B
Bele: [citat] Tror du förväxlade beteckningarna. Det var inte någon ugn utan en fläkt från Gram jag var intresserad av miljöbilder på. Det är svårt att få ett intryck av en bild som denna: http://www.gram.se/Default.aspx?ID=56250 Är det ingen som läser detta som har den monterad och kan bistå med en bild???
17 svar · 9,2k läst
C
camli: Ah! Självhäftande griffeltavla låter ju perfekt! Då borde det ju funka med vilken kyl/frys som helst. Går det bra att få bort den också om man skulle ångra sig?
4 svar · 2,7k läst
B
Boende45: Bosch på Häll (90 cm), Ugn, Mikro Disk, Kyl & Frys. Miele frihängande fläkt. Köpte Bosch's dyraste maskiner för ca 45 tsek totalt. Hade några få krav på varje maskin; Häll=rymlig med 5 zoner och timer. Ugn=Pyrolys och svenska menyer, Mikro=rymlig, Disk=tyst, Kyl&Frys=låg elförbrukning A+++ och manuell ismaskin (har ingen vattenanslutning där maskinerna står). Köpte allt inom en
4 svar · 1,5k läst
M
Micro: Hej Reitmond.... Om du har ström i uttaget till din kyl är det nog en kylskåpsreparatör du ska ha tag på. Om du inte har ström , så är en elektriker att föredra :) Kan inte mycket om kylar... men tänkbara saker som kan ha gått sönder är: kompressor , termostat eller något kretskort.
1 svar · 2,9k läst
pelpet
pelpet: [citat] IKEAs vitvaror har ju inte det bästa ryktet men de ger 5 års garanti utom på de allra billigaste vitvarorna. Förklaringen till att 90-talsvitvarorna tuffar på utan problem kan vara att de inte innehåller minimalt med elektronik. Det verkar ofta vara elektroniken som går sönder. Se denna artikel av Jörgen Städje.
4 svar · 3,6k läst
L
Lazyman: Har du tur så har du inte kopplat in någon av faserna på nollan i nya spisen och då finns det en chans att den inte gått sönder, annars blir det nog tyvärr dags att hoppas på att du har en "drulleförsäkring".
7 svar · 3,0k läst
R
rikardn: Nu kanske det verkar som jag är lite skadad, men så länge man har respekt för, hanterar utrustning enl instruktionerna samt sunt förnuft, ser jag gasolen som helt säker. Ang. bimetallsäkringar så har jag inte sett detta på några grillar, troligtvis pga de ofta avlånga brännarelementen. Wok-köken med ring-brännare finns dock. Även de två-lågiga camping-köken man kopplar mot blåa
52 svar · 20,3k läst
Göran.W
Göran.W: Med all säkerhet disk motorn som inte går. Möjliga fel är då. Motorn skrot Kondensatorn kaputt Något ha fastnat i den men det är inte vanligt.
1 svar · 3,5k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Detta påminner mig om min ungdom. I flerfamiljshuset där vi bodde fanns som vanligt en tvättstuga i källaren. Tvättmaskinen var kopplad till en myntautomat, som reglerade elen som värmde vattnet. Morsan, som inte fick så mycket hushållspengar, fyllde tvättmaskinen och startade den. När maskinen började ta in vatten stängde hon av strömmen, och fyllde några hinkar varmvatten från
11 svar · 15,0k läst
S
sandman01: Hej, jag har nyligen fått problem med med min bosch-diskmaskin. Det yttrar sig på sådant sätt att "End"-knappen lyser efter ett tag, men trots det verkar den fortsätta att diska och om jag öppnar luckan så är det en del vatten kvar i botten. Det verkar dock som om den tömmer och fyller på. Den har aquastop. Känner på den och den burrar ibland och känner och lyssnar jag på
0 svar · 2,4k läst
·
P
Peacepoor: Någon som har en inbyggnadsugn från LG som kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag tittar mer specifikt på en som "heter" LB642M68S (med pyrolys + stektermometer). http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=400761
0 svar · 2,0k läst
Alpha
Alpha: Problem löst som berodde på en bitvis trasig huvudsäkring(porslin) så att tillräcklig spänning eller ström ej kunde uppnås, dåligt med kräm helt enkelt...phew alltid lär man sig nå nytt.
1 svar · 1,9k läst
F
flouee: Hej! Igår provkörde vi vår nya Cylinda DM 830 och jag blev lite förskräckt över ljudnivån som var allt annat än låg (enligt specifikationerna ska den vara "extra tyst" / 44dB). Den ska integreras men står just nu bara på golvet. - Hur mycket kan man förvänta sig att ljudnivån går ner när man byggt in den? - Kan man sänka ljudnivån ytterligare genom någon smart
0 svar · 1,9k läst
N
Nalleboda: [citat] Hej! Såg att det var ett tag sedan men har du kvar några bilder eller dylikt, eller är det någon annan tvättmaskinsexpert som vet hur och i vilken ordning man plockar isär en Whirlpool så är jag intresserad. Mina lager låter också som en stenkross... /Mattias
10 svar · 65,2k läst
Göran.W
Göran.W: Hoover är bra maskiner men inte så länge;) Det är sällan dom ens blir 5 år
5 svar · 11,9k läst
Nimajneb
Nimajneb: Tvivlar på att den kan ersättas med en begagnad och tyvärr så stipuleras tiden enl konsumentköpslagen som skälig tid. Däremot tror jag inte att konsumentköpslagen eg täcker en förlängd garanti, den gäller väl bara som et minimiskydd för konsumenten. Suck.... Hoppas dom jobbar på Valborg och kan ge något nytt svar.
