Hej!

Har sökt på forumet om bra och dåliga skruvautomater, men jag blir inte klok på svaren, så jag frågar igen...

Jag ska skruva ganska mycket gips, och funderar starkt på att köpa en skruvautomat, men vilken?
Jag har liten erfarenhet av skruvautomater, alla tips och råd är välkomna..

Vill ha något som funkar bra och inte krånglar och som helst klarar skruv av olika märken utan problem.

Smärtgränsen går vid cirka 3000-3500 tusen...

Någon som har några förslag?

/Jonas

jag köpte en makita när ja börja med huset, funka kanon, kommer inte ihåg vad den kostade.

makitas batterimaskin är riktigt bra framförallt om man har makita innan. Utan batterier kostar den 1800:-

Rekommenderas starkt

P
Makitas maskin funkar bra men den kan inte mäta sig mot en nätmaskin i hastighet.
Alla maskiner funkar nog mer eller mindre bra beroende på fabrikatet på skruven. Min Fein funkar inte bra med Essve's skruv men däremot med K-Rauta's, och kollegans Makita vill matas med raka motsatsen.

Mikael_L
En Makita 6833 (230V-maskin) har jag köpt begagnat och billigt.
Hårt proffskörd av en hantverkare. Den gick inte helt lysande i början, men efter jag tagit loss matarhuvudet, rengjort och smort lite (inget svårt jobb!) så fungerar den jättebra nu.

jag har ingen annan erfarenhet av dylika maskiner, men då rätt många proffs använder denna så borde den vara hyfsat bra. Det lever om hyfsat, hörselkåpor rekomenderas, undra om det finns tystare skruvautomater?

Jag tror inte att jag skulle vara speciellt mer lycklig om den var batteridriven ...

Den går att få tag, i överkant av din budget:
http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/28_22_32/products_id/361

Redigerat:
Nu är årets julklapp inköpt.

Det blev en Makita 6842 inklusive 12000 gipsskruv (6000 30mm + 6000 41mm) för 3740 pistoler på Fredells.

/Jonas

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.