Vitvaror
saturnus: finns en del på internet om reparationer, här är något http://www.hobbyman.se/reparera-din-trasiga-diskmaskin-sjalv/ och så reservdelar, borde kanske läggas på annan plats. än att låsar i en tråd http://www.nettoparts.se/shop/reservdelar-till-vitvaror-114s.html
MmeMim: Utan större reflektion visade det sig att vår nya miele hade just besticklåda. Nu kan jag inte tänka mig att vara utan det. Framförallt för att det är så smidigt att sortera besticken, knivar här, gafflar där osv.. smidigt att plocka ut... Innan tänkte jag ofta att jag skulle sätta gafflarna i några fack å knivarna i några fack men när man är flera i hushållet, och även själv,
palbin: Ja tack så mycket. När jag tittat efter med era svar i åtanke verkat det som gummipackningen/tätningen på pritatpåsarna bara försvinner - kanske det har att göra med att jag suger en hel del lite större smuts (typ barkbitar). Jag har beställt några orginalpåsar från Elgiganten (man får kosta på sig lite :) )så hoppas jag det löser sig. Miele som svarade snabbt och artigt på min
BjörnBygg: Tackar :) Hmm förklädda Whirlpool med andra ord... Gav ett Mycket gediget intryck i alla fall! I Gaggenau-nivå nästan =)
Bricco: Man lagrar inte vin i en vinkyl för 20-30 flaskor anser jag. Det är mer en estetisk sak. Jag började med vinkyl men insåg snabbt att omsättningen är för stor för att man ska kunna märka av lagringens fördelar. Om vi snackar att man ska sitta på sina flaskor 2-3 år så duger det bra att lägga dom i garderoben eller i garaget. Ska man lagra längre alltså +5 år så bör man nog satsa
Nimajneb: [citat] Dom flesta av oss brukar ju ha batterier hemma, annars så finns det ju på närmsta mack eller kvällsöppna mataffär. Det finns 10.000 andra grejer som kommer att strula innan ett sådant batteri skulle upplevas som ett problem.
agaton sax: Jag hade det på en side-by-side från Siemens. Inget att anmärka på alls. Smuts släpper lätt och den största fördelen är att du inte har några problem med fingeravtryck. Vi hade den bredvid ugn/micro i rostfritt och vill man vara petig så går det att se att det inte är samma material/finish, men det var definitivt inget vi störde oss på.
horrabin: Tack för informationen! Jag siktar på att köpa en 400V spis och kommer nog att passa på att beställa tjänsten "Installation" när jag ändå köper spisen, så en elektriker får komma och säkerställa att inget blir knas. Lite dumt att riskera något när det kan få stora konsekvenser.
byggankan: Har inga tips att ge och fläktar med glas är jättesnygga, men är de inte väldigt jobbiga att hålla så snygga? Jag undviker glas så mycket jag bara kan i utrymmen som lätt blid smutsiga.
thomasx: Det låter definitivt som programverket, typiskt problem för dom. Ett nytt brukar kosta minst en tusing som reservdel, så en ny diskmaskin står antagligen på agendan ;)
steve5432: Hej! Står i startgroparna att beställa en ny fläkt till köket. Vi har en häll 71 cm, men då Franke inte verkar ha några 80 cm fläktar utan bara 60 och 90 har vi kikat på denna som vi fastnade för: http://www.tretti.se/vitvaror/koksflaktar/vagghangda/franke-tender-725-rf-90 Någon som har erfarenheter, positiva/negativa? /S
Stringfellow Hawke: Enfas 230V induktionshäll? Du lär ju bara kunna ha en platta igång i taget då? En vanlig induktionsplatta behöver typ 2200-2300 W...
