5 128 läst ·
22 svar
5k läst
22 svar
Festool T 15+3 erfarenheter?
Sida 1 av 2
Någon som inhandlat senaste dragaren och objektivt kan ge några erfarenheter. Valet står mot klassiska makita. Nya batteriserien. vet att tillbehören är en bonus utan vill veta mer om styrka och ergonomi,balans etc.
Lagavulin
Lagavulin
Men nu var det väl inte det trådskaparen ville veta eller?
Jasså... gillade inte heller den i början men nu vill ja inte ha nåt annat, otroligt smidig. Å jag har små händer.
Hade HILTI som jag älskade förrut men den va me om en olycka så ja köpte Festool ist.
Nu när ja använder HILTI så förstår ja inte va ja gillade me den
Å sen till 5.2racing... va hade ditt inlägg med nåt å göra?
Hade HILTI som jag älskade förrut men den va me om en olycka så ja köpte Festool ist.
Nu när ja använder HILTI så förstår ja inte va ja gillade me den
Å sen till 5.2racing... va hade ditt inlägg med nåt å göra?
Ja.. Det handlade väl om Festool T 15+3? Eller har jag missuppfattat det hela?
Annars kan jag rekommendera Bosch´s senaste 10,8 dragare. Eller varför inte Stihl´s senaste motorsåg.
Jag tyckte bara att det var meningslöst att rekommendera C12, när ts ville ha erfarenheter och omdömen om Festool T 15+3.
Annars kan jag rekommendera Bosch´s senaste 10,8 dragare. Eller varför inte Stihl´s senaste motorsåg.
Jag tyckte bara att det var meningslöst att rekommendera C12, när ts ville ha erfarenheter och omdömen om Festool T 15+3.
Har haft min sedan början december och har inget negativt annat än att handtaget känns lite tveksamt om maskinen tappas från en höjd (luftgaller för elektroniken som försvagar) fast det kan jag ignorera då maskinen inte skall utsättas för hemska höjder.
Den är råstark och smidig och väldans flexibel tillsammans med tillbehörslådan.
Den är råstark och smidig och väldans flexibel tillsammans med tillbehörslådan.
Har en liggandes, ska eventuellt byta in den mot ett till mft bord eftersom den inte används så flitigt som jag skulle vilja, jävligt härlig dragare men har man väl snöat in på c12:ans design och funktion har man svårt att byta. Har kört den några timmar och har väl inget dirrekt negativt att säga om den.
Enda som jag tycker är att den känns mycket bräckligare än c12an, men det är väl bara för att tyngden är mer välbalanserad och att den är lättare.
Kort och gott, en mycket fin maskin som du inte kommer att bli besviken på, innan den dök upp höll jag stenhårt på att makita var världsledande på dragare men efter någon sekund med T12/15 i handen så ändrade jag uppfattning dirrekt.
Enda som jag tycker är att den känns mycket bräckligare än c12an, men det är väl bara för att tyngden är mer välbalanserad och att den är lättare.
Kort och gott, en mycket fin maskin som du inte kommer att bli besviken på, innan den dök upp höll jag stenhårt på att makita var världsledande på dragare men efter någon sekund med T12/15 i handen så ändrade jag uppfattning dirrekt.
T15+3 -Det enda jag kan komma på som är det minsta negativt är att man måste ha gipsnosen monterad på maskinen om man ska få plats med skruvdragare, laddare, extra batteri, diverse bits och borr och fem chuckar i systainern..
Geschwint; Har du inte sett hur fint den studsar i golvet i produktvideon som finns på hemsidan?
Geschwint; Har du inte sett hur fint den studsar i golvet i produktvideon som finns på hemsidan?
I USA verkar den komma i en SYS2 med förvaring i locket och plats för gipsnosen.ACME skrev:T15+3 -Det enda jag kan komma på som är det minsta negativt är att man måste ha gipsnosen monterad på maskinen om man ska få plats med skruvdragare, laddare, extra batteri, diverse bits och borr och fem chuckar i systainern..
Geschwint; Har du inte sett hur fint den studsar i golvet i produktvideon som finns på hemsidan?![]()
http://festoolownersgroup.com/index.php?topic=7014.0