2 413 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Letar skruvdragare
Sida 1 av 2
Hittade denna:
http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=1757&n=20100
Vilken kan det tänkas vara och är den nåt att h?
Får max kosta 2000:- får gärna vara ett kit och dubbla batterier.
Ska kunna borra lite men slagfunktionen känns kanske inte aktuell. Kan köra med en större för det.
http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=1757&n=20100
Vilken kan det tänkas vara och är den nåt att h?
Får max kosta 2000:- får gärna vara ett kit och dubbla batterier.
Ska kunna borra lite men slagfunktionen känns kanske inte aktuell. Kan köra med en större för det.
Makitas bebisblå är alltid Makita, Makita frälst som jag är (Festool numera också) fast det var ju batteriet då... NiCd. En Makita med röda batterier är alltid NiCd vilket är ett dåligt val för miljön, NiMH och Li-Ion är bättre vad gäller minneseffekt. Jag kan inte svara på kvaliten på bits och sånt men dragaren är bra, 6271 tror jag den heter, deras lilla 12voltare.
Köp festool eller hilti... Överlägsen kvalite..
Hitachi har oxå bra skruvdragare till vättiga priser
Hitachi har oxå bra skruvdragare till vättiga priser
Som sagt 2k är maxgränsen.
Frågan är hur bra ni-cd batterierna i denna funkar. Hade velat haft nimh batterier egentligen. Behöver inte det bästa och för lite hemmapul så borde en maskin med maxtak 2000kr räcka långt.
Ska försöka ta mig ner och känna på den imorgon.
Frågan är hur bra ni-cd batterierna i denna funkar. Hade velat haft nimh batterier egentligen. Behöver inte det bästa och för lite hemmapul så borde en maskin med maxtak 2000kr räcka långt.
Ska försöka ta mig ner och känna på den imorgon.
thestills. vad för ah på batterierna och vart hitta du den?
Just därför bör du undvika NiCd-celler- Dom mår dåligt och går en förtidig död till mötes när dom inte används kraftigt och regelbundet.danielr112 skrev:
Li-ION är helt klart hempularens bästa val.
Hitachi har en fin maskin med Li-I, som brukar gå att få för runt 1700-1800:-
Den heter nånting 14,4 DFL. Stark, Li-io, lätt i vikten, trevlig bälteskrok, två batterier.
På minussidan: saknar autolock-chuck och har små (men snabbladdade) batterier.
Nästan proffsmaskin med gynnsamt pris.
Jag tycker också att Gröna bosch med Li-batterier är rätt OK. PSR 14,4 LI-2 och 18 LI-2. Dock är dom aningens för dyra (till normalpris) för att reservationslöst rekomenderas.
Sen tycker jag att många av de nya minidragarna verkar ruskigt intressanta (och kompetenta).
Ex Bosch GSR 10,8 Li, Durofix 10,8, Hitachi, aeg, osv har sina modeller. Andra kan väl lägga in fler modellbeteckningar. Dom är ofta förvånansvärt starka för sin storlek.
Den ska gå att borra med också så 12v vill jag inte gå under.
vet hur nicd funkar. Frågan e mer hur de funkar vid lite kyla de som kommer med den maskinen.
Har du någon länk till de andra?
vet hur nicd funkar. Frågan e mer hur de funkar vid lite kyla de som kommer med den maskinen.
Har du någon länk till de andra?
Ska det borras så går en del minidragare bort. Bitshållare istället för chuck och (lågvarvig) singlespeed är ju inge vidare.danielr112 skrev:
Durofixen t.ex. har ju både chuck och två hastigheter.
http://www.cwatson.co.uk/index.html?lang=en-uk&target=d19.html
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Ska du bara borra i trä så kan jag rekommendera
GSR 10,8 V-LI-2 som borrar upp till 19 mm. Har själv borrat en del 16 mm hål utan problem
2 batterier på 1,3 Ah som man laddar på 30 min.
Chucken tar upp till 10 mm.
2 växlar 0 400 / 1.100 varv/min.
Inbyggd LED-belysning som ibland varit riktigt bra
Vikt 1,1 kg.
Jag gav 1595:-
GSR 10,8 V-LI-2 som borrar upp till 19 mm. Har själv borrat en del 16 mm hål utan problem
2 batterier på 1,3 Ah som man laddar på 30 min.
Chucken tar upp till 10 mm.
2 växlar 0 400 / 1.100 varv/min.
Inbyggd LED-belysning som ibland varit riktigt bra
Vikt 1,1 kg.
Jag gav 1595:-
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 421 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 421 inlägg
danielr112
Jag har inte skruvdragaren i min direkta närhet just nu men jag gissar att det var 2st ordinarie batterier 2.6Ah. Jag ska titta efter nästa gång jag är ute vid huset..
Jag köpte den på min lokala Woody handlare. Kändes som det var ett allmänt Woody erbjudande dom hade. Fick även tag i en stick- och en cirkelsåg på samma gång
Jag har inte skruvdragaren i min direkta närhet just nu men jag gissar att det var 2st ordinarie batterier 2.6Ah. Jag ska titta efter nästa gång jag är ute vid huset..
Jag köpte den på min lokala Woody handlare. Kändes som det var ett allmänt Woody erbjudande dom hade. Fick även tag i en stick- och en cirkelsåg på samma gång
danielr112 skrev:
En polare på jobbet som kör med exakt det paketet, Han har inte haft några problem över huvudtaget. Lådan med bits och prylar är alltid välkommen när den hänger med automatiskt.