L
Lazzeman: Tvättmaskinen som följde med huset har börjat krångla. det är en Cylinda, 210 tror jag. Vad som händer är att när man ståller in ett program och startar maskinen så går programvredet bara runt på 10 sek till stopp och ingen tvättning går alltså igång. Ngn som kan ha en kvalificerad gissning vad som kan vara fel? Lönt att laga?
0 svar · 1,8k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Vi har helintregerade kylar och frysar från AEG, köpta 2006. De är mycket tysta, vi har aldrig hört minsta ljud. Vi är helnöjda. Men viist är det som Bubblaren skriver att utrymmet i kylarna/frysarna blir mindre med helintregrerat. För oss var det dock värt detta.
4 svar · 1,2k läst
B
BjörnBygg: Har en OBH nordica kastrull som blev totalt skev efter några månader med induktionshällen. Nu har jag bara iitala och dem är mkt bättre.
8 svar · 10,1k läst
·
R
Rooney: Nu har vi skruvat bort kylskåpet från miniköket. Det drivs av ammoniak tydligen... Vi ska testa att vända på det några gånger och se om det hoppar igång igen sen. Hur länge ska det ligga innan man vänder på det igen? Är det i någon speciell ordning man ska vända det?
7 svar · 48,4k läst
Demmpa
Demmpa: [citat] Med julakylskåpet blir bl.a mjölken aldrig kall (+4C), biltemakylskåpet skulle jag tippa samma temp som julakylskåpet. Dom flesta sådana kylskåp/kylväskor är beroende av omgivningstemperaturen, ju svalare det är i rummet ju svalare kan kylen hålla.
4 svar · 9,4k läst
B
berne88: nu har de hänt grejor:) de jag priset jag skrev i mitt förra in lägg 33.000kr stämmer inte nu:) nu fick pruta jag och tjej som ´skam, så nu fick vi dom nya husqvarna kyl och frys, med is maskin, respektiv vatten i dörren..... vi ränkade ut att vi tjäna 12.000kr på att pruta osv, plus att vi får de senaste....mkt nöjd nu
19 svar · 13,7k läst
S
SkaneErik: Ja i princip. Tror Husqvarna och AEG är Electrolux "prestigemärken". Lite som Siemens/Bosch.
1 svar · 6,3k läst
M
munge: Bra idé, men jag kan lätt få ner kylen bredvid till 2 grader.
9 svar · 4,3k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Hehe Semester o sitter o plaskar med fötterna i poolen, slösurfar och försöker få motivation till att gå 10steg o kladda på lite färg på ett fönster :)
7 svar · 1,4k läst
A
A-Man_08: Kolla http://www.reservex.se/?gclid=CJLM1LSzv7ECFW0vmAodhFcAqw Den här sidan tycker jag är bra. http://www.nettoparts.se/shop/reservdelar-till-vitvaror-114s.html?gclid=CNiC6MGzv7ECFc0vmAodpxMA5A Vilken del är det du behöver?
1 svar · 3,9k läst
T
Tompa01: Är orimligt, Om den drar 200w skulle ni känna att den konstant avger värme. Jämför värmen från en frostvakt eller glödlampa på bara 100w. Känns en tydlig konvektiv varm luftström över. Antingen så har ni mätt fel eller så är det något allvarligt fel på hällen
2 svar · 1,2k läst
Göran.W
Göran.W: Gör det för det tar längre tid än man tror innan isen har torkat i röret för det är isolering runt det och värmen har svårt att komma dit. Ja du ska kunna blåsa i avfrostnings röret.
7 svar · 13,6k läst
H
hempularen: Sorry, jag såg först nu att det var bänkdisk som gällde. Den där har nog tyvärr sin diskmask. koppling under bänken.
3 svar · 2,8k läst
Fotografen
Fotografen: En eller två kompressorer? Eftersom du har två vred är det troligen två helt separata system och eftersom frysen inte blir kall nog är det något fel på den. Sätt båda reglagen i mittläge, då borde det bli hyfsad temp, gör sedan små justeringar och vänta ett dygn mellan varje justering. Men, som sagt, något fel på frysen.
3 svar · 7,7k läst
A
alekks: Nej, det är väl det jag är mest orolig för... Speciellt för att jag har en diskmaskin som har en gammal eller icke-standard anslutning som är mycket större och bredare än dagens alla små anslutningar... Den är redan skarvad eller "adaptrad" för att kunna fästa anslutningen för vattnet. Men däremot så för tilloppet så fattas det bara ca 30 cm så det kommer vara inne i skåpet
6 svar · 9,0k läst
·
U
ubeda02: IKEA hänvisar till Whirlpool. Whirlpool hänvisar till IKEA. Så då får jag fråga er på forumet. Armen roterar dåligt (nästan inte alls) i övre korgen. Har gjort rent allt som kan göras rent. Nedre armen snurrar. Då började jag undra, ska det inte vara en gummitätning till anslutningen för övre korgen? :confused: På bilden nedan, som är tagen rakt in i öppen maskin med korgarna
0 svar · 4,7k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: [citat] 30 gr 30min 40 gr 40min 60 gr 60min Då kan man inte proppa maskinen full med 8kg tvätt. Annars så ställs ju tvättlängd och vattenmängd in av maskinen beroende på tvättvikten.
