JonasSun skrev:
Du kan göra precis så med Liebherren som jag tipsade dig om. Sen väljer du bara om du vill ha modellen som är till för integrering så du kan sätta dina egna luckor på alt modellen med rostfri front.
Det känns som om Liebherr är relativt "okänt" bland företag som säljer vitvaror, även bland de som i alla fall enligt sin hemsida säljer detta märke! Har varit i kontakt med ett par men ingen verkar känna till något men det är bara att leta vidare...

Ja. De är "high end" och har inte direkt profilerat sig i Sverige. Marknaden är väl för liten antar jag. Bäst lycka har du i butiker som ligger i områden med "lite dyrare" bostadsobjekt. Stenlunds Maskincenter (Elon-butik) i Stockholm (Solna) säljer en hel del och kan deras produkter t ex.

JonasSun skrev:
Ja. De är "high end" och har inte direkt profilerat sig i Sverige. Marknaden är väl för liten antar jag. Bäst lycka har du i butiker som ligger i områden med "lite dyrare" bostadsobjekt. Stenlunds Maskincenter (Elon-butik) i Stockholm (Solna) säljer en hel del och kan deras produkter t ex.

Tack! Jag har varit i en Elon-butik men de behövde ta reda på mer information (bor i Göteborg). Ett företag jag var i kontakt med nu sade att Liebherr inte har några rostfria fronter (den modell som skulle gå att "fälla in") och när det gäller den andra så fanns det inga rostfria fronter att köpa utan det fick man då ordna själv med hjälp av en plåtslagare!

Ring till butiken i Stockholm och prata med dem. De säljer mycket Liebherr. Sen behöver du ju inte handla där om du inte vill. Alltid jobbigt att prata med folk som inte kan de produkter man är intresserad av. Tror inte normalt att just Elon som kedja är några experter på det här fabrikatet.

En liten uppdatering...

Jag vet nu vilka företag där vi bor som säljer Liebherr och mailade en av dem idag med en del frågor.

Vi kommer nog även att titta på alternativa lösningar där kanske en side by side som man kan ställa in i en nisch är en av dem. Det skulle ju definitivt inte bli lika snyggt som t.ex Gaggenaus (eller Liebherrs heller för den delen) variant men det skulle bli klart billigare. Än är dock inte sista ordet sagt!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.