Bricco
Bricco: [citat] Jo det var planen men efter sänkningen så får inte listen plats alls under den :)
2 svar · 2,2k läst
·
H
hultsfred74: Här var en gammal tråd men jag har exakt samma problem med min maskin. Hur löste det sig? Kör jag centrifugeringsprogrammet så går trumman runt men bara väldigt sakta. Misstänker att det vara någon givare, typ vibration, som är trasig och gör att styrelektroniken inte kör igång trumman på riktigt. /Per
2 svar · 5,5k läst
F
filmon: Ja då har jag gett mig på maskinen. Jag kom åt pumpen, kopplade bort den, men hittade inget som jag kunde plocka bort. Så jag kopplade monterade ihop allt igen och provade med kaustiksoda. Men det hjälpte inte heller. Ni som har provat kaustiksoda, hur mycket la ni in och hur gjorde ni? Annars kan det vara så att pumpen kan ha lagt av helt. Men det kommer bli en ny diskmaskin snart.
10 svar · 8,6k läst
·
M
mikewse: En platta har lagt av på vår äldre Bosch glashäll så jag ska byta ut värmeelementet ("värmezon" enligt Boschs reservdelslista). Bosch-delen kostar dock dryga tusenlappen. Någon som vet om man kan hitta billigare ersättningsdelar någon annanstans?
0 svar · 1,2k läst
F
Fidde: Vi hade precis samma fel på vår tvättmaskin på jobbet. Tror till och med det handlade om samma modell. Vi löste det så att vi ströp lite av vattentillförseln. Lagret pajade i maskinen några år senare. Skitmaskin enligt min mening.
4 svar · 9,6k läst
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: Om du gillar välmanglade lakan kanske du ska fråga den gamla damen om hon kan visa hur man använder stenmangeln. http://fiberarts.org/design/articles/mangling.html http://www.youtube.com/watch?v=seHWhNcVKiU
3 svar · 6,2k läst
·
L
lgf02001: Jag har inte porslinssäkringar utan såna där snabbsäkringar - tror jag de heter. Har nu dragit ut maskinen och mätt i kontakten så det är ström som det ska. Försöker mig på att leka reparatör, har skruvat bort baksidan men ser "inget konstigt" ha ha ;-) Lutar väl åt att jag köper en ny.
2 svar · 5,1k läst
A
Avemo: För mig känns det högst rimligt att det går åt mer el och vatten till åtta kg tvätt än till fem kg. Hur ser det ut om du dividerar uppgiven förbrukning med kapaciteten? Jag vet att det finns maskiner som anpassar vattenmängden efter mängden istoppad tvätt, men jag vet inte om denna maskin gör det. Enda sättet att minska energiåtgången till en tvättmaskin är att minska på
3 svar · 4,8k läst
S
summer2011: Vi hade samma fel. Flash 11. Öppna underdelen och tog ur lite kablar här och där och sen satt tillbaka dem. Nu fungerar diskmaskinen igen. TACK!!!!:D
3 svar · 8,8k läst
·
I
Indus: Då var problemet löst. När jag tänker efter hade jag den spänningslös i knappt 12 timmer första gången. Nu hade jag den spänningslös nästan 13 timmer varefter den gick igång som vanligt, men har svårt att tro att det var lösningen.
1 svar · 4,4k läst
torbeno
torbeno: En fast installation tycker jag du skall anlita en elektriker till. (Wago 222 är trevliga att använda, skippa tejpen i alla lägen)
1 svar · 1,4k läst
NetNut
NetNut: Reklamera maskinen där du köpt den - Du har 3 års reklamationsrätt, är inget "normalt" slitage att den skall börja strula efter bara 2 år. Ring konsumentvägledaren i din kommun så får du bra råd och kan hänsvisa till denne när du ringer firman för att reklamera.
5 svar · 5,9k läst
M
mackan845: tack så mycket för hjälpen. Detta ska kollas upp innan installation av den nya spisen så att det inte händer en olycka :D
6 svar · 2,0k läst
oobum
oobum: [citat] Ja snabbfrysknappen gjorde inte mycket nytta, är fortfarande lika dött. Så det känns som att jag ger upp skåpet, det har trots allt inte varit så dyrt eftersom det var i ett paket. Så nu börjar en jakt på frysbox istället.
