931 läst ·
6 svar
931 läst
6 svar
Aeg
Om du är en hemmafixare är det särskilt fördelaktigt för dig att satsa på de "nya" Litium-ion-batteriapparaterna som kommit på sistone, pga ingen minneseffekt etc. Aeg gör också sådana, vet inget specifikt om dem, men jag är mycket nöjd med min gamla 12v Aeg Best 12. Skulle inte placera dem ihop med gröna bosch som en del gör på detta forum, mot bättre vetande.
/A
/A
AEG gör mycket bra maskiner och framförallt prisvärda.
En maskin med NiCd-batterier är dock garanterat en paralellimport och bör enligt mig undvikas...
NiCd --batterier fasas bort från marknaden pga. att dom är stora miljlöbovar och det finns bättre alternativ idag.
NiMh är bättre men som skrivits så är Li-on det bästa MEN för likvärdiga maskiner är priset betydligt högre med Li-on-batterier.
En maskin med NiCd-batterier är dock garanterat en paralellimport och bör enligt mig undvikas...
NiCd --batterier fasas bort från marknaden pga. att dom är stora miljlöbovar och det finns bättre alternativ idag.
NiMh är bättre men som skrivits så är Li-on det bästa MEN för likvärdiga maskiner är priset betydligt högre med Li-on-batterier.
Jag är mycket nöjd med min AEG och skulle lätt kunna köpa AEG igen när det är dags för utbyte. Såg förresten att Classe har 12v NiMH för en tusing för tillfället (med ett batteri dock tror jag).../Yammanino skrev:
Ok kan ha fel ang batteritypen... för det var på ett byggvaruhus på orten möjligen om de har fått tag på ett stort parti då...
Nja det får nog bli en till Makita med NiMh som jag har förut, bra med 4-5 batterier och 2 dragare
Nja det får nog bli en till Makita med NiMh som jag har förut, bra med 4-5 batterier och 2 dragare
Klicka här för att svara