarna gör, innan man får börja nyttja dem på sin sida.

MultiMan
Allt är möjligt men extremt osannolikt när en sida presenterar sig med organisationsnummer som lätt kan kontrolleras och övriga uppgifter. Dessutom har jag blivit länkad dit från BSH ordinarie sida för något år sedan. De sålde då en serie 6 zeolitdiskmaskin för under 4000kr.

Litar ni inte på den sidan så bör ni nog inte handla av något företag via internet.

https://www.vitvaror-outlet.se/butik

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Domänen ägs av BSH Hausgeraete GmbH...

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Jag har handlat därifrån ett par gånger utan problem. Som sagt var är det Bosch/Siemens som säljer överblivna prylar via den.
Dock ser ju sidan ut som en dåligt automatgenererad bluffsida från tiden för AI, så dom skulle säkert tiodubbla försäljningen genom att anställa en webmaster... Fast det kanske inte ligger i deras intresse?

• Gilla
wahlberg5150
  • Laddar…
MultiMan
De är nog så det är, de vill inte konkurrera med sina återförsäljare.

Jag köpte vår tvättmaskin från Siemens där för ett år sedan. Precis som övriga skriver så är det Bosch/Siemens själva som säljer restlager av utgående modeller.
Fick tag på en Siemens IQ500 med I-dos för 6000kr.

ClasseClas
useless useless skrev:
Dock ser ju sidan ut som en dåligt automatgenererad bluffsida från tiden för AI, så dom skulle säkert tiodubbla försäljningen genom att anställa en webmaster... Fast det kanske inte ligger i deras intresse?
Det är väl det du får när du använder SAP...

På G att beställa en tvättmaskin därifrån.

Men, garanti? Står inte ett ord om garanti på hemsidan eller produkten.
Ni som handlat därifrån, hur har det funkat med garanti och garantiärenden?

MultiMan
Alla företag som säljer mot vanliga privatkunder i Sverige lyder under Konsumentköplagen, så det är bara att granska den. Det är samma villkor som alla andra butiker lyder under, oavsett vad de skriver själva. Man kan dock alltid lova bättre egna garantier, men aldrig sämre.

https://www.konsumentverket.se/lagar/konsumentkoplagen-konsument/

Exempelvis (nyhet här med 2 år, innan var det bara 6 månader):

Företaget ansvarar för fel som fanns på varan när den köptes eller levererades till dig, alltså ursprungliga fel.

Enligt konsumentköplagen ses alla fel som upptäcks de första två åren automatiskt som ursprungliga. Under denna tid räcker det att du kan visa att det finns fel. Du behöver inte kunna bevisa vad felet beror på. Företaget måste kunna visa att felet beror på dig eller att felet är normalt med tanke på varans skick för att slippa ansvar.

Efter två år ligger bevisbördan för felet hos dig. Håller företaget inte med om att felet är ursprungligt behöver du fundera över hur du ska bevisa att det är det. Ibland kan du till exempel behöva kontakta någon sakkunnig inom branschen för att få hjälp med en felsökning, eller få ett utlåtande som visar på att felet är ursprungligt.

J johan_paz skrev:
Men, garanti? Står inte ett ord om garanti på hemsidan eller produkten.
Ni som handlat därifrån, hur har det funkat med garanti och garantiärenden?
Du behöver glasögon 😉
Sida om varumärkesgarantier för Bosch, Siemens och NEFF på Vitvaror Outlet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.vitvaror-outlet.se/om-oss/garantier

D Dilato skrev:
Du behöver glasögon 😉
[bild]
[länk]
När jag laddade om hela sidan och inte bara länken till den tvättmaskinen dök det upp ja ;) inga 5 år där inte men bättre pris så det får vara värt det

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.