har en ariston kyl o frys som sitter i hop frysen fungerar som den ska men nu har kyl delen børjat svika mej 15 grader )= någon som har något tipps på hur man kan se om det är termostaten är slut eller om det går att kopla sig førbi termostaten på något bra sätt ???
du kan bygla samtliga kopplingar utom jorden på termostaten (klassisk variant), sätt sedan skåpet på en vanlig dygnstimer och se om du får kyla i skåpet.
Har du separata vred för kyl och frys, och två kompressorer ?
/RF
Har du separata vred för kyl och frys, och två kompressorer ?
/RF
hej har två vred så møjligt att det är två
skall jag sätta ihop alla sladdar utom jorden ?
men vad är vad ??
sender med en bild så kanske något snille kan hjälpa mej
skall jag sätta ihop alla sladdar utom jorden ?
men vad är vad ??
sender med en bild så kanske något snille kan hjälpa mej
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan prova att mäta sensorn, den har ett motstånd som visar ett värde beroende på vilken temperatur du har, det är vanlig ohm mätning. ska se om jag kan ta fram vilka värden dom har vid vissa temperaturer annars går det säkert att googla fram.
annan lösning är att bygla som tidigare insändare sa, ledningen till lampan har ström hela tiden så du kan ta den så kommer kompressorn gå hela tiden, så länge du kopplar bort strömbrytaren till lampan.
prova att känna på kompressorn om den är varm. är den för varm så är det förmodligen inte sensorn.
annan lösning är att bygla som tidigare insändare sa, ledningen till lampan har ström hela tiden så du kan ta den så kommer kompressorn gå hela tiden, så länge du kopplar bort strömbrytaren till lampan.
prova att känna på kompressorn om den är varm. är den för varm så är det förmodligen inte sensorn.
Klicka här för att svara