Har en rotex 150, vad ska man köpa för damsugare till den?
Kikade lite på festools sida men blev inte riktigt klok på vad man ska ha..
Nån som kan rekomendera nån bra?

Alla Festools passar och är bra, det beror mer på hur portabel den skall vara, hur mycket man vill pynta samt hur mycket den skall rymma...

Jag har en CTL33 som inte är så lätt att ta med men den rymmer en del vid stationärt arbete. Då man väl tar med den så är den stadig och klarar av några lådor utan att bli ostadig.

Edit: Jo, en CTL33 passar bra under MFT bordet...

funderar på ctl-midi eller ctl-22 nån som vet vilken att föredra?
skall ha den för hemma bruk vid renovering...

Ta 22:an skiljer inte så mycket i pris men den är mycket bättre.

Har både en Mini och en CTL22, 22;an står mest i närheten av kapexen och klyvbordet för den är rätt klumpig.

Minin hänger med på alla småjobb där man måste vara mobil.

Ta en modell som det finns longlife-påsar till. Det lönar sig i längden.

Det lönar sig, men det svider i inköp för en pås#¤%&*

Jag har precis skaffat en CTL22 så jag har knappt hunnit köra något ännu. Efter att ha fått ner en handfull "spågor" i påsen så är jag ivarjefall hittills mycket nöjd. Dvs inga problem med uppackningen eller monteringen. :-)

Efter vad jag förstått så är skillnaden mellan CTL 22 och CTL 33 volymen på filterbehållaren och påsen.

CTL22-55 är helt lika i prestanda förutom volymen.

CTL MIDI och MINI har bra inte lika bra drag som 22+

Long-life påse finns till CTL22 och större

Vet att 22 och upp har 2 huvudfilter medans mini o midi bara har ett.
Dessa bruka jag tömma med jämna mellanrum då jag bara hade 22:an kopplad till slipar.

Tror mini och midi kommer sättas igen ganska fort av din slipning och då slår damsugaren av automatiskt. Hände en gång varranan dag på 22:an så de hade väll slått ifrån varrnan timme på mini/midi.

får väl bli en 22 tror jag...

Du kommer att bli nöjd. Om du kollar specarna på hemsidan så ser du att det är ett stort hopp i prestanda mellan Mini/Midi och 22+

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.