5 svar · 5,7k läst
S
Skumpen: Blocket
1 svar · 2,7k läst
Stålenbring
Stålenbring: Brukar vara så. Sitter dämpning för att inte maskinen ska hoppa omkring fritt i tvättstugan och dessa är säkert slut. Är vanligtvis inte så svårt att byta själv men kolla upp vad dem skulle kosta (om det finns att få tag på efter 10år). En ny maskin kan man hitta för ett pris så att det kanske inte lönar sig att göra själv.
1 svar · 1,7k läst
Misse
Misse: [citat] Tack! Jag tittade faktiskt där först men fick inte länken till http://www.uno-momento24.de/ att fungera och jag är lite tveksam till att köpa från någon jag bara har en e-mail adress till... Det lutar åt att vi köper alla vitvaror genom byggföretaget vi anlitar (de har goda kontakter och verkar kunna fixa bra priser) men vi är ännu inte klara med alla val då vi har svårt att
8 svar · 5,9k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: När vi letade vitvaror 2006 var AEG det enda märke (har jag för mig) som hade 90cm höga helintegrerade kylar och frysar. Vi köpte 2 kylskåp och 2 frysar och placerade kylarna överst och frysarna underst. Priset var högre än för andra liknande och bara ett år senare fanns inte skåpen längre att köpa på den svenska marknaden Nu har vi haft vitvarorna i 6 år och de fungerar utmärkt
6 svar · 4,8k läst
thojak
thojak: Nej, det är också fabrikatet(se ovan) och modeller inom dessa fabrikat som jag är ute efter men det kan ju bli ändringar beroende på ev. kampanjer mm. T.ex. den här diskmaskinen från Miele eller den här tvättmaskinen från Bosch.
13 svar · 3,6k läst
J
JonasSun: 210 mm är alldeles för litet! Se till att du får minst en zon som är 240 mm. För egen del böt jag ut även en sån häll mot en häll som har en zon på 280 mm. Vill du ha perfekt och jämn värme är det vägen att gå....
3 svar · 1,6k läst
Robinvvs
Robinvvs: Kan tillägga att stå i en Skylift och kapa 76 elförzinkat med tigersåg i rinnande vatten inte är skönt :). Jag var så uppladdad att det räckte med att ge maskinen till kollegan så fick vi ordentliga stötar av varandra.
30 svar · 13,1k läst
GzO
GzO: http://lmgtfy.com/?q=central+ventilation
1 svar · 1,5k läst
S
Swede2: Vi tvekade också inför att köpa en Gorenje-fläkt men köpte till slut en liknande som den du är intresserad av (Gorenje men endast 60 cm bred) och vi bar jättenöjda. Fungerade väldigt bra. Det enda var att det var glapp i ena lampan men det kom ut en lokal tekniker väldigt fort och åtgärdade det utan problem (och naturligtvis utan kostnad). Skulle inte tveka att köpa Gorenje igen.
1 svar · 1,1k läst
E
Elisen: En diskmaskin ska vara tyst, snål och ha BRA INREDNING! Tänk till vad gäller det sista! Jättestora skillnader på korgar etc mellan olika märken. Prova att (just era) glas, tallrikar, degbunkar, bakplåtar, fläktfilter etc står bra. Så spelar det ju också roll hur man lever - hur många personer i hushållet, fester, baknings- och matlagningsvanor. Vi har en förhållandevis dyr (fast
40 svar · 16,9k läst
F
flouee: Kolla på HB73A4540, den tycks ha utgått men kanske kan beställas ändå; verkar ha allt. http://www.siemens-home.se/HB73A4540S.html?source=search Annars verkar telekopsskenor vara en tilläggsprodukt man kan köpa från siemens.
15 svar · 5,0k läst
K
Kurtivan: Eller, billigt tvättmedel kanske orsakar detta? Har hört, men det kanske är en skröna, att billiga tvättmedel har utfyllnad med pappersmassa för större volym.
7 svar · 7,8k läst
Stew
Stew: Hej, Vi har också just renoverat tvättstugan och gått från våra 30 år gamla tvätt/torkmaskin till nyare saker. Har fått en liten grabb som har pyttepyttesmå kläder, men tyvärr går igenom mängder av dem varje dag. Så det blir många tvättar. Tyvärr går ju inte allt köra i torktumlaren. Många klädesplagg blir noppiga snabbt, resår töjs och detaljer och tryck försvinner. Så
1 svar · 2,2k läst
W
wedin: Har haft "din" och har haft två andra Siemens. Är helt nöjd med utförande, funktioner, ljudnivå, menyer, kvalitet och kvalitetskänsla. Min ena ugn och "din" hade katalytisk rengöring och min andra har pyrolytisk. Det första är ju hyggligt bra på de områden där det sitter sådan katalysator. Nackdelen är att man får vara lite försiktig med ugnsrengöring så att man inte spiller på
1 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.