Vitvaror
kankonkan: Tja, kan jag väl! Det sitter på denna maskin(och troligen en himla massa andra) en liten pressostat som styr utpumpningen av vattnet. Denna är ansluten med en slang till botten av diskmaskinen som behövde rengöras, om det var lilla hålet, slangen eller pressostaten som var skitig vet jag inte då jag tog lös och rengjorde allt i ett svep.
Gravander: Tja.. Va inne igår på stället där jag köpte tumlaren, och de blev sagt så här, att dom skickar ut en repratör som ska kolla o de är programfel eller något annat fel på den, är de fel så står garantin för de. Jag provade förövrigt att byta till 16A på visningsmaskinen i butiken, å de gick på första knapp trycket. Åkte även till en annan butik i andra ärenden å testa även
Anna_H: Vi fick också det problemet, tröttnade på att skruva isär maskinen och kopplade in avloppslangen, vilket vi egentligen hade planerat från början, hade bara inte orkat köpa nån förlängningsslang. Vi har en Bosch Maxx, men jag vet inte om det finns någon Bosch som bara har uppsamlare, tror alla modellerna har möjlighet att använda avloppsslang. På köpet torkar tvätten snabbare nu,
Tuxie: Ber om ursäkt om detta inlägg anses vara off-topic... Vänligen flytta eller radera det isåfall. Det har varit många trådar om ångugnarnas förträfflighet, hur de ska vara fantastiska att koka potatis och ris, tillaga grönsaker osv i. Problemet är att det knappt går att hitta några recept och instruktioner. Jag hittar bara recept på kompletta, avancerade middagar, inget basic man kan
Yrrol: sånhär såg ju ganska intressant ut, kan man hitta någon i sverige måntro? kitchenaid-french-door [bild]
kaffe_med_dopp: Gammal tråd, men det kanske är fler än jag som hittar hit via sökmotorn. IKEAs vitvaror kommer numera inte bara från Whirlpool, utan även från Electrolux. Denna IKEA-ångugn tillverkas av Electrolux, och säkert helt ok. Jag har kollat på den på IKEA och har för mig att det stod att den var tillverkad i Spanien. Men själva konstruktionen kommer från Electroluxägda Therma (i Schweiz)
jhenrikj: Siemens har något liknande på sina dyrare hällar som jag känner mig skeptisk till. Man får trä ett metallband runt kastrullen 5cm ovanför hällen och sen är det nån infraröd historia som läser av temperaturen på det här metallbandet och reglerar temperaturen med hjälp av detta. Känns som om det kommer att funka sådär....
agehall: Under dagen har jag pratat med Whirlpool som inte hade en aning om vad koden som visas betyder. De rekommenderade att prata med min elektriker eller deras auktoriserade elektriker. Efter att ha pratat med min elektriker så kom vi fram till att det enda tänkbara, var att faserna var omkastade på något sätt. Och mycket riktigt, efter att växlat faserna så funkar hällen som den ska. Case
Kurtivan: WOODS är väl lite av Mercedesklass men lite dyra. Jag ville iallafall ha en sådan och hittade en beg för 1500 som bara går och går..... Så tipset blir, försök köpa en beg i bra klass
snakebunk: Är det någon som har erfarenhet av bosch kylskåp i 50-talsstil? Jag tycker om dom och undrar om kvalitén är i klass med utseendet. Tack på förhand!
hempularen: Som sagts, du måste ha en nolla för den spisen, såsom du har beskrivit det. Du får absolut inte använda jord istället för nollan. En elektriker fixar det troligen ganska snabbt.
rosen42: Har köpt en induktionsspis med flera inkopplingsmöjligheter, bl.a en koppling märkt 400V 3N med kopplingsschema angivet. Jag förstår inte riktigt men jag tror att det menas tre separata faser som var och en kopplas till nolla. Men i så fall blir väl spänningen bara 230V? Jag har trefas, jordning men ingen nolla. Jag har även jordfelsbrytare. Kan jag koppla om jordningen till nolla eller
kinshasa: Hej ! I vårt relativt nyköpta hus står en Cylinda 10505 från -98 i källaren. Imorse får jag världens chock när jag möts av 4 cm vatten runt maskinen ( att vattnet stod kvar och inte rann ned i golvavloppet hänger ihop med en idiotisk tätningslist från förre ägaren som jag inte hunnit åtgärda ). Maskinen hade stannat och jag kunde inte hitta något läckage kring
Göran.W: Fronten behöver man inte lossa. Jag har bytt ett antal på jobbet och det går hur bra som helst med den kvar om man lägger maskinen på rygg så får man några cm extra att jobba på iom trumman faller ner en liten bit.
eviljava: [citat] Mitt problem var att jag köpte undermåliga produkter. Av förklarliga skäl var jag inte speciellt nöjd över detta, oavsett om en servicetekniker åtgärdade felet eller ej! Att stå utan en diskmaskin en vecka varje gång det strular är ju INTE vad jag förväntar mig när jag köper en ny diskmaskin. Speciellt inte om detta inträffar 2 ggr inom loppet av ett år. Självklart kan
Nimajneb: :D Normalt gör man ren den var 6e månad typ Happy Torkning nu! :P
Anna_H: Det finns inte mycket att välja på, Bosch var den enda märke vi hittade som var låg nog, har dock inte koll på om det gäller den integrerade, då det inte är alla deras modeller som är tillräckligt låga.
Tumlarna: Torktumlaren startar och värmen fungerar, men sedan stannar den efter några minuter. Ingen ytterligare lysdiod tänds vid stoppet, bara de två som är tända från början lyser, dvs torkning och tumlare start. Det hinner inte bli något kondensvatten alls - varken i uppsamlingskärlet i botten av maskinen och således inte heller något vatten uppumpat till vattenbehållaren innan den
Göran.W: För att få en exakt temperatur måste termometern stå i ett glas vatten för att få fram medel temperaturen som är den temperaturen mat varorna håller. Det skiljer ett par grader mellan till och frånslag så man kan bli lurad av mät resultaten om den inte står i ett glas vatten. Det behöver inte nödvändigtvis vara kallast längst ner iom kylan kommer uppifrån och kan ha svårt att
jojjje: Det finns kall + varmvatten maskiner i Sverige också, med lägre effekt på värmeelementen. Om du inte har jättevarmt vatten (över 60 grader) så kommer det att funka! Varmare vatten kan få plast och slangar att ge med sig.... och för allt i världen inget sköljmedel! Det blir bara en tjock smörja ihop med varmt vatten....men sköljmedel vill man ju inte ha i maskinen ändå!
MMR: Antingen Whirlpool eller Electrolux. Vi har ingen 45cm men väl en 60cm (E-lux). Livslängd kan jag inte bedöma eftersom den bara varit igång ca 10 månader. Men vi är helt nöjda med prestandan och vi diskar nästan alltid vardagsdisken på 60 graders snabbprogrammet (30 min) och är tillräckligt tyst för att inte störa trots öppen planlösning.
apa: Köp AGA spisen på bilden, så kan du strunta i häll, ugn och micro. :)
Räv3n: http://www.italianbrands.se/ilve-gasspisar/prod_MIU_700WMP.html Här har du en varmluftsugn, vet dock inte kvalitén på denna.
Tessan100: Vi hade samma problem för några år sedan. Ring runt o kolla . Min erfarenhet är att det fanns få att se på i diverse utställningar, men däremot hade många av de större tillverkarna ( Electrolux etc. ) dessa i sina sortiment som beställningsvara.
MMR: Aqua-stop ersätter så vitt jag vet inte behovet från försäkringsbolagen att manuellt kunna stänga vattentillförseln. Men det kanske har ändrats?
El_-micke: kan va relät som släpper fram ström till torkslingan som brummar.......
NetNut: Finns minst en leverantör i sverige som säljer "riktiga" amerikanska side by side med både rostfritt, rökfärgat glas och andra varianter på dörrarna, såg dem på en mässa och de låg mellan 24-28.000 ungefär - detta stora modellen med iskross/isbitar och vattendispenser på kylsidan. Skall bara komma på vad firman hette också...
Göran.W: Ni måste dra ut maskinen och lossa glaset från utsidan där det sitter några plast hakar.
Uffe: Hej! Antagligen är tanken full med damm som stoppar avloppet, man får välta maskinen på sidan och plocka ut tanken för rengöring. Är en del pyssel med det.