17 457 läst ·
26 svar
17k läst
26 svar
Spis från Ilve- vilken modell har ni och är ni nöjd?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
P-95C häll och 800LMP ugn. 2x P-19 gasflaskor för att få full fräs. Nöjd. 
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Under förstugebron i ett icke brännbart uteförråd av betong. Tillstånd från Räddningsverket/Stadsbyggnadskontoret enligt en standardblankett. På köpet får man en massa erbjudande om obligatoriska kurser i brandsäkerhet på postlådan, men de kan man ignorera.PCLarsson skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Jag har fått ett pris från Frau Krause men är även nyfiken på vilken rabatt ni har kunnat få här hemma när ni handlat? Vi har blivit erbjudna 15% från ett ställe men jag undrar om det går att få mer rabatt än så eller om man skall vara nöjd med det om man nu inte väljer att beställa från Frau Krause (som förstås är ännu billigare)?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Jag köpte allt Ilve av Electrolux Home på Backaplan i Göteborg runt 2004. Det var tillsammans med övrig utrustning till köket, så det blev en fet paketrabatt som matchade allt utan besvär. Prutade inte ens. De var billigast redan från början. Dessutom väldigt trevliga att ha och göra med. Kolla upp med dem.
Tack för tipset! Det står inte att de säljer Ilve enligt deras hemsida vad jag kan se men jag skall så klart undersöka detta.Johan Gunverth skrev:Jag köpte allt Ilve av Electrolux Home på Backaplan i Göteborg runt 2004. Det var tillsammans med övrig utrustning till köket, så det blev en fet paketrabatt som matchade allt utan besvär. Prutade inte ens. De var billigast redan från början. Dessutom väldigt trevliga att ha och göra med. Kolla upp med dem.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Tror det var runt 25-30 på listpriser. Köpte även en hel del Electrolux samtidgt och vad jag minns var dessa runt 5% billigare än dåvarande billigaste electrostore.se. Nu var det ingen prisjakt för min del utan snarare kunna köpa lokalt till hyfsat pris.Misse skrev:
Tack! Det låter som en väldigt bra rabatt!Johan Gunverth skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden