timmelstad
timmelstad: Mediamarkt har fel. Du har köpt den av dem och den är repig direkt upppackad ur obruten,förpackning. Börja inte dribbla om vattnet när du pratar med dem dock, fokusera på repskadan, det är vad du kan reklamera.
5 svar · 7,0k läst
L
Låneslav: Idag var en tekniker här. Han lyssnade lite på skåpet och tyckte inte att det lät så märkvärdigt. Plockade loss fläkten och lite, men konstaterade att ljudnivån var normal. Som tur var så var Bosch justa och han sa att de skulle ta det på Goodwill. Får försöka lära mig att leva med suset tror jag. I övrigt gillar vi ju frysen och vi tycker inte att vi kan hitta någon lika bra kyl
13 svar · 10,2k läst
T
tagg1966: Har klippt av en bit av kopplingskabel mellan spis och vägg och satt på nya stick klammor eller vad dem heter kopplat exakt lika som innan men det händer inget helt död.
2 svar · 2,0k läst
·
Göran.W
Göran.W: Skönt du fick rätt på det. Det går utmärkt att transportera kylskåp när det är kallt ute doch får man absolut inte starta dom från kompressorn håller iaf +10 grader för oljan blir som sirap när den är kall
13 svar · 5,8k läst
S
sin: Kika på bertazzoni, mycket rejälare än Smeg och billigare än Ilve. Inte lika många varianter som Ilve, men lika många som Smeg. http://se.bertazzoni.com/ prisindikation kan du se här: gasspisen.se Tessan 100: Lokala handlare kan ofta ge ett bättre pris än onlinebutiker har jag märkt när vi jagat spis senaste tiden, på Smeg fick vi tex direkt en tusenlapp bättre pris lokalt än på
5 svar · 4,9k läst
NetNut
NetNut: Det kan vara något så enkelt som kalk/järnavlagringar i själva inloppsventilen som gör att den inte stänger ordentligt. Eller så är inloppsventilen kass, bytte själv denna på en ismaskin (som har samma sorts magnetventil som en diskmaskin), köptes på Ebay för 85:- med frakt. Sök lite på Ebay så hittar du snabbt rätt ventil. Funkar maskinen i övrigt är det lönt att byta tycker
10 svar · 10,7k läst
T
TTH: Efter att ha konstaterat att överhettningsskyddet var ok , gav jag mig på "funktionsvredet". Det var också ok. Därefter "temperaturvredet". Det var trasigt. Efter att det är bytt fungerar ugnen igen.
7 svar · 4,3k läst
K
krillekung: Låter som evaporatorsensorn är söder, då går den för ofta och det blir för kallt
3 svar · 3,4k läst
P
Pjotan: Hej d-sajn, på undersidan av din häll står det ett PNC nummer. Ta det numret, gå in på http://shop.electrolux.se/node535.aspx och sök på PNC numret, så får du upp reservdelslista på din häll. Där kan du kolla vad glaset kostar som lös reservdel.
5 svar · 17,0k läst
Patrik_Hed
Patrik_Hed: Är det bara spisen som leker Allan eller har det uppstått märkliga fenomen som att t.ex. halllampan tänds när du vrider på en platta? Kontrollera att huvudsäkringarna är hela. Det räcker inte att bara titta på säkringen utan du är tvungen att skruva ur den för att kontrollera att färgplutten verkligen lossnat. Detsamma gäller gruppsäkringarna i centralen. //Patrik
4 svar · 2,3k läst
S
swehunt: Jag har ett gammalt ( ~10år) gammalt Bosch kylskåp (KSK37001 SD) med elektronisk styrning. När man starta skåpet kyler det ner till inställt värde men sedan startar skåp aldrig mer. Det krävs att jag gör det strömlöst och ansluter det igen för att det skall starta. Någon som har tips om vad som kan vara felet ? F.n. starta jag skåpet var 30:e minut och kör det i 15 minuter med
0 svar · 2,6k läst
J
JanneL: Jag skulle satsat på prisol. Pex har jag ingen erfarenhet av. Känns som att jag skulle vilja se den och inte bygga in den.
3 svar · 4,0k läst
B
BigGitt: Perfekt ! :) Det uppskattas att man ger feedback!
9 svar · 12,9k läst
T
thomasx: Ja, jag borde inte följt rådet att köpa på nätet. Det är bara strul slarv och dåliga leveranser från tretti.se Cylinda har maskinen på lager med 1-2 dagars leveranstid. Tretti.se's slarv med försäljning av utgångna modeller, ignorans i att följa upp med vilken maskin som ersätter och nu till sist deras värdelösa logistik gör att vi inte får någon diskmaskin förrän tidigast
37 svar · 6,4k läst
A
Anders D: Vad tycker du om den då? I en annan del i detta forum framkommer det positiva erfarenheter på ovandelen av spisen men sämre resultat på ugnsdelen. Kan du delge dina erfarenheter?
