Vitvaror
mlkjhr: Det är väl marginell skillnad i arbetshöjd, mycket pengar för att tjäna en decimeter eller vad det kan handla om. Böja sig måste man likafullt.
HannaMaria98: Erfarenhet av denna ugn? Tacksam för svar!
isolde: Hmm.. Är det alltså ute med rostfria vitvaror? :o Tas vitt tillbaka till nåder, eller är svart inne? Har sett både handfat och toastolar i svart.
mycke_nu: Skvallar det inte tillräckligt bra om det blir vatten i skåpet under? ;) Annars kan man ju fortfarande lägga den på golvet, poängen är ju att vattnet skall rinna ut där det syns.
Stapplarn: Tusen tack för svaren. Emil K fick mig att inse det självklara, nämligen att jag helt glömt kontrollera avloppet från diskhon. Mycket riktigt så var det rejält igensatt. Efter rengöring så blir det nypremiär ikväll, håll tummarna... Fånig grej, men det är iaf bättre att känna sig dum här på nätet än när reparatören hade kommit och debiterat 500 kr för ingenting.
MathiasS: [citat] Du får göra precis som du vill. Här hemma försöker vi som sagt tvätta, torka och diska nattetid.
Kullan: [citat] En fråga till dig Marive> Sitter det plast på de rostfria valkarna (de kalls visst så) inne i tumlaren? Genomskinlig hårdplast på gavlarna på valkarna samt längs med dem mot botten på tumlaren? Och var det någon konstig lukt när du nyköpt tumlaren och körde igång den där hemma? Vart visst mer än en fråga där :rolleyes:
kaimal: :thumbup:Vill bara tacka för informationen jag fick här!:thumbup: Hade samma felkod på vår whirlpool, plockade ut två plommonkärnor som låste pumpmotorn! Kan bara tillägga att det räcker med plocka av främre plåten för att komma åt avloppspumpen, lite bökigt att få ur den, sitter ett plastlås som ska tryckas in samtidigt som man vrider motorn moturs, När man sedan plockat bort
steve5432: [citat] Man kan ju undrar varför dom säljer saker de uppenbart själva inte är nöjda med? Ungefär som en restaurang skulle servera mat som de själva tycker smakar skit... /S
JonasSun: Jaso - Då kan du nog tacka din stekpanna för att du upplever att värmen fördelas så pass bra som den gör, men har svårt att tro att det blir fullt lika varmt utanför zonens verkningsområde. Jag har inga dåliga kastruller / stekpannor på något sätt (precis tvärt om), men det blir tydligt att värmen inte fördelas helt jämnt även om jag idag (precis som du) har en Husqvarna /
Tessan100: Vi har 90 cm bred spis i köket idag ( induktionshäll ) från Smeg . Hade det även i köket innan som vi renoverade innan vi flyttade. Bästa spis jag har haft och helt underbart med en bred ugn . Vi har inte upplevt några problem alls med dessa. Köpte vår på nätet hos Bagaren & Kocken. Superbra att ha att göra med...leveransen kom på dagen som utlovat!
NetNut: Kollade på andra videon - låter som om något hamnat utanför trumman och ligger emot mellan trumma och "skalet" - finns det någon inspektionslucka i trumman, ibland går det att ta bort en av "valkarna" för att komma åt emellan trumma och "skal". Det är inte så att gummibälgen mellan trumma och lucka är sprucken och det är den som ligger emot ?
Dudeish: Jag har märkt att vissa stekpannor ger denna effekt, tex ICA's 28 cm 3 lagers panna, äldre gjutjärnspanna som är tunn. Det i ICA's panna (2011 års) har hällen svårt att komma igång på full effekt och det blir bara varmt i mitten. I den äldre gjutjärnspannan blir det också fläckvis varmt. I mina hultafors gjutjärnspannor blir det varmt över hela utan, samma sak med lite dyrare
Nimajneb: [citat] Baserar det på vad jag vet om vitvarumontering i Sverige, Tyskland, Italien, Polen, Ungern och Ryssland. Jag antar att dom som är monterade i Turkiet inte skulle vara så mycket bättre än övriga länder. Jag har bara andrahandsfakta om Turkisk montering. Men vad fick dig att gå in på detta spåret?
JonasSun: Se till att ni köper en häll som har minst en 28 cm zon.
Daniel78: [citat] Om hålet är tillräckligt stort för att få in en bithållare (med magnet, inte "låsring") så brukar jag skarva ihop ett antal bithållare tills jag får en tillräckligt lång mejsel :) För att komma åt låsskruvarna till vårt väggfäste till tv'n i vardagsrummet måste jag använda 6-7 bithållare :)
Rolle85: ja de tycker jag också. Troligen blir det så när man öppnat maskinen så strömmar massa varm luft ut som plasten inte klarar. Har inte haft det problemet på andra diskmaskiner. Hursomhelst så har jag fått mailkontakt med nån garantinisse på Hoover så jag får väl se om de skickar en ny front till mig gratis eller om jag får pröjsa för den.
Göran.W: Med största sanolikhet ska dom har 230 volt. Antingen står det på fläkten eller så får man följa el kablarna och se var dom matas ifrån.
stiga: Tänk även på hur skruvmönstret för fastsättning av luckan ser ut om ni har luckor med greppspår så ni inte sätter en skruv rakt i spåret...
heisiandiishe: Jag har som forumguden utryckte hellre köpt A.maskin än maskin som torkar torrt. Skulle gärna ha ett bra förslag på maskin som gör jobbet. Gärna som tar mer vatten och energi etc men som då också slipper diska ONATURLIGT länge. Jag menar slå på och displayen visar 170 minuter för en normaldisk. Visst, slänger på 30 minutaren ibland. Men oavsett program så blir det ju inte, ja ni
DIY_freak: Det allvarliga är att Samsung inte verkar ta sitt producentsnsvar på allvar. De hänger upp sig på om varan skall repareras på garantin eller inte, då den verkliga frågan är om deras produkter har ett seriefel med en bristande konstruktion som riskerar att orsaka brand hos kunderna. Då är det ju i alla fall juridiskt bra att veta stt Samsung nu har fått en varning förmedlad till dem
klypert: Är du säker på att du har nolla i väggen? för det där med konstens alla regler är tydligen mest i betraktarens ögon ;) /RF