Köpte en elektrisk geringssåg av märket Einhell. Det finns en påse som sågspån och damm skall komma in i. Frågan är dock bara hur. Det finns ingen fläkt som blåser in dammet i påsen. Kan det vara meningen att man skall ta bort påsen och koppla in en dammsugare i stället? Står inget om det i instruktionsboken.
 
mikaelbe skrev:
Köpte en elektrisk geringssåg av märket Einhell. Det finns en påse som sågspån och damm skall komma in i. Frågan är dock bara hur. Det finns ingen fläkt som blåser in dammet i påsen. Kan det vara meningen att man skall ta bort påsen och koppla in en dammsugare i stället? Står inget om det i instruktionsboken.
Yepp, bort med påsen och på med en grovdammsugare. Mycket av spånet kommer att hamna utanför ändå, fast det är bättre än inget.
 
En del av spånet kommer in i påsen med hjälp av fartvinden på klingan. Vill du ha bättre utsug, skippa påsen och koppla till en grovdammsugare.
 
Förvänta dig inte total spånuppsamling ens med en bra grovsugare. Även dyrare "proffssågar" lider av problem med spånuppsamling ;(
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.