8 svar · 11,7k läst
R
Reitmond: Tack snälla, väldigt hjälpsamt! //Klas
11 svar · 12,2k läst
·
Suhagg
Suhagg: [citat] Kan ju vara annan kvalitet eller så har ni inte gjort något som varit risk för skada. I mitt test stod en kastrull ca 2dm ifrån hällen. Jag knuffade den emot hällen som att den skulle upp på hällen. Vips var en bit borta från kanten. Så klart ska man lyfta upp kastrullen men det är nog lätt gjort. En rostfri kant tror jag löser detta.
20 svar · 11,4k läst
H
hempularen: Skyddet består ofta av en flottör som ligger i bptten på baljan i botten på maskinen, om den flyter upp så går översvämmningslarmet. Ofta räcker det att få bort vattnet där för att få igång maskinen. Sedan måste man vara observant på var det läcker, för översvämmningsskyddet är ju bara symptom på ett allvarligare fel. I vårt fall (inte exakt den modellen) var det slangen
1 svar · 6,3k läst
B
Besservisser: Ja det är duktigt men med en multimeter så upptäcktes att det nya reläet inte hade någon bygling internt mellan N och M vilket det gamla hade och kallades där N Så Alla gulgröna till jordplint och svart från termostat till C alla blåa till N och bygla dessutom N till M alla bruna till L utom den som är vidarekopplad mellan termostaterna och så var det kondingen den blåa till blå
3 svar · 1,6k läst
J
Jonan: Micron är definitivt en whirlpool. Ugnen är jag inte säker på vem som tillverkar.
6 svar · 6,8k läst
M
miksil: [citat] Just 2 ggr står inte i lagen, utan där står "Kräver köparen en annan påföljd än avhjälpande eller omleverans, har säljaren trots detta rätt att på egen bekostnad vidta sådan åtgärd, om han efter det att reklamation har kommit honom tillhanda utan uppskov erbjuder sig att göra detta samt åtgärden kan ske inom skälig tid därefter och utan kostnad eller väsentlig
12 svar · 1,5k läst
imported_Benno
imported_Benno: Det finns alltid risker med vatteninkopplingar i kök oavsett om det är disk- eller tvättmaskin. Det är inte utan orsak man vill införa krav på golvbrunn även i kök. Jag gissar att flertalet tvättmaskiner saknar de säkerhetsavstängningar som diskmaskiner har vid läckage, så det är väl något större risk med en tvättmaskin, som dessutom brukar vilja röra på sig om tvätten hamnar
1 svar · 3,0k läst
T
toker78: Ok, får köra dit imorgon efter jobb och prata med dom.
4 svar · 2,0k läst
M
magnu: Köra kemikalier i maskinen är ibland effektivt. Jag laddar maskinen med kaustiksoda som ett sista desperat försök, det har fungerat en gång. Nu senast, gjorde jag rent avloppet från fett och hittade en igensatt backventil, det blev mindre dåligt, men inte tillräckligt bra.
5 svar · 4,7k läst
I
Ingelan70: Ett plus att ugnen är pedagogisk! -kan se min lilla mamma framför mig när hon ska hjälpa mig i köket i jul, hon hade svårt med min gamla (iofs högtekologiska) husqvarna ugn från 1989 ;o)
16 svar · 5,0k läst
jarlh
jarlh: [citat] Vi "byggde om" skåpet ovanför just för att kyl/frys tokjobbade annars. Kylen/frysen som fanns först räckte inte upp hela vägen, så där ventilerades det den vägen. Men efterföljande kyl/frys gick ända upp till skåpet ovanför. Vi kunde inte förstå varför den betedde sig så konstigt. Sedan fick jag riva ur lite bak i ovanskåpet och öppna upp, därefter fungerade allt
3 svar · 11,2k läst
jarlh
jarlh: Allt blir inte riktigt som man tänkt sig, så nu står gamla maskinen och diskar igen i köket. Ny maskin skulle gå på strax över 10 000 kr, om man skulle uppfylla så små krav som 5 års garanti och lampa invändigt. Fick i alla fall ut strax över 2000 kr på hemförsäkringen!
8 svar · 30,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.