Verktyg & Maskiner
greebfighter: hittade denna webshop i österrike men jag är inte säker på om de sänder till sverige http://www.toolplanet.at/index.php?cat=c29_Hilti.html&XTCsid=605e1242be62a4eda3a7af98c71d7b3e
softarn: Det ska nog inte vara något problem. Använder dessa borrar för att, förutom attt ibland borra i trä eller plast, i huvudsak borra i rostfritt av olika slag utan problem. Man får slipa borrarna om man är för ovarsam.
Bezt: Man behöver en sådan här. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=55498379 2 batterier är skönt, slipper man vänta medan batteriet laddar och köper du 1 maskin till inom lxt serien så kan du köpa en "ren" maskin och använda båda samtidigt.
danielr112: Stod och tittade på den med. Och finns den kvar när lönen kommer nöästa månad e risken stor att man handlar en sådan med. Man kan itne ha för få maskiner =) skämt åsido. helnöjd med denna. visst inte lättaste men jag är stark ;)
FredrikR: Skulle ja ha 2st likadana sågar av nån, tror jag de skulle vara 135an :) Mycket användbar, stabil, lätthållen, inte overkligt tung, en allätare skulle ja säga. Kollar man på www.bosch-pt.se så finns inte 500an med där, men däremot 85an, dock skulle jag nog rekommendera en 135a med precision control (styrbackarna ändras autmagiskt mha. en knapptryckning).
Nimajneb: Jag tror migrationsministern ska jobba för att göra tillbehören kompatible mellan olika verktygsmärken. Infrastruktursministern skall se till så att alla har tillgång till äkta bredband och tryckluft utan vrålande kompressorer. En konkurrensminister skall se till att vår priser hamnar på samma nivå som i UK o US Många positioner att tillsätta........ Men innan detta blir verklighet
Ardexsmitten: [citat] Utvecklingen av inverter strömkällor har sprungit ifrån dej....man kan inte generellt påstå att enfas e dåligt. Att svetsa med "pinne" kommer alltid att va svårt för en nybörjare, varesej man har tre- eller enfas. Det finns svetsmaskiner som upplevs som väldigt bra, pga att de är lätta att starta "pinnen" med, men det är fel. En hög startström ger svetsfel. Det gör
Ronnyh: uppdatering om Bauhaus, flera av varuhusen i stockholmsområdet har dem på lager men Bromma får in dem om ca 2 veckor. För att underlätta om någon annan tänker köpa wolfcrafts modell från Bauhaus så kallas den för undercover jig och har art. nr.: 4006885464209 kostar 369:-. Har varit lite svårt att få dem att hitta den i datorn så jag rekommenderar att man tar med art. nr.
ITFC: Har använt sticksåg från Kress flitigt i några veckor nu, tycker den känns rejäl och hållbar. Har tidigare använt skräpmaskiner och en lånad Hitachi och jag tycker den ligger väldigt nära Hitachin i känslan.
Fredrik.engdahl: där är ju dessa från kjell.com för 600:- funderar på att skaffa en sådan till min 14,4 skruvdragare http://www.kjell.com/?item=42772&path=2500000,37000000,37040000
ikeahantverkaren: Jag har hiltis .den är suverän.finns olika modellbeteckningar och prisklasser och funktioner.Den bästa och förstås dyraste,som jag köpte får du ut räta vinklar med också.Den har både punkt, linje och krysslaser i sig och jag tror jag fick ett bra pris 5800 ink moms.Har inte modellbetäckningen i huvet men det ser ni på deras hemsida.Skall vara den dom rekommenderar för inneväggar,
Danne031: Väcker den här tråden lite en gång till för det närmar sig inflyttning i renoveringsobjekt :) Någon mer än mats_o som har något att tycka om Kärcher 2004 A? Nu har jag itne direkt letat ännu, var bara det att det är lite drive på den i närmsta varuhuset, fast 895:- låter inte särskilt billigt om det är en mini variant.. Jag ska som sagt renovera så det blir byggdamm, sedan
andersmc: [citat] Du är väl nybörjare, eller hus? Annars hade du knappast behövt ställa frågan. Och du undrade var man köpte det "billigt". Om du redan vet vad du vill ha behöver du inte fråga.
P-plats: Pferd har en oslagbar fil som tar även ryttaren: http://shop.rueggeberg.de:8000/ostore(cz1TSUQlM2FBTk9OJTNhYXJtMTMzc19QMDFfMDElM2E0b05JNnFqZzdqUDQtejZsbjB2TERJQ3VqaW1OTldvb1duSXRnLWlsLUFUVA==)/catalog/~flNUQVRFPTc5MTguMDA5LjA1LjEw====?selected_item[1]=0000000001&selected_area[1]=0000007378&~okcode[1]=ITEM&~target[1]=FRAME_4&~forcetarget[1]=yes
geschwint: Du kommer att bli nöjd. Om du kollar specarna på hemsidan så ser du att det är ett stort hopp i prestanda mellan Mini/Midi och 22+
styrman1: Gammal tråd men jag köpte en Bosch isio för 395:- så nu har Lissma sänkt priset tillslut.
Majjijann: Ok. Lite förvånad men ändå inte. Jag fick verktyget av mina polare på fönsterföretaget, och jag har använt ett sånt här kluvet stämjärn otaliga gånger i arbetet hos dem, men aldrig med hjulet på. Tack.
strösselhuset: Nya matarhjul inhandlade och monterade. Nu går det som tåget och när jag känner på de nya hjulen förstår jag att de gamla är lika hårda som sten. Altså nya matarhjul åt folket :D
Gilbert: [citat] Nej, de har engelsk stickpropp med inbyggd säkring, så den måste man byta ut, men en ny stickprogg för en tjuga är ju ett par snäpp billigare än en trafo för 400.
bygga_bo: [citat] Håller med om att en 125 mm slip är i minsta laget - det är väl i det närmaste att betrakta som en nödlösning man tar till om inget annat finns till hands. Några problem med att det inte blir jämt har jag dock inte upplevt. Men visst, det tar kanske några meter skarv innan man har fått in snitsen. [citat] Jag fick en sådan slang, och tänkte som många andra här att den
bekin: Gav min son en Boschs Multimaster i julklapp förra julen men jag har nog använt den mest själv. I år får han två extra sågblad i julklapp men nästan 300 kr är dyrt för ett par plåtbitar tycker jag. Bra maskin men den för ett himla oväsen.
JonasHolm: Nu är årets julklapp inköpt. Det blev en Makita 6842 inklusive 12000 gipsskruv (6000 30mm + 6000 41mm) för 3740 pistoler på Fredells. /Jonas
valjn: Samma drive nu 2008 fler betyg på maskinerna? Hade tänkt köpa en limpa sticksåg.
Mikael_L: Söker du en julklapp till någon som kan behöva en batteriladdare till bilen så kan ni läsa mitt inlägg i "Lidl-tråden". http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/72018-lidl-verktyg-denna-vecka.html
Mikael_L: [citat] Du skrev byggsåg i rubriken. En byggsåg kan aldrig få för mycket kräm. Det är bara ett stort elände när den börjar storkna för att du ska klyva en rejäl regel. Men det finns många fler aspekter, givetvis. Vill du använda sågen till lite finssnickeri efter du byggt klart, t.ex. möbler, hyllor osv. Då ger ju en GTS10 eller en deWalt för den delen, betydligt mer