24 295 läst ·
6 svar
24k läst
6 svar
Finns det inga 45 cm breda bänkdiskmaskiner längre?
Hej!
Märker att våran bänkdiskmaskin börjar kasta in "torkhanduken".
Måtten på den är ca 45*45*45, fristående på diskbänken.
Bredden på avställningsytan på diskbänken är ca 52cm innan diskbänken blir diskho,
Självklart tänkte jag mig köpa en som hade ungefär dessa mått, men jag hittar ingen alls!
Har detta mått utgått helt, eller kan någon tipsa mig märke och återförsäljare.
Mvh
Fredrik
Märker att våran bänkdiskmaskin börjar kasta in "torkhanduken".
Måtten på den är ca 45*45*45, fristående på diskbänken.
Bredden på avställningsytan på diskbänken är ca 52cm innan diskbänken blir diskho,
Självklart tänkte jag mig köpa en som hade ungefär dessa mått, men jag hittar ingen alls!
Har detta mått utgått helt, eller kan någon tipsa mig märke och återförsäljare.
Mvh
Fredrik
Hej!
Tackar för svaren, ja det verkar vara nästan helt borta.
Länken till den märkligt dyra diskmaskinen, ser faktiskt nästan identisk ut mot våran, förmodligen 10 år, gamla diskmaskin från Huaqvarna Rapsody. Våran har dock ett vred istället för knappar, men annars känns det som om någon köpt upp ett gammalt lager och hottat till dem.
Konstigt att den är så dyr.
Mvh
Fredrik
Tackar för svaren, ja det verkar vara nästan helt borta.
Länken till den märkligt dyra diskmaskinen, ser faktiskt nästan identisk ut mot våran, förmodligen 10 år, gamla diskmaskin från Huaqvarna Rapsody. Våran har dock ett vred istället för knappar, men annars känns det som om någon köpt upp ett gammalt lager och hottat till dem.
Konstigt att den är så dyr.
Mvh
Fredrik
EDIT: ser nu att det var bänkmaskin... sorry.
Öh, det finns väl visst: http://www.tretti.se/vitvaror/diskmaskiner/45-cm-bred
Jag hade troligen den där Siemens inbyggnads. Byggde kök för sex år sen och den funkade bra. Dock så är det en jäkla skillnad på hur mycket man får in. Lär inte köpa 45 cm igen om inte utrymmet begränsar.
Öh, det finns väl visst: http://www.tretti.se/vitvaror/diskmaskiner/45-cm-bred
Jag hade troligen den där Siemens inbyggnads. Byggde kök för sex år sen och den funkade bra. Dock så är det en jäkla skillnad på hur mycket man får in. Lär inte köpa 45 cm igen om inte utrymmet begränsar.
Dometic ägs eller ägdes av Electrolux, (vilket jag misstänker du hade innan), fast de är specialiserade på husvagns/lastbils-produkter.
så det är i grund och botten samma maskin.
tyvärr hittar jag inte disken på dometics hemsida, står inget om späning på den....
/RF
så det är i grund och botten samma maskin.
tyvärr hittar jag inte disken på dometics hemsida, står inget om späning på den....
/RF
Klicka här för att svara
