Då ska du nog köpa en GCM8S, för den kapar väl 45x270 utan problem, både 90 och 45 grader, kraftigare reglar än så brukar man väl inte ha?corner skrev:När ni är inne på rätt ämne tänkte jag ställe en fråga när det gäller skillnaden i precision mellan GCM 10 SD och GCM 12 SD.
Jag är i start gropen för att bygga hus och sågen kommer nog initialt att användas för en hel del regel kapning, men senare så blir det nog mest listning och mindre småarbeten tex altan osv.
Är precisionen bra eller bättre i 12:an än när det gäller 10:an?
Priset är ju mer eller mindre det samma.
Ofta har dom enhetsfraktpriser upp till 30kg typ, tror Miles har någon "brevvariant". Men whatever som kan bära en frakt på 300-350kr är väl OK.
I Sverige får man ju ofta lägga 100-150 kr för några hekto.
I Sverige får man ju ofta lägga 100-150 kr för några hekto.
V8dc skrev:
Jag beställde en 216mm multimaterial klinga och en DMF 10 från Impact power tools å det gick på GBP 8.98, ca 100kr.
Nu har man backat kring detta, och efterhandskonstruktionen om att det inte fungerade att göra olika typer av klingor med samma bredd gäller inte längre. Som jag har förstått det så kommer alla klingorna i framtiden att ha samma bredd, och därför behöver man inte bekymra sig för att skära av med på gummiflärpen på skenan när man bytar klinga.Daniel_N skrev:
Jag använder Felders Harzlösare på klingor och fräsar. Fungerar utmärkt.bygga_bo skrev:
Vet du åxå vilken bredd om vi tex pratar 160mm (TS55) och när det kommer att ske.Daniel_N skrev:Nu har man backat kring detta, och efterhandskonstruktionen om att det inte fungerade att göra olika typer av klingor med samma bredd gäller inte längre. Som jag har förstått det så kommer alla klingorna i framtiden att ha samma bredd, och därför behöver man inte bekymra sig för att skära av med på gummiflärpen på skenan när man bytar klinga.
2,2, 2,5 eller 2,6mm
Klicka här för att svara