21 562 läst ·
25 svar
22k läst
25 svar
Pris på Hultafors Libella 2000??
Han är kanske på inköps resa 
Intressant är att det var tre olika säljare på Tradera och de slutade ungefär samtidigt att kränga Libellor där. I början av oktober verkar försäljningen upphöra. Den vetgirige kan ju alltid maila någon av dem och fråga om det kommer ut fler Libellor. Själv har jag som sagt en i verktygsboden.
Det är absolut ingen panik men ni kanske vet någon annan plats?
Jag har ju mina vanliga pass jag kör med så länge.
Jag har ju mina vanliga pass jag kör med så länge.
Libellan är ju väldigt universal iom att man kan byta skenor, korta skenor för fönsterinstallationer o dyl. Och behöver man ett långt pass så går det också att uppnå med libellan som ni vet........Den enda nackdelen jag kan komma på med libellan är att den ofta blir lite vek om man har "fullt utlägg" på den, man får vara noga med att inte trycka på skenan då den böjer sig lätt och invägningen går åt skogen......Däremot är det väldigt lätt att väga in, om och när det har ramlat i golvet, vilket händer lite då och då... Det är också lätt att reparera och komplettera med nya libeller och därför skulle jag inte tveka att köpa ett begagnat om skenorna är raka och fina.
Ett tips....när jag väger nånting långt horisontalt eller vertikalt (typ slår ut väggar) så brukar jag alltid vända passet och dubbelkolla. För att tex väga in väggreglarna så är nog MST180 faktiskt det optimala passet, bara för att det är så styvt.
Kontentan är att helst ska man ha bägge två.......
........skulle jag vara tvungen att välja bara en så skulle det bli libellan då den går att använda till i princip allting...
Ett tips....när jag väger nånting långt horisontalt eller vertikalt (typ slår ut väggar) så brukar jag alltid vända passet och dubbelkolla. För att tex väga in väggreglarna så är nog MST180 faktiskt det optimala passet, bara för att det är så styvt.
Kontentan är att helst ska man ha bägge två.......
För de som vill veta så har BeijerBygg nedsatt pris på detta nu. Inte via länken men i reklambladet som kom idag. nedsatt 645:-
Mätarstege MST 180
Mätarstege MST 180
Finns 2 st på Tradera nu !
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=Hultafors+Libella+2000&search_category=-1&x=78&y=14
Köpte själv ett av honom tidigare i veckan
http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=Hultafors+Libella+2000&search_category=-1&x=78&y=14
Köpte själv ett av honom tidigare i veckan
Kollade kampanjtorget och fick se att dom säljer Libella 200 inkl lite skenor där nu.
Vattenpass
Hultafors
Libella 2000 inkl skenor 600, 900, 1800 mm.
Gjutet planfräst aluminiumhus. Okrossbara blocklibeller
med förstoringsglas och självlysande reflektor.
Libellens radie 1000 mm. Känslighet 2 mm/m. Tolerans
normalläge ±0,25 mm, upp och ner ±0,75 mm/m.
Levereras inkl vattenpasskena 1800 mm samt förlängningsskenor
600 mm och 900 mm.
Pris: 1295:- exkl. moms.
Verkar rätt okej tycker jag (?) ska nog ta o beställa ett!
Vattenpass
Hultafors
Libella 2000 inkl skenor 600, 900, 1800 mm.
Gjutet planfräst aluminiumhus. Okrossbara blocklibeller
med förstoringsglas och självlysande reflektor.
Libellens radie 1000 mm. Känslighet 2 mm/m. Tolerans
normalläge ±0,25 mm, upp och ner ±0,75 mm/m.
Levereras inkl vattenpasskena 1800 mm samt förlängningsskenor
600 mm och 900 mm.
Pris: 1295:- exkl. moms.
Verkar rätt okej tycker jag (?) ska nog ta o beställa ett!
Klicka här för att svara