B
Bychen: La ut en fråga men den är inte aktuell längre, kan man ta bort inlägg?
0 svar · 1,6k läst
tallmilan
tallmilan: Kalas svar ! Tack
2 svar · 1,3k läst
S
Flyttad
S
Flyttad
Daniel_N
Daniel_N: [citat] 160x160, tjocklek 26.
8 svar · 3,0k läst
·
Manberg
Manberg: På så sätt så har du även argumentet att köpa en pelarborr! Hur ska det annars bli exakt?
7 svar · 3,1k läst
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: jag får lite av denna effekt med mitt 70-300 objektiv från canon.fotar man i raw format så kan man redigera det ytterligare i photoshop genom att lägga på olika filter och på så sätt framhäva själva objektet som mer färgrikt och det gör det ju tydligare vad som säljs.Detta används flitigt på reklambyråer.
12 svar · 2,9k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Funderade också på torsion ihop med slagdragare men drog slutsatsen (eller intalade mig:)) att bitsen inte lika gärna hoppar ur spår som en oflexad bit. OK, man kanske tappar ngn Nm, men det kanske inte är hela världen. Det framgår inte vad du ska göra, men du lär väl inte vränga 90Nm med PH el. PZ-bits eller hur?.
10 svar · 2,7k läst
Majgårdarna
Majgårdarna: PÅ några har motorn gett upp. På andra gick on/off knappen sönder hela tiden.Tillslut så tröttnade någon på att laga den hela tiden. Det där knapp problemet var det på många Metabo.
32 svar · 10,1k läst
·
D
doppsko: Uppdatering, Efter att ha stött på 3st olika power craft 50-90mm pistoler (från 2 olika varuhus) som läckt luft i packningen melllan över och under stycket så köpte jag mig en A-plus från Clas Ohlson. Classes funkar perfekt. Inget läckage nånstans och mycket kraft. Den var dock 400kr dyrare, men vad ska man göra när man har ett bygge som står och väntar...
9 svar · 5,5k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Dom är iaf upptagna i utställarlistan ... http://catalogue.swefair.se/catExhibitorSimpleList.asp?projectid=09035;09029
20 svar · 3,8k läst
B
Byggarn: Kan definitivt rekomedera en batterimaskin . Har själv en av varje (sladd och batteri) och sen jag köpte batteri maskinen så blir sladdmaskinen sällan använd. Båda är Makita.
17 svar · 13,4k läst
phl
phl: Ah, bytte precis mina julklappspengar mot en TS55:a med två 1400-skenor. Lite roligare än papperslappar med gamla kungar på =)
39 svar · 3,6k läst
CCPusher
CCPusher: [citat] Det låter avancerat! :-o
7 svar · 3,1k läst
P-plats
P-plats: [citat] Batterilagret är bra att ha med att göra och det finns även flera återförsäljare för deras batterier. Enda kruxet är att man kan få olika batterier mellan olika leveranser har jag märkt.
13 svar · 2,8k läst
S
StupidiputS: [citat] Puffar till och lånar tråden lite. Vi har ett masonittak i vårt kök på nedervåningen som vi gärna skulle vilja förlänga in till matsalen i samband med renovering. Du verkar ha koll på tillvägagångssättet! Har du lust att berätta mer? Letar också efter tips om hur man fasar kanterna på masonitskivorna utan en sån där eminent hyvel.
9 svar · 2,3k läst
·
blåhaken
blåhaken: Om det är mycket att slipa, hyr en så kallad "giraff". Det går grymt fort att slipa, och ger ett bra resultat. Om det är mindre att slipa, rekomenderar jag ett vanligt sandpapper med slipplatta och skaft.
1 svar · 1,1k läst
gadeberg
gadeberg: [citat] Japp exakt likadant
4 svar · 4,6k läst
J
Jan-L: Tror du gör rätt, du kommer garanterat att hitta en trevligare smidigare såg än den.... En blå Bosch eller en Hitachi kanske............mer pengar, men håller kanske 20 år och är till stor glädje!
4 svar · 1,6k läst
S
SusanneK: Har precis hyrt en skivlyft hos Cramo och de är, som många skriver, supertrevliga och proffsiga! Att hyra en skivlyft kostar 58 kr +moms/dygn (ringde till Coop Bygg och de skulle ha 65 kr/tim)! När jag frågade om lyften skulle gå in i en personbil bad killen på Cramo att få återkomma med uppgifter om storlek, och gjorde det inom tre minuter! Kommer absolut att ringa dem igen! TACK FÖR
12 svar · 16,1k läst
F
Frebbe: Du kommer nog klara det mesta så när som på större bilningsarbeten, men de få gångerna kan du ändå hyra lämplig maskin (eller låna). Men en annan sak som slog mig var följande: Som privatperson borrar du nog inte särskilt många hål med borrhammaren per år. En bra sladd-maskin kan du säkert därmed ha glädje av i minst 20 år, kanske ännu längre. Däremot kommer nog inte
13 svar · 6,6k läst
N
niblom: Jag får ta en tur till Harald i morgon och handla en sådan. Så får vi se sen hur bra den fungerar... /N
6 svar · 4,8k läst
S
stomneby: 11-12 kan även vara ämnen till fräs sticklar som man slipar i en stickelslip och sedan använder i en fräsmaskin vanligast kopieringsfräsning. Med en liten osäkerhet dock jag har bara använt hss stål till detta men det var 25 år sedan. Titta på denna sida som har varit uppe i detta forum förut. http://www.kjellihbg.com/tips.htm Mvh h
19 svar · 9,1k läst
·
N
niblom: Fast det där med sladd är helt beorende på omständigheterna. Jag har rivit ut all el, vvs osv och har helt kala väggar och håller på att bila in ny el installation. Det är så j... jobbigt att hålla på med sladdar bland alla stegar, kaffekoppar och skräp. Jag har köpt snart en kilometer förlängningskablar, men saknar ändå, jag håller på i stallet också.
18 svar · 13,0k läst
Cinolin
Cinolin: Den funkar fint fortfarande...men jag använder den inte så jättemycket nu på vintern. Min kompressor har ju 24 l tanken, men cylinderblock och motor verkar vara identisk med den på 50 l modellen. Inga problem att köra på 10 A säkring, det tar sin lilla tid att fylla tanken då det är en ganska liten cylindervolym. Det som överraskat mest är hur tät den är, inget läckage alls, den
8 svar · 6,8k läst
ClasseClas
ClasseClas: Tack för bra tips! Prisnivån verkar vara riktigt rimlig jämfört med Dieter och tools4wood. Wixeyn är intressant. Får se om jag köper en sån. Det var inte aktuellt för mig när gruppköpet gick av stapeln. Det är klart att det är kul med injusterade prylar. Då går det bara att skylla på operatören när det går fel... Nu har jag iofs bara byggmaskiner men när en dröm om mer
2 svar · 4,0k läst
tallmilan
tallmilan: Jepp, kolla i ATV affären
2 svar · 4,5k läst
B
bmos: Har en Senco 702XP jag också. Den kräver högt tryck, men herrejösses vilken kraftkarl det är! Spikar lite i min stenhårda timmerstomme ibland och blir lika impad varje gång när den bara tjongar in spiken. Köpte den från USA på postorder när dollarn stod i 6 spänn...Prisvärt är väl det minsta man kan säga och det enda jag saknar är att jag valde bort väskan till den.
4 svar · 14,5k läst
CCPusher
CCPusher: Och om man "tappar" pappret och råkar köra vidare utan papper så dödar man plattan direkt, det kan räcka att köra utan papper en halv sekund för att sabba plattan..
7 svar · 10,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.