3 svar · 4,2k läst
B
BjörnBygg: [citat] Det beror nog på specifika modeller som varit mindre lyckade, men man kan inte avgöra vilket märke som är bäst genom att endast jämföra två modeller;)
7 svar · 3,1k läst
Stringfellow Hawke
Stringfellow Hawke: 7200 W blir ju lite knepigt på en fas. Två fas är det nästan alltid på hällar idag. En fas för ugnen dvs 3x16 fram.
3 svar · 1,7k läst
M
magnu: Vad har du att riskera? På gamla frysar med mekanisk termostat, brukar det finnas en knapp för extra infrysning, Den kopplade förbi termostaten. Man skulle trycka in knappen några timmar innan man skulle frysa in älgen, för att få det extra kallt. Min gamla frys körde jag i flera veckor med den knappen intryckt, om det fungerar för dig, vet jag inte.
3 svar · 938 läst
N
nilaz: Jag har en Husqvarna Cardinal 521 som är ca 9 år gammal. Den har börjat läcka i luckan. Jag har skruvat bort plåten som sitter utanpå luckan och ser då att det runnit vatten från där utblåset på "varmluftshålet" sitter. Min gissning är att det läcker där men jag har ingen riktigt bra ide om vad jag ska göra åt det. Det verkar inte var någon läcka i tätningen kring luckan.
0 svar · 4,4k läst
perdahlin
perdahlin: Det bör vara enkelt att byta. På min LG1465 var det bara att lossa tätningen runt luckan, två skruvar på luckrelät samt två kabelskor till elanslutningen. Jag bytte även handtaget i luckan som blivit lite väl hårdhänt behandlat när inte relät släppte i tid. Total arbetstid mindre än en kvart. Delarna köpte jag på reservex. Detta gjorde jag för 2 - 2 1/2 år sedan. För en månad
1 svar · 1,7k läst
Mattias L.
Mattias L.: Jag höll också på som f-n med vårt nyinköpta Samsung no-fros,t ibland höll det -20 och ibland -10 lite godtyckligt. Först och främst ska man mäta tempen med termometern nerstucken i ett glas med matolja inte bara ha den liggande för det är det enda som är relevant (vad matvarorna har för temp). Detta jämnade ut mätningarna lite men jag tyckte ändå att det var ett himla pendlande
3 svar · 11,0k läst
S
security: Hehe såg att jag redan svarat;) Hade samma problem i somras. Reparatörer vill bara byta en termokontakt, kostar 2-2500:- det räcker inte. Köp detta på kit på Ebay:http://reviews.ebay.co.uk/Samsung-RS21-fridge-defrost-repair-problems_W0QQugidZ10000000005678075 Kostar ca 1000:- hemma. Tog ca 45 min att montera alla delarna för mig som är amatör .Detta är ett vanligt fel på Samsung RS 21
3 svar · 14,8k läst
J
Jenzza: Jag har installerat många ikea-hällar och dom känns helt ok. Betydligt bättre än smeg som e väldigt rackliga. Glöm dock inte att beställa dysor för din gastyp.
4 svar · 8,3k läst
P
Pjotan: Hej Fredriklo, fläkt med kolfilter i allmänhet fungerar bra så länge du har en kapacitet på fläkten som motsvarar köket samt att man underhåller fettfilter samt kolfilter. Fettfiltret ska diskas en gång i månaden och kolfiltret ska bytas ungefär vartannat år. Gör man detta får man en trevlig köksmiljö med kolfiter. Angående CleanAir modulen, så är det fler tillverkare idag som
1 svar · 5,8k läst
P
Pjotan: Du måste tömma maskinen på vatten först i rensluckan fram. När det är gjort så bör lucklåset släppa efter en stund.
5 svar · 10,5k läst
kysan
kysan: [citat] Samma som vår kyl/frys, hoppas du blir nöjd :-)
5 svar · 3,2k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Låter som det finns småpengar i nålfällan, eller som redan sagts, stopp i slangen.
2 svar · 1,5k läst
Immobil
Immobil: Kan du laga den själv, är det OK. Annars skulle jag satsa på en ny.
1 svar · 1,2k läst
N
Norrlandskusten: Fast om ventilen är fjärrmanövrerad och sitter på flaskan bör det ju vara ok? (Frågan är ju när man når break-even efter alla materiel-inköp...)
9 svar · 8,1k läst
K
Kattis70: Jag ä rockså nyfiken på Gorinje som jag hittade bra pris på både kyl och frys
5 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.