Magnus53: Vilken erfarenhet har ni av Neff;s vitvaror? Trevliga tekniska lösningar
Johan Gunverth: [citat] Det också. 3cl kaffe för en enkel espresso är en bra referens.
anax02: Har haft upprepade problem med Bosch frysskåp (GSN32V00, stort frysskåp köpt för ca 5år sedan). Innan frysen var mer än ca 2 år fick jag hjälp av BSH-service att byta något styrkort (utan kostnad). Redan då hade frysen börjat frosta igen och larma. Jag trodde att bytet av mjukvara skulle hjälpa, enligt service-mannen, skulle avfrostningen ske oftare och därmed förhindra att
Jonastostared: Gött tror jag löst problemet .-) köpte ett nytt vattenpass och maskinen stod inte riktigt rakt.-)). samt gjött fyra silikon"kuddar till benen och nu står den stilla.-))
thomasx: [citat] Då är det väl inte så väldans vilseledande? Visst, dom kunde skrivit "to start the cleaning cycle" eller nåt sånt, men nja,börjar den städa ska den väl städa klart ;)
JBA69: 1. Ja,nätspänningen är idag 230v. 2. Ja,fast sannolikt är fasen brun istället för svart. 3. Tveksamt,du behöver en ledig trefas-grupp vilket inte brukar finnas i lägenheter,det är inte ens säkert att du har trefas in till lägenheten! 3. Nej
Kurtivan: Jag brukar bara bygla över anslutningarna vid vredet och går den igång då är det termostaten.
Mazchi: Sådärja! Kylen är på plats hemma. La den på ett täcke på sidan o surrade med spännband. Gick finfint.
2gångertill: Tack för tipset, ska försöka under helgen, har ju ändå inget att förlora på att försöka, god jul
BjörnBygg: Missnöjda kunder skriker högst... Jag skulle rekommendera Siemens alla dagar i veckan, sjukt nöjd med våra vitvaror! Skulle likaså rekommendera Electrolux för jag har aldrig någonsin haft problem med deras produkter heller. Vad jag däremot blir skeptisk till är de som höjer vissa märken till skyarna och mer eller mindre hävdar att allt annat än Miele, Festool mfl är dåligt...
hugoborjesson: MMR: Det var precis så jag förväntade mig att det skulle fungera, när de anger i specifikationen att ugnen har ugnstermometer. I mitt fall hade de ju lika gärna kunnat skriva "Erbjudande just nu. Vi skickar med en elektroniskt termometer" Jag menar den har ju inget med ugnen att göra. Jag hade ju kunnat köpa en likadan termometer (med bättre kvalité) på Jula för 99 kronor.
Nimajneb: [citat] Strulande touchkontroller kan ibland lösas genom att först rengöra kontrollerna och sedan göra spisen strömlös genom att slå ifrån säkringarna i 30sek. När spisen sedan slås på så kalibreras kontrollerna. Gör detta i normalt dagsljus.
Göran.W: Troligen är det så att er gamla maskin hade en sil som man fick rensa då och då på ludd. Den nya har väl bara en sk nål fälla som bara stoppar större partiklar och inte luddet som den förra maskinen. Det ända man kan göra är att antingen koppla avloppet på avlopps röret under tvätthon eller sätta upp en spill vatten tratt och leda vattnet direkt ner till golv brunnen.
Nimajneb: Bra o billig är ju subjektiva argument. Begagnat... Billigt men knappast bra då säljaren väljer att avyttra den för något bättre. Men kolla här så hittar du något. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s80324444&o=lokal_rank&cols=#prodlista
NetNut: På din modell bör du kunna ta loss ett mindre bakstycke på baksidan som täcker värmeelement samt termostat. Under denna plåt sitter det antingen en remdriven eller en eldriven fläkt beroende på modell, denna sitter längst ner till vänster. Kolla så att remmen är hel och om fläkten är eldriven att den snurrar som den skall. Min fläktmotor lade av och då fick jag ingen värme i
Kan Själv: Jag fick ta bort trumman och lite annat smått och gott för att komma åt fläkten (jo min gick också sönder) Ett troligt scenario i ditt fall är ju att fläkten gått sönder med överhettning som följd.