Snabb fråga ang. Makita BDF452 18V Lithium-Ion (http://www.toolking.com/makita_BDF452.aspx)

Kan man köpa denna med gott samvete och veta att den kommer att hålla en tid framöver...
Kommer mestadels att användas för mina behov att underhålla mitt hus...

Hade en grön Bosch innan (den har nu gått sönder så jag måste beställa en ny idagarna) och ärligt talat så var jag aldrig riktigt nöjd med den...den var ganska tung etc...

Andra förslag? Ska förmodligen bygga ut till sommaren...men vill inte spendera alltför mkt pengar (blir alltså ingen Festool skruvdragare...).

Ett mycket utmärkt val. I mitt tycke kanske den bästa allroundmaskin som finns ute idag. Har själv en BHP 452 men hade hellre haft BDF. Ändå mycket mycket nöjd.

Sen har den ju bälteskrok

anra skrev:
...
Andra förslag? Ska förmodligen bygga ut till sommaren...men vill inte spendera alltför mkt pengar (blir alltså ingen Festool skruvdragare...).
Ska du beställa därifrån kanske en factory reconditioned vit skulle passa? : http://www.toolking.com/Makita_BDF452HWR.aspx ganska mycket billigare med mindre batterier och ingen bälteskrok. Har en själv och är mycket nöjd, har båda batteristorlekarna och har inte känt behov av att sätta de stora på borrmaskin och slagskruvdragare annat än då ett av de små ska laddas. Eller också ett mycket bra kit: http://www.toolking.com/Makita_LCT200WR.aspx det är mycket praktiskt att ha två maskiner, en för att borra och en för att skruva, och det blir inte så m ycket dyrare...

Redigerat:
Jag tittade först på den vita men den saknar som sagt bälteskroken och den har som Gilbert nämnde mindre batteri. Jag vill ha båda dessa... Men överlag så är det en bra dragare som inte väger alldeles för mkt??

Tror Hejdes i Kävlinge har den, bara att gå in och klämma =)

ahh, tack ph...will do

Även jag har en BDF452HW och är supernöjd, det är den bästa skruvdragare jag kört.
Eftersom jag har många andra Makita 18v verktyg så kan jag välja om jag vill använda 1.5Ah eller 3.0Ah batterier som båda passar.

Men i 9 fall av 10 så kör jag med de mindre 1.5Ah eftersom maskinen blir lättare och jag sällan lider av att behöva ladda oftare.

Köp en BDF452HW och köp till ett 3.0Ah batteri om du ändå ska importera, det är ju ingen stor extra kostnad.

201-kitet är grymt. Slipp slagfunktion på större maskinen (väger bara mer och större risk att maskinen går sönder, samt om du har tur gamla laddaren som på bekostnad av 20minuter extra laddtid eller nåt sånt gör att du klarar dig på en liten 100W 220->110V transformator, som går in i den hårda 201-lådan med ytterst liten modifikation.

Skulle välja 201-kitet igen med gamla laddaren om mitt försvann.

Nu har jag fått min BDF452 och det var riktigt smidigt att beställa från USA. Det går att använda sig utav e-kort om man inte vill skicka iväg sitt Visa kort nummer! Kommer troligen aldrig mer att handla el-verktyg i Sverige igen...Tråkigt att maskinerna måste vara så dyra här i Sverige!

Vad blev kostade kalaset? Blev det någon tull? Väldigt sugen på att slå till själv...

Ja det blev tull mm... Betalade kontant till DHL när dem levererade till min dörr!

Du vill inte säga på ett ungefär vad kostnaden blev?

Är det någon som köpt sk "factory reconditioned" maskin, hur var skicket? Något som kan rekomenderas?

Ignatius skrev:
Är det någon som köpt sk "factory reconditioned" maskin, hur var skicket? Något som kan rekomenderas?
Jag har ett par factory reconditioned och har sett ett par till, de varierar i skick från att se ut som helt nya till lätt använda, inget som jag avråder från alltså om prisskillnaden kan motivera att man packar upp en maskin som inte ser helt ny ut.

Jag har inte köpt några batteridrivna factory reconditioned maskiner, men jag har köpt 3 luftdrivna spikpistoler. En kunde like gärna varit ny, en hade en liten repa annars så gott som ny och en var väldigt repig och hade en byggfirmas namn och telefonnummer skrivet med tuschpenna på sig. Så det kan uppenbarligen variera en hel del.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.