2 svar · 2,5k läst
Bricco
Bricco: [citat] Det är inte tempen i sig som 'är så noga. Det fryser i skåpet så visst är det minusgrader. Sen blir det extremt fuktigt när det blir 6+. Ca 90% RH. Men trodde inte det skulle variera 6-7 grader inom 1h. Ska testa med glaset för det tipsade även Bosch om.
3 svar · 6,7k läst
parper
parper: Har pratat med Electrolux service center angående det här. Det verkar som om de kommer och sätter in en ny dörr om det behövs. Vi får se hur det löser sig. Det verkar även kunna gå på reklamations "garantin" vad det nu är. Frågan är bara hur länge den nya dörren håller... 2 år till eller ? P
3 svar · 4,3k läst
·
M
MartinS: Den lär sitta ihop med slangen, byt slang så är problemet löst. /Martin
4 svar · 3,2k läst
·
torbeno
torbeno: vad ger den för felkod? Typ ER "och några siffror"
5 svar · 2,5k läst
Pen
Pen: Kompressoroljan blir trögflytande vid låga temperaturer och den får då svårt att starta. Men den kanske inte hinner svalna helt mellan starterna och då skulle det ju kunna fungera ändå.
3 svar · 1,1k läst
Raceman
Raceman: Jag väljer metallkant, men inte en sådan där gammal sort som överlappar glaset, utan en som ligger i liv med glaset.
1 svar · 1,3k läst
M
magnu: Våld. Såg något reportage med en vitvarureparatör. Han brukade be kunden gå ut när dörrarna skulle riktas.
4 svar · 4,8k läst
F
Fluxor: Jag har fått den att fungera! Det verkar som att stickproppen var fuktig när jag testade den, så nu har den fått torka, och maskinen fungerar igen!
1 svar · 3,8k läst
K
klypert: Mja någon typ av isolering borde inbyggnationen stå för, men du skulle även kunna få motsatt effekt om du lyckades få någon form av resonans i ett skåp bredvid (dock lite långsökt) Dock ska man tänka på att väldigt få skåp är gjorda för inbyggnad även fast "vi" normalt sett gör det. Vid inbyggnad måste god ventilation hållas. /R
1 svar · 1,2k läst
K
kindvall: Hällen är inkopplad till slut. Elektrikern satte sin chef på att ringa upp Bosch, och till slut fick han reda på att den kunde kopplas, och hur, genom att klippa kabeln och sätta på ny kontakt. Det står ju som sagt i installationsbeskrivningen, men den motsägs av typskylten.
10 svar · 3,6k läst
K
kindvall: Tre och ett halvt år gammal, så det var ingen garanti/reklamationsrätt som gällde. Då det var klart vad felet var och hur mycket det skulle kosta att reparera var det bara att släppa den. Huset vi köpte var nästan nytt så vi valde inte vitvarorna, men den kan mycket väl ha varit underdimensionerad, det var nog hustillverkarens standardmaskin.
3 svar · 1,4k läst
C
cullberg: [citat] Kan bara hålla med, det kan inte vara nyttigt med ett 20 år gammalt frys. Går redan på övertid.
12 svar · 5,8k läst
D
dahunta: Vi har köpt och testa Cylinda Pollux och jag var besviken på allt tyvärr. Det mest tråkiga är att jag har givit Cylinda chansen flera gånger för att det är svenskt men nu blir det aldrig mer svenska produkter. 1. Skruvar satt löst i fläkten. 2. Luckan fick jag in ansiktet när jag skulle testa fläkten, ej genomtänkt 3. Det positiva var sugeffekten 900 km2. Mitt råd är håll dig till
1 svar · 2,6k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Låter som att det enda som återstår är att returnera produkten och få pengarna tillbaka. Eller är det för sent?
4 svar · 4,1k läst
M
MatsTyresö: Vi har en Miele B 865 som vi köpte för över 15 år sedan, detta verkar vara exakt samma produkt. Den har ingen ånga, bara värme. Kanonbra till sängkläder, handdukar och liknande men att stryka kläder är bara krångligt imo. Precis som MathiasS säger är det ångstation som gäller för sådana persedlar.
4 svar · 2,7k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Samma på vår (allas) Ilve. Det spelar som sagt ingen roll och konstruktionen blir ju avsevärt enklare och mindre felbenägen på detta sättet.
5 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.